پنالتی سایت توسط گوگل و دلایل آن 2022

پنالتی سایت توسط گوگل کاملا مشخص است. چرا که گوگل در یک ماموریت غیر انعطاف پذیر با توجه به دسترسی کاربران به اطلاعات دقیق و بهترین محتوا و بهترین نویسندگان می باشد و با توجه به بهبود الگوریتم های خود، همیشه سعی دارد بهترین وب سایت ها را شناسایی کرده و آن ها را به مخاطبان خود به عنوان خوبان در سطح اینترنت نشان دهد.

این کار را گوگل به طور مداوم ایندکس کردن سایت ها و بروز کردن الگوریتم های مختلف، برای تخلف های مختلف انجام داده و شناسایی سایت را اصلاح می کند.

مثلا

  1. الگوریتم پاندا برای شناسایی محتوای کپی و… است.
  2. الگوریتم پنگوئن برای بررسی بک لینک ها و… است.
  3. الگوریتم دزد دریایی برای تشخیص سایت های اصلی از کپی و… می باشد.
  4. الگوریتم رنک برین برای معنای محتوایی، تغییرات محتوایی و… می باشد.
  5. و…

جریمه وب سایت توسط گوگل یا پنالتی شدن آن، ناشی از انتخاب های بد از نظر محتوایی که ذکر شد، بک لینک های انبود در بازه زمانی کم،  بک لینک روی انکرتکست خاص و به صورت زیاد، تجربه کاربری یا حتی گزارش های دروغین توسط برخی اشخاص به ناحق نیز امکان پذیر  است.

در واقع سئو یک کار زمان بری است که باید آن را به صورت اصولی آموزش ببینید و به مرور زمان در موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل محصولات و خدمات شرکت خودتان را در بالاترین جایگاه های گوگل ببینید. برای اشنا شدن با سئو، روی عنوان مقاله زیر کلیک کنید و ان را مطالعه کید.

مقاله سئو و انواع آن

همچنین اگر خودتان وقت برای این کار را ندارید می توانید با استفاده از سایت دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا با استفاده از تجارب آن ها در انواع کارهایی سئویی سایت راهنمایی بگیرید یا این که این کار را به متخصص این کار بسپارید. اگر نمی دانید دیجیتال مارکتینگ چیست و نحوه شروع آن چگونه است می توانید مقاله زیر را بخوانید.

مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست و نحوه شروع آن

پس گوگل با توجه به مواردی که ذکر خواهد شد برای شما و سایت شما پنالتی یا جریمه را در نظر می گیرد. البته با توجه به این که قبلا امکان پنالتی کل سایت را داشت. ولی در حال حاضر اکثرا یه صفحه یا یک انکرتکست خاص را برای سایت شما جریمه می کند که شاید کلا دیگه در این مورد نتوانید جایگاه های بالای گوگل را به دست بیارید. در ادامه دلایل اصلی پنالتی یا جریمه سایت توسط گوگل را بیان می کنیم.

23 دلیل شایع برای جریمه سایت شما توسط گوگل

فهرست مطالب مقاله > > >

نحوه تشخیص پنالتی سایت توسط گوگل

جریمه ها برای یک وب سایت از طرف گوگل می توانند هم اتوماتیک باشند و هم  دستی. با جریمه های دستی، احتمالا به شما گفته می شود تا علت را بدانید. اما اگر علت الگوریتمی باشد، یعنی خود الگوریتم به تشخیص خود این کار را انجام دهد و شما را از نتایج حذف کند، ممکن است ندانید که هدف جریمه الگوریتم های گوگل قرار گرفته اید. این جریمه ها ممکن است حتی با تجربه ترین متخصصان سئو را غافلگیر نیز کند.

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را مشاهده کردید، می توانید مطمئن باشید که سایت شما توسط گوگل جریمه شده و جریمه روی سایت شما تاثیر گذاشته است.

