زبان بدن-حالت پاها 2

زبان بدن-حالت پاها (بخش دوم)

به شما دوست عزیز گرامی پیشنهاد می شود مقاله کامل زبان بدن حالت پاها را از لینک زیر با کلیک رو عنوان مقاله به صورت کامل مطالعه نمائید.

مقاله زبان بدن-حالت پاها

در  مقاله زبان بدن-حالت پاها (بخش اول) انواع حالت های زیر توضیح داده شد. که در ادامه به حالت های دیگر پرداخته خواهد شد.

  • پاهای تا شده
  • وضعیت پاهای تا شده استاندارد
  • وضعیت پاهای تا شده آمریکایی
  • حالت ایستاده دست زیر بغل

حالت دفاعي یا احساس سرما؟

بسياری از مردم ادعا می کنند که حالت دفاعی ندارند بلكه پاها يا دست های خود را به علت احساس سرما تا می کند. اين فقط يک توجيه است زيرا  حالت های ناشی از احساس سرما و حالت دفاعی با هم تفاوت دارند.

اول، کسی که بخواهد دست های خود را گرم کند آنها را معمولا زير بغل خود قرار می دهد، در حالی که در حالت دفاعی آنها را زير آرنج ها قرار می دهد.

دوم ، وقتی کسی احساس سرما کند دست های خود را به بدن خود می فشارد و پاهايش سيخ و محكم اند. افرادی که معمولا وضعيت دست ها و پاهای تا شده را به خود می گيرند،  ترجيح می دهند بگويند سردشان است تا اينكه بپذيرند که عصبی، خجالتی يا در حالت دفاعی اند (شکل 1).

حالت دفاعي یا احساس سرما؟ 

شکل 1: حالت مغرور و سرد

قوزک های به هم چسبيده

قوزك های به هم چسبيده نشانه حالت منفی و دفاعی است. شكل مردانه اين حالت معمولا همراه با مشت های گره کرده است که بر روی زانوها قرار داند و يا دست هايی  که محكم دسته های صندلی را گرفته اند (شکل 2).

حالت مردانه به هم چسباندن قوزك ها ی پا

شکل 2:  حالت مردانه به هم چسباندن قوزک ها ی پا

شكل زنانه اين حالت کمی متفاوت است، زانوها به هم می چسبند و پاها ممكن است به يک طرف مايل باشند، همچنین دست ها نیز بر روی قسمت فوقانی پاها قرار  بگيرند (شکل 2).

حالت زنانه به هم چسباندن قوزك های پا

شکل 3: حالت زنانه به هم چسباندن قوزک های پا

تحقیقات نشان داده است که وقتی مصاحبه شونده ای قوزك پاهايش را به هم می چسباند، اين عمل از نظر ذهنی به معنی گاز گرفتن لب ها است، که مفهوم آن پنهان کردن افكار و احساسات منفی، حالت عصبی و يا ترس است. در اين موارد پرسيدن سوالاتی درباره احساس مصاحبه شونده نمی تواند کمكی به رفع اين حالت بكند.

اما اگر مصاحبه کننده نزد مصاحبه شونده رفته و در کنار او بنشيند و مانعی ( مثل ميز ) بين آنها نباشد، قوزك ها معمولا از هم باز شده و گفتگو آسانتر و دوستانه تر خواهد شد.

افرادی وجود دارند که ادعا می کنند  بنا بر عادت اينگونه می نشيند و هيچ گونه احساسات منفی ندارند و در اين حالت بيشتر احساس راحتی می کنند. اگر شما يكی از اين افراد هستيد بايد بدانيد که با هر گونه وضعيت دست ها و پاها در زمانی که احساسات منفی يا دفاعی داريد احساس راحتی خواهيد کرد.

با توجه به اين موضوع که حالت منفی باعث افزايش يا تداوم احساسات منفی شده و ديگران نيز اين احساسات منفی را در شما تشخيص می دهند، بايد به منظور بالا بردن اعتماد به نفس و گسترش ارتباط با ديگران بتوانيد از حالت های مثبت استفاده کنيد.

پاهای به هم چسبيده

اين حالت منحصرا توسط خانم ها استفاده می شود و يكی از پاها بر پشت پای ديگر قرار می گيرد که نشانه شديد بودن نگرش منفی و منزوی بودن فرد است. در اين وضعيت انسان مثل لاك پشتی است که در لاك خود فرو رفته باشد . البته اين حالت در بين خانم های خجالتی و ترسو هم رايج است. شکل 4 و 5 به ترتیب حالت پاهای به هم چسبیده را در حال ایستاده و نشسته نشان می دهد.

چسباندن پاها در حالت ايستاده

شکل 4: چسباندن پاها در حالت ايستاده

چسباندن پاها درحالت نشسته

شکل 5: چسباندن پاها درحالت نشسته

به این مقاله امتیاز بده 

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.