یادگیری ادامه دار برای فروشندگی بهتر

فروشندگی، فروشنده، یعنی کسی که میخواد از طریق فروش بیشتر درآمد بیشتری داشته باشه و برای کسب درآمد بیشتر، به یادگیری بیشتری نیاز دارید. نمی‎توانید صرفا با بیشتر کار کردن و استفاده از توانمندی‎های موجودتان درآمد بیشتری به دست آورید. اگر می‎خواهید در آینده درآمد بیشتری داشته باشید، باید روش‎های جدید را بیاموزید.

به یاد این گفته قدیمی بیفتید:

«هر چه کاری را که می‎کنید بیشتر انجام دهید، از آن بهره بیشتری نصیب می‎برید.»

واقعیت این است که ما با انفجار دانش و فن‎آوری روبه‎رو هستیم که در تاریخ جهان سابقه ندارد. این پیشرفت‎ها رقبای جدیدی خلق می‎کنند و در نتیجه باید برای آنکه بیشتر نتیجه بگیریم و روش‎های سریع‎تر و ارزان‎تری پیدا کنیم، تلاش کنیم. به همین دلیل است که یادگیری پیوسته شرط لازم موفقیت در کار فروش است.

آینده از آن یادگیرندگان است، نه کسانی که صرفا می‎خواهند بر تلاش‎های خود بیفزایند. فروشندگان پردرآمد در مقایسه با فروشندگان متوسط پول و زمان بیشتری صرف بهسازی و ارتقای مهارت‎های خود می‎کنند. در نتیجه می‎توانند در هر بازاری پنج تا ده برابر دیگران کسب درآمد کنند.

یادگیری پیوسته و ادامه‎دار در حکم یک برنامه رشد و اعتلای ذهنی برای قهرمانان فروش است. با یادگیری پیوسته، می‎توانید در رقابت‎ها با طرز شایسته‎ای ظاهر شوید. یادگیری ادامه‎دار، نگرشی است که پردرآمدترین فروشندگان از آن بهره دارند.

خوشبختانه، حفظ کردن خود در رفیع‎ترین سطح فروشندگان به مراتب ساده‎تر از باقی ماندن در سطح قهرمانی حرفه‎ای است. برای باقی ماندن در سطح بهترین‎ها در کار فروش باید همه روزه روی ذهن خود کار کنید.

برنامه یادگیری ادامه‎دار در فروش از سه بخش کلیدی تشکیل می‎شود. کار مستمر و ادامه‎دار در این سه بخش شما را در صف فروشندگان پردرآمد قرار می‎دهد. استثنایی هم در این میان در کار نیست.

سه بخش عبارتند از:

  • پیشروها یادگیرنده هستند
  • گوش بدهید و بیاموزید
  • از متخصصان بیاموزید
مقاله مرتبط:  کشف هدف زندگی

در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد پزداخته می شود.

پیشروها یادگیرنده هستند

اصل اول، ایجاب می‎کند که به طور پیوسته در زمینه کاری خود مطالعه کنید. همه روزه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و یک ساعت درباره فروش مطلب بخوانید. روزنامه را کنار بگذارید. تلویزیون را خاموش کنید. به جای آن، کتاب بخوانید. زیر مطالب مهم را خط بکشید و نکات برجسته را در دفترچه‎ای یادداشت کنید. دنبال ایده‎های عملی که بلافاصله بتوانید از آن‎ها استفاده کنید، بگردید. مطالب را در ذهن خود مرور کنید. تصور کنید که از این مطالب در فعالیت‎های فروش خود استفاده می‎کنید. بعد در تمام مدت روز آنچه را که در صبح آموخته‎اید، اعمال کنید.

گوش بدهید و بیاموزید

بخش دوم یادگیری ادامه‎دار، گوش دادن به نوارهای آموزشی در اتومبیل و در حین رانندگی است. یادگیری از طریق گوش دادن به نوار، بعد از اختراع چاپ، در زمره مهم‎ترین روش‎های یادگیری به حساب می‎آید.