برای پنالتی های الگوریتمی گوگل، اینجا چند سرنخ مطمئن وجود دارد که عبارتند از:

  • وب سایت شما دیگر رتبه خوبی برای نام تجاری شما ندارد. این یک هدیه مرده است. حتی اگر سایت شما در رتبه های زیادی قرار نگیرد، حداقل باید در یک کلمه کلیدی خوب عمل کند.
  • هر موقعیتی که در صفحه اول داشتید بدون هیچ اقدامی به صفحه دو یا سه می روند.
  • صفحات رتبه دار شما کلا از نتایج گوگل حذف می شوند.
  • کل وب سایت یک شبه از نتایج جستجو Google حذف شده است.
  • با جستجوی سایت به شکل یا نام برند یا کلمه کلیدی با این فرمول در گوگل site:yourdomain.com  هیچ نتایجی در گوگل ندارید.
  • اگر نتایجی از سایت خودتان در گوگل پیدا می کنید نیز صفحه اصلی شما نیست و نتایج شما غیر از صفحه اصلی است.
  • آیا وب سایت شما در هنگام جستجوی نام تجاری خود در موقعیت مناسبی قرار دارد؟
مقاله مرتبط:  طراحی سایت در شیراز

چرا گوگل سایت من را پنالتی کرده است؟

گوگل به طور مستمر در حال بازنگری در نحوه ایندکس کردن محتوا است.

در حالی که سرنخ‌ هایی را درباره به‌ روزرسانی‌های الگوریتم خود منتشر می‌ کند، به ندرت در مورد همه دلایل خود برای تغییرات شفاف می‌ گوید که چه مواردی را برای این الگوریتم جدید در نظر گرفته است.

در حالی که دلایل قطعی جریمه شدن توسط گوگل برای هیچ شخصی کاملا مشخص نیست، ولی مواردی که در ادامه به ان ها پرداخته می شوند را می دانیم که عواملی هستند که همگی در این مورد نقش دارند.

 

 44 دلیل رایج برای جریمه یا پنالتی سایت شما توسط گوگل

44 دلیل رایج برای اینکه گوگل با سایت شما مشکل پیدا می کند را در ادامه بررسی می کنیم.

دلیل شایع برای جریمه سایت شما توسط گوگل برای شناسایی اینکه آیا شما در مسیر درست قرار دارید یا نه عبارتند از:

  1. خرید لینک (Buying links)
  2. مبادله لینک بیش از اندازه (Excessive reciprocal links)
  3. مطالب تکراری یا کپی ( Duplicate content)
  4. استفاده بیش از حد از تگ اچ وان (Overusing H1 tags)
  5. ارورهای 404 ( Internal 404)
  6. لینک از سایت هایی به زبان دیگر (Links from sites in another language)
  7. محتوای پر از کلید واژه یا کیوورد استافینگ (Keyword stuffed content)
  8. لینک های فوتر (Footer links)
  9. فاقد نقشه سایت (Missing sitemap data)
  10. لینک های پنهان (Hidden links)
  11. لینک های خارجی شکسته (Broken external links)
  12. محتوای دزدیده شده یا اقتباسی (Scraped content)
  13. محتوای مخفی (Hidden content)
  14. استفاده بیش از حد از متن لنگر یا انکرتکست (Anchor text overuse)
  15. بی توجهی به اچ رف لنگ (Neglecting hreflang)
  16. خطای Website timing out or down
  17. کلمه کلید دامنه (Keyword domains)
  18. لینک های اجاره ای (Rented links)
  19. استفاده از شبکه سازی وبلاگی (Using blog networks)
  20. لینک ها ساید واید (Site-wide links)
  21. استفاده زیاد از متا کیوورد (Overusing meta keywords)
  22. سرعت سایت (Slow speeds)
  23. نظرات اسپم (Comment spam)
  24. بهینه سازی سایت با روش کلاه سیاه (Black hat SEO advice)
  25. محتوای هک شده (Hacked content)
  26. لینک سازی سریع (Speedy link building)
  27. گزارش های اسپم (Spam reports)
  28. لینک های فرومی (Forum linking)
  29. وجود نقص یا مشکل در فایل روبوت.تی ایکس تی سایت (Robots.txt flaws)
  30. لینک به سایت های مشکوک (Links to suspicious sites)
  31. صفحات فرود (Landing pages)
  32. بهینه سازی بیش از حد (Over-optimization)
  33. آگهی های تبلیغاتی (Advertorials)
  34. لینک های خروجی بیش از حد (Too many outbound links)
  35. تغییر مسیر یا ریدایرکشن به صورت غیر اصولی روی دامنه جدید (Redirection)
  36. کدهای خطا (Error codes)
  37. بک لینک های مخرب (Malicious backlinks)
  38. وب سایت های ضعیف در تلفن همراه (Poor mobile websites)
  39. خرید دامنه با سابقه بد (Domain has a bad rep)
  40. دزدی محتوا یا کپی غیر قانونی (Content theft)
  41. تبلیغات برجسته یا مزاحم (Prominent ads)
  42. استفاده از مزرعه محتوا (Using a content farm)
  43. مراقب راه حل های سریع باشید (Beware of quick fixes)

