چگونه از نیروی ناخودآگاه خود بهره بگیرید؟

مقاله چگونه از نیروی ناخودآگاه خود بهره بگیرید؟

مقدمه

همه انسان ها دارای مکانیزمی به نام ضمیر ناخودآگاه هستند. این مکانیزم را اکثر مردم متوجه نیستند ولی در همه آنها همیشه فعال است و در جهت همه افکار و باورهای همان شخص کار می کند.

ما از دو ضمیر آگاهی ذهنی بهره می گیریم.

اولی ضمیر خودآگاه ماست و کارهایی از قبیل فکر لحظه ای و کار لحظه ای را برعهده دارد. مثلا با شنیدن یک موضوع جدید، تصمیم می گیریم که چه کار کنیم و به صورت عینی است. هر چیزی که می بینیم و هر اطلاعاتی را که دریافت می کنیم، حاکی از ضمیر خودآگاه ماست. این ضمیر ما، اطلاعات دریافتی را با باورهای قبلی مقایسه کرده و سریع به این اطلاعات، نظر ذهنی فوری می دهد.

وظیفه ضمیر ناخودآگاه ما چیست؟

ضمیر ناخودآگاه ما با کائنات در ارتباط است و وابسته به ذهن خودآگاه ما و بدون اطلاع ما کارمی کند. یعنی ما نمی دانیم در چه عمقی از مسائل کار می کند. این ضمیر 24 ساعته فعال بوده و آماده دریافت اطلاعات و باورهایی است که عمیقا از ته وجودمان توسط ذهن خودآگاه دریافت نموده ایم، تا طبق آنها عمل نماید.

مثلا اگر ما به این باور و عقیده برسیم که ما فقیر هستیم و سریع قبول کنیم، این اطلاعات به ضمیر ناخودآگاه ما فرستاده شده و آن هم شرایط فقیر بودن را در ادامه مسیر زندگیمان فراهم می نماید. به قول عموم مردم که می گویند فلانی بدشانس است یا فلانی شانس ندارد و دست به طلا بزند خاک می شود.

مقاله مرتبط:  آموزش زبان فرانسوی در ۵۰ روز

 

نگاه عموم مردم درباره بدبختی، فقر و …

اگر شما در جامعه ملاحظه کرده باشید آنهایی فقیر و فقیرتر می شوند که همیشه باورهایی مثل (ما بدبختیم، ما فقیرها، ما نسل سوخته ها، ما بیچاره ها، ما بی چیزها، پول دار بودن به ما نیامده) و از این قبیل حرف ها را به خود و اطرافیان می گویند، هستند. آنها متوجه نیستند که ضمیر ناخودآگاه با هیچ کس شوخی ندارد و هر بار که این جملات را تکرار می کنند، طبق گفته های آنها، سریع همان شرایط گفته شده را در ادامه زندگی مشاهده خواهند کرد و حتی اگر فرصتی مناسب پیش رو داشته باشند، به نحوی آن فرصت از آنها گرفته می شود. یادم می آید که یک نفر در یک قرعه کشی، یک پراید برنده شده بود و به علت گم کردن شماره مسابقه که به اسم خود گرفته بود، نتوانست ماشین را تحویل بگیرد.

ضمیر ناخودآگاه همه ی ایده ها و تصورات را نیز در بردارد. یعنی شما تصور موفقیت یا شکست هر کاری که انتظارش را دارید، فراهم می کند. دقت داشته باشید که تصور کردن خود در قالب شخصیت دلخواه و آینده خودتان بسیار قویتر از بقیه عوامل تحریک کننده ناخودآگاهتان درآن جهت است.

وقتی شما توسط ضیرخودآگاه تصمیم می گیرید که شخصیت دلخواه و مقدار پول مورد نظرتان را تصورکنید و دقایقی در این تصور خود خیالتان را می بینید، باز هم ضمیر ناخودآگاه به تصور شما جواب مثبت خواهد داد و سریعتر از هرروش دیگر، شرایط همان تصورات را در ادامه مسیرزندگی، مهیا خواهد نمود.

پس نتیجه می گیریم که ما و آینده ما از طرز افکار، عقاید، تصورات، گفته ها و باورهای ما نسبت به خودمان و شرایط موجود ما تشکیل شده است.