شما به عنوان فروشنده سالانه 500 تا 1.000 ساعت از اوقات خود را پشت فرمان اتومبیل می‎گذرانید. این زمان معادل دوازده تا بیست و چهار هفته با چهل ساعت کار در طی سال است. به عبارت دیگر، معادله سه تا شش ماه در هر سال را پشت فرمان اتومبیل می‎نشینید. دوازده تا بیست و چهار هفته با چهل ساعت کار معادل دو ترم کامل درسی در دانشگاه است.

مقاله مرتبط:  انواع غذاساز از نظر ظرفیت و ویژگی‌ها

از متخصصان بیاموزید

سومین بخش یادگیری پیوسته و مستمر این است که از هر جایی که می‎توانید علم و اطلاع و آموزش بگیرید. در همایش‎ها و دوره‎های آموزش حرفه‎ای شرکت کنید. از دیگران توصیه بخواهید. از آن‎ها بپرسید که اخیرا در چه دوره‎هایی شرکت کرده‎اند. بسیاری از فروشندگان موفق را می‎شناسم که صدها و گاه هزاران مایل با هواپیما پرواز می‎کنند تا در همایش‎های مورد علاقه‎شان شرکت کنند. نتایجی که این اشخاص به دست می‎آورند، به راستی شگفت‎انگیز است.

زندگی بسیاری از اشخاص موفق در کار فروش در اثر شرکت تنها در یک دوره آموزش فروش متحول شده است. گاه شرکت در یک دوره آموزشی کافی بوده که کسی را از فقر به ثروت برساند.

قاعده 3 درصد را تمرین کنید

در اینجا شما را با قاعده‎ای آشنا می‎کنم که موفقیتتان را تضمین می‎کند و احتمالا شما را به ثروت می‎رساند: 3 درصد درآمدتان را در خودتان سرمایه‎گذاری کنید. 3 درصد درآمدتان را صرف سرمایه‎گذاری‎های آموزشی در خودتان بکنید تا بهتر از قبل در کارتان ظاهر گردید.

وقتی پیوسته در خود سرمایه‎گذاری می‎کنید، نگرشی که در قبال خود دارید، آینده و شرایط مالی شما بهتر می‎شود. این‎گونه مهارت بیشتری پیدا می‎کنید و مطلع‎تر می‎گردید. درباره کار و شغلتان جدی‎تر فکر می‎کنید و به مشتریانتان سرویس بهتر می‎دهید. به خودتان بیشتر احترام می‎گذارید و مورد احترام بیشتر واقع می‎شوید.

مقاله مرتبط:  آموزش ثبت آگهی در سایت آگهی تخصصی تخصصم اینه

در ازای هر دلاری که در خود سرمایه‎گذاری می‎کنید تا بر توانایی کسب درآمد خود بیفزایید، بازدهی ده برابر، صد برابر و حتی هزار برابر به دست می‎آورید. گاه در یک پاراگراف کتاب، در یک روی نوار آموزشی و یا در یک جلسه همایش به ایده‎ای برمی‎خورید که درآمدتان را دو برابر می‎کند و سال‎ها تلاش‎تان را پاداش می‎دهد.

وقتی 3 درصد درآمدتان را در خودتان سرمایه‎گذاری کردید، و به این کار طی سالیان دراز ادامه دادید، تبدیل به یکی از ماهرترین و پردرآمدترین اشخاص در حرفه خود می‎شوید. سرمایه‎گذاری منظم در خود و مهارت‎هایتان، موفقیت شما را تضمین می‎کند.

خیلی از آدم ها هستند که در کار فروش از صفر شروع کردند و امروزه صدها هزار دلار درآمد سالیانه دارند. همه این‎ها ناشی از یادگیری پیوسته است.

در نهایت این جمله را به خاطر بسپارید که:

هر کاری را که آن‎ها کرده‎اند، شما هم می‎توانید بکنید.

فروشندگی-یادگیری ادامه دار برای فروشندگی بهتر

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه(با لینک فالو به سایت) اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.