در ادامه به توضیح بیشتری در مورد هر کدام می پردازیم.

 

خرید لینک (Buying links)

خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن قطعا می تواند به عنوان تلاشی برای دستکاری رتبه دیده شود، البته هنوز بر سر این مسئله اختلاف است و در برخی موارد با توجه به سابقه سایت گوگل نیز نمی تواند درست تشخیص دهد که این کار توسط شخص انجام شده یا این که توسط فرد دیگری برای آن فرد بک لینک های زیادی زده شده است. اگر شما تعداد زیادی لینک، ان هم به صورت همزمان برای سایت خود خریداری کنید. مطمئن باشید که باید منتظر جریمه گوگل باشید.

 

مبادله لینک بیش از اندازه (Excessive reciprocal links)

مبادله لینک برای یک بار تاکتیک بازاریابی خوبی است. اگر شما تبادل تعداد زیاد لینک ها را داشته باشید آن می تواند به عنوان یک تلاش دستکاری برای گوگل دیده شود.

 

مطالب تکراری یا کپی ( Duplicate content)

هر محتوای تکراری در سایت شما باعث می شود از نظر گوگل کمتر مفید باشد و این می تواند منجر به جریمه شود. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصر به فرد بوده و به خوبی نوشته شده است. از ابزارهایی مانند Copyscape استفاده کنید، یا این که در گوگل مقداری متن را کپی کنید و ببینید عین آن در گوگل و نتایج ان وجود دارد یا نه.

 

استفاده بیش از حد از تگ اچ وان (Overusing H1 tags)

برچسب H1 کمک می کند تا گوگل صفحه سایت شما را بهتر بشناسد. استفاده از تگ های بیش از حد H1 می تواند به عنوان تلاشی به اصطلاح برای پمپ گوگل (pump Google’s) با کلمات کلیدی دیده شود.

داشتن ساختار صحیح محتوا، به سئو کمک می کند. تگ H1 به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه در مورد چیست. تگ های H1 بیش از حد می تواند به عنوان تلاشی برای تلاشی به نشان دادن کلمه کلیدی شما به گوگل تلقی شود که به آن pump Google’s گفته می شود.

 

ارورهای 404 ( Internal 404)

گوگل می خواهد بداند که شما به محتوا و شناسایی ارورها اهمیت می دهید یا نه. اگر با جستجو در نتایج گوگل، کاربران با صفحات 404 مواجه شوند و این مورد هی تکرار شود، از طرف گوگل زنگ خطری بزرگ برای جریمه شما می باشد.