 

ضمیر ناخودآگاه و تاثیر آن بر موفقیت ما

بهره گیری از نیروی ناخودآگاه خود

یکی از مهمترین یافته های بشر در رابطه با عامل رسیدن به موفقیت همین بحث کارکرد ضمیر ناخودآگاه است. دلیل اینکه تعداد اندکی به این گفته ها توجه می کنند این است که ضمیر ناخودآگاه در ظاهر قابل رویت نیست و در عمق وجودی ما کار می کند و چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم، در هر انسان طبق توضیحاتی که گفته شد عمل می کند.

مقاله مرتبط:  استعداد و علاقه چه ارتباطی با هم دارند؟

پس اگر ضمیر ناخودآگاه ما این همه مهم است، چرا در رسیدن به موفقیت خودمان از آن استفاده نکنیم؟

از این به بعد باید به گفت و گوهای خودمان بیشتر توجه کنیم و تصورات خودمان را نیز در جهت رسیدن به موفقیت در هر کاری که دوست داریم به کار ببریم. به این صورت که وقتی کاری را که می خواهید در آن موفق بشوید قبل از شروع انجام آن نتیجه دلخواه را چند دقیقه در ذهن خودتان مرورکنید. هر چقدر جزئیات زیادی را در تصور خود ببینید بیشتر به نتیجه مطلوب خود نزدیک تر خواهید شد.

این تصورات به آینده شما ربط داشته و انتظار نداشته باشیدکه همان روز اول یا در چند روز اول به نتیجه برسد. چون ممکن است شما تا به حال با جملات و تصورات منفی زندگی کرده باشید و اگر بخواهید که نتیجه این گفته ها را ببینید، باید از تلاش در توجه کردن عمدی به صحبت ها و تصورات خودتان دست برندارید تا زمانی که ضمیر ناخودآگاهتان پر بشود از فرمان های مثبت و دیگر فرمان های باز دارنده و منفی را اجرا نکند.

 

تکنیک 21 روز

در ابتدا به صورت آگاهانه در هنگام صحبت کردن و ارائه نظرات و تصورات مثبت خود عمل نمایید و بعد از 21 روز، همه این اعمال به صورت عادت درآمده و نیازی به توجه عمدی نخواهید داشت.

یک تکنیک عالی به شما دوست توانا که اگر از این تکنیک هر روز استفاده کنید بعد از مدت کوتاهی خیلی نتیجه خوبی را درخودتان مشاهده خواهیدکرد.

مقاله مرتبط:  معنی رنگ های گل رز

چند جمله بسیار عالی که دوست دارید به شما نسبت داده بشود و به شما اختصاص داشته باشد را نوشته و هر روز سه بار و اگر توانستید بیشتر آن جملات را تکرارکنید. مثلا جملاتی مانند:

  • من شجاع هستم
  • من موفق هستم
  • وغیره

یعنی دقیقا جملاتی که مطابق با سلیقه خودتان باشد. هیچ موقع از کلمات منفی درجملات مثبت استفاده نکنید مانند:

  • من نا امید نیستم
  • من شکست خورده نیستم

و به جای آن ها از کلمات مثبت مانند:

  • من به خودم امیدوارم
  • من پیروزهستم
  • من بسیار عالی هستم استفاده کنید.

یک مثال معروف برای این مورد را می توان اینطوری گفت که، کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند آنهائی هستند که با خود چتر به همراه می برند و به کار خود ایمان دارند که موفق خواهند شد.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

دوست شجاع من، اگر می خواهید نتیجه این گفته ها را در آینده خود شاهد باشید، نباید از تداوم و تکرار گفته ها خسته بشوید. مطمئن باشید شما هم اگر چتر به همراه داشته باشید، موفق خواهید شد. نتیجه این تمرینات بستگی به باور شما از خود و این مطالب دارد و هر چه بیشتر باور و تکرار کنید، سریعتر تغییرات قابل محسوسی را ملاحظه خواهید کرد. ممکن است بعد یک ماه و یا ممکن است بیشتر از یک ماه به نتیجه برسد و فقط این را می توانم بگویم که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


نویسنده: آقای حافظ رستمی خاصلویی


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.