سئو خارجی سایت شامل چه مواردی است؟

سئو خارجی سایت شامل چه مواردی است؟

سئو چیست؟

کلمه سئو  (seo- Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.

برای خواندن ادامه مقاله سئو و ارزش آن برای کسب و کارهای اینترنتی اینجا کلیک کنید.

سئو خارج سایت (Off-Page) چیست؟

علاوه بر تغییراتی که شما میتوانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرارگیری بالاتر در SERPs  (SERPs مخفف عبارت  Search Engine Results Page می باشد، و نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایت شما را شامل می شود) برای سایتتان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق میافتد که مهترین آنها عبارتند از:

  • لینک بیلدینگ (Link Building)
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media)
  • فعالیت در شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)
مقاله مرتبط:  22 ایده کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی از آن

سئو خارج سایت (Off-Page) چیست؟

در ادامه به تشریح هر کدام از موارد ذکر شده پرداخته می شود.

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکاری جهت دریافت لینک از دیگر سایت ها است. لینک بیلدینگ محبوبترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می رود. یکی از بهترین روشهای دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است.

به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، در واقع با اینکار به موتورهای جستجو میگویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است (شکل 1).

لینک بیلدینگ (Link Building)

شکل 1: اشتراک گذاری لینک فایل در صفحه های دیگر سایت ها

از روش های دیگر در این مورد میتواند شامل:

  • وبلاگ نویسی
  • کامنت گذاری در سایت ها
  • ارسال پست در انجمن ها
  • ثبت سایت در دایرکتوری
  • شرکت در سایت های پرسش و پاسخ
  • و….

فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media)

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می شود خصوصیت “NOFOLLOW” (تفاوت فالو و نوفالو…اگر لینک به صورت فالو باشد به این معنی است که سایت شما با سایتی که در آن لینک قرار داده اید پیوند خورده است و آن را مفید دانسته است. اما اگر لینک شما به صورت نوفالو باشد به این معنی است سایت هدف سایت شما را قبول کرده است، ولی تایید نکرده است و این کار را به موتور های جستجو واگذار کرده است .) دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند.

مقاله مرتبط:  آموزش گام به گام با عکس غیر فعال کردن حالت سیف سرچ گوگل

ایجاد پروفایل و به اشتراک گذاری مقالات از جمله کارهای است که می توان در سوشال مدیا انجام داد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media)

فعالیت در شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

سوشال بوک مارک ها جزو شبکه های اجتماعی هستند که کاربران می توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می تواند در ترافیک ورودی هم تاثیرگذار باشد. با توجه به زمینه فعالیتتان می توانید به عنوان مثال در شبکه های reddit.com،stumbleupon.com ،scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

مقاله مرتبط:  پنالتی سایت توسط گوگل و دلایل آن 2022

فعالیت در شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

در واقع اشتراک گذاری در سوشال بوک مارک ها به این معنی است که با مشارکت و با استفاده از نیروی کاربران اینترنت (که نیرویی رایگان می باشد)، صفحات اینترنتی و محتوای آنها را “برچسب‌گذاری” و “اضافه” نمایند. که این کار شامل صفحه های وبی است که کاربر می خواهد زیاد از آن ها استفاده کند.

بوکمارک کردن در واقع به معنی جمع کردن لینک های انتخابی کاربر با عنوان انتخابی او در مرورگر مورد استفاده کاربر، یا در بعضی مرورگر ها، در حساب کاربری متصل به مرورگر است.

فواید استفاده از سوشال بوک مارک ها عبارتند از:

  • همه در آن شرکت دارند
  • از هوش انسانی در آن استفاده می شود
  • در اختیار داشتن علایق اینترنتی

وبسایت ها و وبلاگ ها می کوشند تا نشانه گذاری مطالب خود را برای مخاطبان آسان کنند.

یکی از خصوصیات بارز جامعه اینترنتی در جهان توسعه یافته این است که با سرعتی فزاینده تر رو به گسترش است. گرانبهاترین کالا در جوامع مختلف اطلاعات مفید است و نشانه گذاریهای این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیکن های کوچک موجود در کنار هر مطلب به مخاطب اجازه می دهد تا آن مطلب را به راحتی در سایت نشانه گذاری اجتماعی مورد نظرش به اشتراک بگذارد.

آدرس ها می توانند بر اساس معیارهای گوناگون ثبت شوند و مورد بازیابی قرار بگیرند که عبارتند از:

  • موضوع
  • پسند مخاطبان
  • زمان ایجاد
  • نظرات مخاطبان

مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.