قفل کتابی پر کاربرد ترین قفل درب

از دیرباز تاکنون از انواع قفل ها برای محافظت از جان و مال و بسته نگه داشتن موارد مختلفی همچون درهای ورودی، اتومبیل ها، کمدها، قفسه ها و غیره استفاده شده است. قفل ها در انواع مختلف و گوناگونی ساخته می شوند که هر مدل، کاربردهای متفاوتی دارد؛ به همین علت قفل ها در نوع، اندازه، کاربرد، اجزای داخلی ساختمان، جنس و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. قفل یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی ضروری برای اماکن مسکونی، اداری، تجاری، پارکینگ ها، مغازه ها، انبارها، کارگاه ها، خودروها، کمد نگهدارنده اسناد و قفسه ها می باشد که یکی از پرکاربردترین انواع آن، قفل کتابی بوده که از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است. قفل کتابی برای حفاظت از هر نوع در و حتی بر روی حفاظ آکاردئونی نیز قابل استفاده می باشد که از لحاظ ایجاد میزان امنیت و جنس، انواع مختلفی دارند‌. در این مقاله قصد معرفی قفل کتابی، انواع آن و تمام نکات مربوطه را داریم؛ با ما همراه باشید.

شرکت امداد کلید تهران : کلید سازی شبانه روزی در تهران


قفل کتابی چیست ؟


امروزه آمار سرقت رو به گسترش است و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب تنها راه حفاظت و برقراری امنیت می باشد. سارقان همواره به دنبال مکان های فاقد اصول ایمنی همچون قفل ها، حفاظ ها، دوربین مداربسته و غیره هستند تا به راحتی نفوذ کنند و اموال شما را سرقت نمایند. با بهره گیری از قفل های جدیدی که با نام قفل کتابی معرفی می شوند، امنیت اماکن مسکونی، اداری، تجاری، محل های پر رفت و آمد، پارکینگ ها و غیره تامین می شود. قفل کتابی یکی از بهترین قفل های حفاظت کننده از درها و به عنوان مانعی سخت در برابر دسترسی سارقان بشمار می رود که تمامی افراد بایستی از آن، برای محافظت استفاده نمایند. قفل کتابی به دلیل شباهت ساختاری به کتاب، بدین نام معرفی شده است که به دلیل ایجاد بالاترین سطح امنیتی، باز کردن آن با دستگاه برش توسط سارقین به هیچ عنوان ساده نیست. این نوع قفل به دلیل عدم دسترسی سارق به میله های اتصال و زبانه ی آن، توسط روش های معمول به آسانی باز نخواهد شد و برای امنیت و حفاظت از اماکن مهم، بسیار پرکاربرد می باشد. ساختمان کلی قفل کتابی به شکل مکعب مستطیل است و میله ای در داخل آن تعبیه شده است که عمل باز و بسته کردن قفل از طریق جابه جایی این سیلندر امکان پذیر است. این نوع قفل ها در انواع مختلف روکش دار، ضد دریل و ضد اسید در جنس های متفاوت برنجی و فولادی ساخته می شوند که ایمنی بسیار بالایی را ایجاد می کنند.

مقاله مرتبط:  بهترین نوع بست داربست
قفل کتابی پر کاربرد ترین قفل درب

آشنایی با انواع قفل کتابی در دنیای امروز


قفل کتابی یکی از ایمن ترین قفل های حال حاضر است که برای تامین امنیت هرگونه درب قابل استفاده می باشد. اولین مزیت این نوع قفل، عدم دسترسی راحت سارقان به زبانه قفل و مجهز بودن به میله اتصالی در ساختار آن است. قفل کتابی در جنس بدنه، وزن، نوع کلید، ضخامت میله، میزان مقاومت و قیمت دارای انواع مختلفی می باشد. در مورد جنس بدنه لازم به ذکر است که قفل کتابی اصولا از جنس فولاد ساخته می شود اما جنس آلومینیومی، برنجی و دیگر جنس های فلز نیز موجود هستند. قفل های کتابی در وزن و ضخامت حلقه قفل متفاوتی نیز ساخته می شوند که اصولاً از ضخامت ۱۲میلی متری و وزن معمول استفاده می شود اما شما متناسب با نیاز خود، در تعیین قفل موردنظر خود می توانید هر مدلی را انتخاب کنید.

نوع کلید این قفل ها نیز با یکدیگر متفاوت است و برخی از آنها با کلید، برخی با برق و برخی دیگر با وارد کردن رمز کار می کنند. برای خرید قفل کتابی سعی کنید پین های فعال بیشتری در قفل موجود باشد تا احتمال باز شدن با شاه کلید یا کپی کردن کلید کاهش یابد. کلیدهای قفل کتابی در انواع کامپیوتری، ویژه، چهارپر و ساده تولید می شود که شما بنابر تمایل خود، قادر به انتخاب از میان نمونه های مختلف هستید. در آخر نیز راجب قیمت این نوع قفل باید گفت که جنس، شرکت سازنده، امکانات و میزان مقاومت قفل در تعیین هزینه موثر هستند اما به دلیل تنوع بسیار بالای این نوع قفل ها، شما به راحتی می توانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید نمایید.