 

لینک از سایت هایی به زبان دیگر (Links from sites in another language)

این مورد شاید یکم منصفانه به نظر نرسد. ولی این یک زنگ صدایی برای گوگل است. البته استدلال گوگل نیز درست است، چرا که کاربران یک زبان را ترجیح می دهند و لینک به سایت های غیر همزبان مفید نخواهد بود.

 

محتوای پر از کلید واژه یا کیوورد استافینگ (Keyword stuffed content)

حقیقت این است که هیچ یک از این قوانین ثابت نشده اند و تراکم کلمات کلیدی بسیار بالا، نشانه ای برای محتوای ضعیف است. اگر گوگل تعداد عجیب و غریبی از کلمات کلیدی را در یک صفحه تشخیص دهد، ممکن است شما را جریمه کند.

 

لینک های فوتر (Footer links)

برخی از طراحان وب از لینک های منو و فوتر به عنوان یک کمک برای سئو استفاده می کنند که این کار از نظر گوگل غیر طبیعی به نظر می رسد.

 

فاقد نقشه سایت (Missing sitemap data)

گوگل از نقشه سایت XML برای تجزیه ساختار سایت شما و نحوه چیدمان آن استفاده می کند. مطمئن شوید نقشه سایت XML شما در دسترس و به روز است و آن را در حساب Webmaster Tools خود نیز ثبت و ارسال کنید.

مقاله مرتبط:  طراحی سایت و انواع آن چیست ؟

 

لینک های پنهان (Hidden links)

تمام لینک در سایت شما باید قابل مشاهده و مفید برای کاربران باشد. هر چیزی که پنهان است از طرف گوگل مشکوک در نظر گرفته خواهد شد. همچنین هرگز لینکی را همرنگ پس زمینه صفحه یا دکمه نکنیدف چرا که از طرف گوگل جریمه خواهید شد.

 

لینک های خارجی شکسته (Broken external links)

اگر لینک های سایت را به‌ روز نگه ندارید، گوگل فرض می‌کند که به تجربه کاربر اهمیتی نمی‌دهید و خوشحال می‌شوید که بازدیدکنندگان را به صفحات مختلف خطای 404 بفرستید. باید به صورت دوره ای لینک های شکسته را بررسی و جلوی این موارد را بگیرید.

 

محتوای دزدیده شده یا اقتباسی (Scraped content)

گاهی اوقات بعضی از محتواهای سایت های دیگر را برخی از وبمستران و محتوانویسان بدون توجه به تکراری بودن محتواها آن ها را استفاده می کنند، اما گوگل این موضوع را تکراری و بیهوده می داند. برای جبران این کار می توانید محتوای اصلی خود جایگزین کنید تا شاید گوگل نیز تجدید نظر کند.

 

محتوای مخفی (Hidden content)

محتوای پنهان تاکتیک‌های بهینه‌سازی اخلاقی کمتر شامل پنهان کردن متن در صفحه برای دستکاری موضوع یا وزن کلمه کلیدی است. ناگفته نماند که این یک نه بزرگ است.

شاید یکی از تاکتیک های بهینه سازی سایت ها استفاده از محتوای مخفی باشد. ولی این مورد نیز از طرف گوگل به عنوان دستکاری برای موضوع و وزن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود. بدیهی است که این مورد نیز از طرف گوگل به عنوان نه شناخته می شود.

 

استفاده بیش از حد از متن لنگر یا انکرتکست (Anchor text overuse)

در سال های نه چندان دور، کارشناسان سئو روی لینک دادن کلمات کلیدی خاص به منظور تقویت قدرت خود کار می کردند. از زمان به‌ روزرسانی الگوریتم پنگوئن در سال 2012، استفاده بیش از حد از لینک دادن متن لنگر به شدت منع شده است. لینک های کلمه کلیدی غیرطبیعی خود را به لینک های صادقانه تغییر دهید تا جریمه نشوید.

