توسعه دستگاه آکوستیک امیشن هشت کاناله

تماس بگیرید

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

اطلاعات اضافی

سایتhttps://b2n.ir/q89836

توسعه دستگاه آکوستیک امیشن هشت کاناله به‌منظور استفاده در بازرسی مخازنِ تحت‌فشار، مخازن نگه‌دارنده سیالات نفتی و کاربردهای صنعتی مورد نیاز می‌باشد. این دستگاه شامل پیش تقویت‌کننده، بُرد دریافت‌کننده داده‌ها و نرم‌افزار نمایش و تحلیل داده‌ است. یکی از چالش‌های این دستگاه حذف/کاهش نویز زمینه می‌باشد.

ضرورت مسئله

آزمون آکوستیک اِمیشن (نشر صوتی) یک روش نوین و پیشرفته در زمینه‌های آزمون غیر مخرب (Non Destructive testing) است. این روش در محدوده گسترده‌ای از کاربردهای قابل‌استفاده آزمون‌های غیر مخرب نظیر بازرسی مخازن تحت‌فشار فلزی، سیستم‌های لوله‌کشی، راکتورها و غیره گسترش ‌یافته است و می‌توان برای تشخیص و موقعیت‌یابی عیوب مختلف در سازه‌های تحت بار و اجزای آن‌ها استفاده کرد. حدود 1100 مخزن ذخیره بزرگ نفتی در کشور وجود دارد که حداقل هر 5 سال باید توسط روش آکوستیک اِمیشن بازرسی شوند. علاوه بر این هزاران مخازن تحت فشار وجود داشته که نیاز به بازرسی آن ضروری می‌باشد.

آزمون آکوستیک اِمیشن یک تکنیک غیرفعال است که پالس‌های فراصوتی منتشرشده به‌وسیله منابع مختلف درون ماده را در لحظه وقوع آن تحلیل می‌کند و تفاوت اصلی آن با روش‌های اولتراسونیک یا پرتونگاری نیز همین است، درحالی‌که در این دو روش برای به دست آوردن اطلاعات راجع به قطعه موردنظر نیاز به اعمال انرژی خارجی است، در روش آکوستیک انرژی آزادشده از ماده موردنظر مرجعی برای کار بازرسی است. تخلیه سریع انرژی از یک منبع متمرکز در درون جسم باعث ایجاد امواج الاستیک گذرا به‌صورت صوت و انتشار آن‌ها در ماده می‌شود که ‌این پدیده را آکوستیک اِمیشن می‌نامند، این امواج در ماده سیر می‌کنند و به سطح آن می‌رسند.

دستگاه آکوستیک اِمیشن به دلیل حجم داده‌برداری بالا، حجم بالای انتقال داده‌ها و طیف مختلف سیگنال‌های دریافتی از سنسورهای مختلف (سنسورهای رزونانسی و سنسورهای با پهنای باند وسیع)، یکی از دستگاه‌های پیشرفته بازرسی غیر مخرب است و یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن، بازرسی مخازن تحت‌فشار و مخازن نگه‌دارنده سیالات نفتی می‌باشد. این شرکت در زمینه طراحی و ساخت دستگاه آکوستیک اِمیشن چهار کاناله موفق بوده است، بااین‌وجود این دستگاه کاربرد آزمایشگاهی داشته و امکان ارائه خدمات صنعتی مقدور نمی‌باشد.

گام‌های تحقیق

طراحی و شبیه‌سازی سیستمی و الگوریتمی بُرد پردازنده اصلی (آنالوگ و دیجیتال) و پری‎آمپلی‌فایر
طراحی سخت‌افزار بُرد پردازنده اصلی (آنالوگ و دیجیتال) و پری آمپلی‌فایر
پیاده‌سازی کدهای پردازنده بُرد اصلی
پیاده‌سازی نرم‌افزار نمایش و پردازش داده‌ها

 

معیارهای ارزیابی و انتخاب مجری

تحصیلات و سوابق تیم تحقیقاتی و تناسب آن با مسئله
رویکرد فنی تیم تحقیقاتی به مسئله
دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه و سایر الزامات اجرای تحقیق
زمان و هزینه اجرای تحقیق

 

فرصت ارسال پروپوزال: 20 آذر 1400

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت درج شده در آگهی مراجعه نمائید.

تمامی جشنوره های اختراعات و نوآوری خارجی و داخلی را از لینک های زیر ببینید.

تمامی جشنوره های اختراعات و نوآوری خارجی را از از اینجا ببینید.

تمامی جشنوره های اختراعات و نوآوری داخلی را از از اینجا ببینید.

 

توسعه دستگاه آکوستیک امیشن هشت کاناله

5/5 - (2 امتیاز)
شناسه آگهی : 961619fbcdcd8d59

“4 آذر 1400” 8:30 ب.ظ

این آگهی منقضی شده است

نظرات