مقاله مرتبط:  اهمیت انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه دکتری

قفل کتابی فولادی ضد ضربه و ضد برش ایمن با کلیدهای کامپیوتری شش پین، قفل کتابی برنجی روکش فولادی ضد دریل کاری و مقاوم در برابر رطوبت، قفل کتابی آلومینیومی با کیفیت و دوام بالا، قفل کتابی با سیلندر هفت پین و مغزی مقاوم برنج فورج، قفل کتابی با جنس بدنه برنج و ضد برش و مقاوم در برابر اسید، قفل کتابی فولادی با مغزی کامپیوتری و مقاوم در برابر اهرم و کشش زبانه و دارای مغزی مقاوم در برابر دریل، اسید، زنگ زدگی و رطوبت و انواع و اقسام مدل های بیشمار دیگر، از انواع قفل های کتابی می باشند.

قفل های کتابی چه کاربردی دارند ؟


قفل های کتابی از نظر ساختار بدنه و نحوه باز شدن دارای انواع مختلفی هستند. یکی از مهم ترین کاربردهای قفل کتابی، ایجاد ایمنی بسیار بالا در تمامی اماکن در برابر نفوذ سارقین و افراد غیر مجاز است زیرا اولاً این قفل ها صرفاً با کلیدهای تخت مخصوصی باز می شوند و امکان کپی کردن کلیدها و باز کردن قفل برای سارقین دشوار و سخت خواهد بود‌. ثانیاً این قفل ها دارای دو کانال و یک زبان قفل به همراه یک لایه روکش محافظ قوی فولادی هستند که باعث می شوند امکان شکستن قفل توسط سارقین کاهش یابد. ثالثاً مغزی قفل کتابی، مجهز به سیستم قفل رایانه ای است و کلیدهای اینگونه قفل ها از طریق برنامه کامپیوتری ساخته می شود و این عامل مانع از باز شدن قفل با شاه کلید می شود. همچنین آخرین راه پیش روی سارقین برای باز کردن اینگونه قفل ها استفاده از دریل، دیلم، ابزار کششی، فشاری و اسیدی است که بنابر همین موضوع، جنس مغزی قفل ها برنجی است و در برابر اسید و سوراخ کاری بسیار مقاوم می باشند. کاربرد قفل کتابی در حفاظت از انواع اماکن مسکونی، اداری، تجاری، کارگاهی، مغازه ها و خودروهاست که برای افزایش ایمنی کرکره آهنی آکاردئونی درب نیز استفاده می شود. برای محافظت از ماشین نیز می توان پدال خودرو را مجهز به قفل کرد و بر روی قطعه فلزی یا زنجیر متصل به دور پدال، از قفل کتابی استفاده نمود و ماشین ضدسرقت خواهد شد. همواره در انتخاب خود توجه داشته باشید که قفلی با بدنه ضعیف را خریداری ننمایید زیرا آنها با وارد شدن ضربه های محکم میشکنند و امکان دستبرد برای سارقان فراهم می شود‌.

مقاله مرتبط:  20 سایت دیجیتال مارکتینگ تخصصی کشور

فقط ساکنین غرب تهران کلیک کنند : کلید سازی سیار غرب تهران

اجزای قفل های کتابی چیست ؟


اجزای قفل های کتابی شامل بدنه، بازو، کلید و شیار کلید می شوند. بدنه قسمت اصلی قفل کتابی می باشد که اجزای قفل درون آن قرار دارد و از جنس فولادی یا برنجی یا آلومینیومی ساخته می شود. بازوی قفل به میله ای گفته می شود که برای بسته شدن در قفل قرار می گیرد و به ساچمه گیر می کند و موقع باز شدن، از قفل خارج می شود. منظور از کلید، راه باز کردن قفل است که در شیاری قرار می گیرد که این شیار قفل، سوراخی بر روی بدنه است. اجزای داخلی قفل های کتابی نیز شامل پین ها، مغزی و فنرها می باشد.


سخن پایانی


در این مقاله سعی کردیم شما را با قفل‌ کتابی و انواع آن آشنا کنیم. برای تهیه قفل موردنظر خود، ابتدا از انواع برندها و کارکرد آنان آگاهی کسب نمایید تا بهترین نمونه را منطبق بر نیازها و بودجه خود تهیه نمایید. اصولا قفل کتابی فولادی در مقایسه با قفل برنجی و آلومینیومی، از استحکام و کیفیت بیشتری برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که در انتخاب خود از اتصالات، پین ها، زبانه ها، کیفیت، جنس، برند و وزن قفل اطمینان حاصل نمایید. قفل هایی با وزن مناسب، با ضخامت بالا و دارا بودن پین های متعدد ایمن تر می باشند.

مرکز ساخت انواع سوئیچ خودرو کپی و یدک


برای درج مقاله های تخصصی خود به صورت سایت های خرید رپورتاژ بدون درج کلمه تبلیغ یا رپورتاژ آگهی در برچسب ها، در دسته بندی معرفی سایت های تخصصی آنلاین یا به این شماره (‌09306274183) در واتساپ پیام دهید و یا روی لینک زیر کلیک کنید و ویژگی های درج رپورتاژ آگهی در سایت آگهی تخصصم اینه را بخوانید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی در سایت آگهی تخصصم اینه

5/5 - (3 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.

“3 بهمن 1400” 10:49 ب.ظ