اعتماد به نفس و تاثیر آن بر وضع اقتصادی و موفقیت

مقاله اعتماد به نفس و تاثیر آن بر وضع اقتصادی و موفقیت

 

مقدمه

بسیاری از انسان ها خواهان پولدار شدن و بزرگ بودن هستند و حتی شرایط مالی برای راه اندازی بسیاری از کارهای پرسود را هم دارند اما با توجه به نبود اعتماد به نفس کافی، نمی توانند جرات شروع آن کار را داشته باشند.

 

اعتماد به نفس و عزت نفس خودتان را بالا ببرید

دوستان عزیز، شجاع بودن با اعتماد به نفس دو عامل به هم وابسته ای هستند که اگر هر دوی این ها را انسان درخود تقویت کند، دیگر هیچ چیزی نمی تواند آنها را در مسیر موفقیت متوقف کند.

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس یعنی باور به توانایی ها برای انجام عملی کارهایی که قبلا آموخته و داراست.

مقاله مرتبط:  لغو تحریم های اینترنتی ایران

فوق اعتماد به نفس چیست؟

فوق اعتماد به نفس یعنی باور به توانایی های خود برای حل هر مسئله ای ناشناخته در انجام عملی هر کاری که اهمیت بالایی برای شخص دارد و قصد اجرای آن را بدون آنکه چیزی درمورد آن مسئله بداند، شامل می شود.

اگر بخواهم تعریف کاملی از فوق اعتماد به نفس داشته باشم باید بگویم که مردان بزرگ و کارآفرینان و مولتی میلیادرها در ابتدا با همین فوق اعتماد به نفس شروع کردند و چون شجاعت و اعتماد این را داشته اند که حتما به جواب می رسند طبق باوری که در ضمیر ناخودآگاه خود کاشته اند در نهایت صاحب نتیجه خوب و بدست آورن پول، اختراع یا هر چیزی که دوست داشتند شدند.

چگونه نتیجه ای لایق جرات خودم بگیرم؟

فوق اعتماد به نفس به این معنی نیست که شما چشم بسته به راه بیافتید و چشم بسته همه چیز را حل بکنید، بلکه به این معنی است که تا زمان شروع و برخورد نکردن خود با مسئله یا شروع کار یا هر چیزی که خواهان آن هستید و اطلاعات جزئی از آن نمی دانید، شکست را قبول نمی کنید و چون تا شروع کار بسیار امیدوار و اعتماد به توانایی حل و موفق شدن را دارید، هیچ موقع بی نتیجه نخواهید بود و هنگام برخورد با مسئله هر چقدر هم سخت باشد آن را حل خواهید کرد.

کسانی که فوق اعتماد به نفس در زندگی داشتند، هر کاری یا شغلی را که می خواستند شروع کنند بدون هیچ ضمانتی برای تحقق هدفشان شروع کردن و نتیجه ای لایق جرات خودشان گرفتند.

 

عزت نفس و شناخت چگونگی شناخت آن در خودتان

عزت نفس پایین یعنی اینکه شما وقتی خودتان را در کنار یک آدم پولدار، مدرک تحصیلی بالاتر و یا خوشتیپ تر قرارمی دهید، خودتان را کمتر از آن ها ببینید و لیاقت آن ها را بیشتر از خودتان تصور کنید.

مقاله مرتبط:  یادگیری ادامه دار برای فروشندگی بهتر

هر کسی که به خودش اعتماد و اطمینان نداشته باشد به راحتی اسیر افکار بد دیگران خواهد شد و نظرات بد آن ها را به عقاید درست خود هر چند اندک باشد ترجیح خواهد داد.

اگر فرد پولدار یا معروف را که در یک رشته خاص توانسته موفق بشود، شما نیز به عنوان یک مخلوق ارزشمند خداوند، توانایی های با ارزشی در درون خودتان دارید و هیچ تفاوتی از نظر مهم بودن کار آنها با مهارت شما ندارد و اگر هنوز توانایی های خودتان را نشناخته و پرورش نداده اید مشکلی ندارد چون در ادامه مطالب به شما ثابت خواهم کرد که چقدر انسان با مهارتی هستید و چقدر ارزشمندید.

اگر از همین الان قبول کنید که شما هم متخصص هستید و می توانید به هر چیزی برسید، دیگر نیازی نیست که خودتان را فردی دارای هیچ نوع استعدادی نببینید. تنها کاری که باید بکنید این است که خودتان را لایق بهترین ها بدانید و از هم اکنون برای رسیدن به جایگاه مورد نظر و عالی خود تلاش کنید. همان افرادی که فکر می کنید بهتر ازشما هستند، شاید روزی بدتر از وضعیت شما قرارداشتند ولی بعدا تلاش کردند و تلاش کردند تا حالا صاحب جایگاه مورد نظر خودشون شدند.

آن هایی که امروز در اول صف موفقیت قرار دارند، روزی در انتهای صف بودند و با صبر و تلاش نتیجه بخش، به اول صف رسیدند. کاری که شما باید انجام بدهید این است که وارد این صف بشوید و صبورانه تلاش کنید تا روزی شما هم به اول صف خواهید رسید.

مقاله مرتبط:  معنی رنگ های گل رز

 

راه های تقویت اعتماد به نفس

اگر می خواهید اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید، باید تمام کارهایی را که از انجام دادن آن هراس دارید را صادقانه لیست کنید. تصمیم بگیرید که خودتان را به هر طریق که شده به انجام آن کار وادار کنید و تا زمانی که انجام ندادید و تمام نکردید، دست از تلاش برندارید. از مسائل خیلی جزئی شروع کنید. همین مسائل زندگی خودتان که مثلا اگر کم رو و خجالتی هستید، تصمیم بگیرید در هر بار برخورد با افراد بسیار شجاع و دلیرانه رفتار کنید. باید خودتان را مجبورکنید وگرنه تا آخر عمر چوب این همه کمرویی و خجالتی بودن راخواهید خورد.

در هنگام صحبت کردن تن صدای خودتان را از حد معمول یه کمی بالا ببرید و به مدت 21 روز با صدای بلند صحبت کنید.

یکی از بهترین راه ها، یادآوری خاطرات موفق آمیز خودتان در هر مرحله ای از زندگیتان است که کسب کرده اید. به عنوان مثال تصور کردن موفقیت در ورزش، درس و یا موفقیت در یک کار خیلی کوچک و … که اگر در شروع انجام هر عملی، یکی از خاطرات موفقیت خودتان را به یاد بیاورید و یکی دوبار آن لحظه را مرور کنید خواهید دید که جرات انجام کار پیش رویتان راخواهید داشت.

 

تبریک به شما دوست عزیز

من واقعا شما را تحسین میکنم. چون شما توانستید صبورانه و شجاعانه تا این مرحله از مطالب را مطالعه کنید و امیدوارم از عمل کردن به این مطالب دست برندارید و مطمئن باشید که موفقیت های بزرگی را لمس خواهید کرد.

اعتماد به نفس و تاثیر آن بر وضع اقتصادی و موفقیت

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه(5000 تومان با لینک فالو به سایت) اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.