 

بی توجهی به اچ رف لنگ (Neglecting hreflang)

«Hreflang» طراحی شده است تا به Google اطلاع دهد که آیا شما محتوای تکراری را برای زبان‌ها یا مکان‌های مختلف منتشر کرده‌اید یا نه. اگر از این تگ به درستی استفاده کنید می توانید محتواهایی که به زبان های دیگر را منتشر کرده اید را به راحتی به گوگل این را بفهمانید که در این کشورها این محتوای من را نشان بده.

 

خطای Website timing out or down

خطای Website timing out or down وقتی اتفاق می افت که یک وب سایت از کار می افتد. اگر گوگل نتواند سایت شما را پیدا کند، به جای اینکه بازدیدکنندگان را به یک سایت بن بست بفرستد ترجیح می دهد آن را از فهرست خود خارج کند. این نوع خطا بیشتر مربوط به هاست، ترافیک زیاد و… می شود که هنگام درخواست ازطرف کاربر سرور جواب نمی دهد و باید این موارد بررسی شوند.

 

کلمه کلیدی دامنه (Keyword domains)

اگرچه ممکن است نام های دامنه و این مورد ریسک چندانی نداشته باشد، شما متن لنگر یا انکرنکست (Anchor text) را به صورت مداوم فقط روی ان دهید و در نظر بگیرید و بارها و بارها لینک به دامین داده شود، گوگل آنرا به عنوان دستکاری تلقی کرده و فکر می کند که در حال فریب دادن بازدید کننده هستید.

 

لینک های اجاره ای (Rented links)

برخی از کارشناسان هنوز بر این باورند که لینک های اجاره ای برای سئو معتبر و مفید هستند. سئوکاران هزینه آنها را به صورت ماهانه پرداخت می کنند و گاهی اوقات آنها را تغییر می دهند. در واقع این لینک ها به عنوان لینک های پولی می باشند که خریداری می شوند.

 

استفاده از شبکه سازی وبلاگی (Using blog networks)

استفاده از شبکه سازی وبلاگی یا PBN که در کل از نظر گوگل کار خلافی است و این نوع لینک سازی باعث دستکاری بالقوه SERP در گوگل می شود. ولی در واقع برای کلمات سخت استفاده می شوند و توسط سئوکاران خبره این کار انجام می شود و اگر به درستی انجام نشود کل سایت یا در کمترین شرایط اون کلمه کلیدی شما می واتند پتالتی شود.

 

لینک های وابسته در همه جا (Affiliate links all over the place)

گوگل لزوما مخالف وب‌ سایت‌های وابسته نیست، اما تعداد بالای لینک‌های وابسته به صورت چرخشی که در آخر به خود سایت بر می گردد علامت قرمزی است که ممکن است قابل قبول نباشد. اگرچه می‌توان پیوندهای وابسته را با تغییر مسیر یا ری دایرکت پنهان کرد، اما گوگل در این تاکتیک عاقلانه عمل می‌ کند، بنابراین به آن تکیه نکنید و باید احتیاط را رعیات کنید تا نتواند این مورد تشخیص دهد.

 

لینک ها ساید واید (Site-wide links)

لینک های زیاد ساید وایدی را اگر به یکدیگر پیوند دهیم، گوگل دائما این لینک ها را برای الگوهای غیر طبیعی اسکن و بررسی می کند. یک مثال کلاسیک اعتبار لینک های موجود در فوتر یک صفحه است.

 

استفاده زیاد از متا کیوورد (Overusing meta keywords)

استفاده بیش از حد از متا کلمات کلیدی مدتی است که موضوعی بحث برانگیز بوده است. دستکاری آنها بسیار آسان است. مطمئن شوید که در هر صفحه از پنج عدد بیشتر استفاده نکنید.

 

سرعت سایت (Slow speeds)

اگر سایت شما دیر بارگذاری شود، کاربران شما ناامید خواهند شد. بسیاری از عوامل بر سرعت سایت تاثیر می‌ گذارند، بنابراین ارزیابی و عیب‌یابی این مشکل بسیار دشوار است. استفاده از یک افزونه کش یا CDN می تواند مشکلرا حل کند.

 

نظرات اسپم (Comment spam)

اکثر سیستم‌های نظردهی یا کامنت های سایت مثل سایت های وردپرسی یا سایت آموزش وردپرس دارای سیستم خودکار تشخیص هرزنامه با افزونه اکیسمت هستند، اما برخی از نظرات اگر کنترل نشوند و پاک نشوند ممکن است برای سایت شما اشکال ایجاد کند.

 

بهینه سازی سایت با روش کلاه سیاه (Black hat SEO advice)

اگر اطلاعاتی در مورد دستکاری SERP ها با استفاده از روش های کلاه سیاه منتشر می کنید، انتظار داشته باشید که جریمه شوید. مت کاتز در یک وبلاگ ویدیویی در یوتیوب به این موضوع اشاره کرد. با روشن بودن قند یا فیلترشکن خود می توانید آن را ببینید. آدرس ویدیویی برای مشاهده: http://www.youtube.com/watch?v=xQmQeKU25zg

مقاله مرتبط:  سئو و انواع آن چیست

 

محتوای هک شده (Hacked content)

اگر سایت شما هک شده باشد، گوگل به سرعت آن را از SERP ها حذف می کند. برای مهار تلاش‌ های هک و بازیابی سایت‌ها از پشتیبان‌ گیری یا بک گرفتن از سایت را در نظر داشته باشید تا در صورت وقوع بدترین اتفاق، سریع اقدام برای جایگزینی آن کنید.

 

لینک سازی سریع (Speedy link building)

طبیعی است که بخواهید سایت جدید شما به سرعت رتبه بندی شده و در صفحه اول گوگل دیده شود. زیاده روی نکنید تعداد زیادی لینک مشابه که به یک لینک اشاره می کنند نشانه اتوماسیون یا ایجاد اتوماتیک لینک است. سرعت لینک سازی خود را به طور مصنوعی افزایش ندهید، در طول زمان و به مرور تغییرات تدریجی را ایجاد کنید.

 

گزارش های اسپم (Spam reports)

گوگل یک فرم آنلاین برای گزارش اسپم سایت منتشر کرده است. سایت شما ممکن است به عنوان منبع هرزنامه، به طور واقعی یا مخرب ارسال شده باشد که در بالا نیز اشاره کردیم که شاید از طرف رقبای شما این اتفاق بیافتد و واقعا درست نباشد.

 

لینک های فرومی (Forum linking)

همه ما از انجمن‌ هایی که مملو از لینک های موجود در امضا هستند استفاده کرده‌ایم. گاهی اوقات تعداد آنها بسیار زیاد است که یافتن پست های واقعی ممکن است سخت باشد. اگر یک لینک انجمن اضافه می کنید، از تکنیک های خوب و طبیعی لینک دهی استفاده کنید و در نظر داشته باشید که آن را نیز نوفالو – nofollow کنید.

 

وجود نقص یا مشکل در فایل روبوت.تی ایکس تی سایت (Robots.txt flaws)

فایل robots.txt باید در سایت استفاده شود تا به موتورهای جستجو بگویید چگونه با سایت شما در مواجهه با صفحات مختلف برخورد کند. یعنی اگر شما دوست دارید یک صفحه ای را ربات های گوگل در سایت شما دنبال نکند باید در این فایل آن را اعلام کنید. مسدود کردن بیش از حد نیز ممکن است دلیل جریمه شما باشد.

 

لینک به سایت های مشکوک (Links to suspicious sites)

هرگز سایت خود را با وب سایتی مرتبط نکنید که از نظر اخلاقی یا قانونی، کاری مشکوک انجام می دهد. باید از سایت های هک، پو.ر.ن و سایت های آلوده به بدافزارها اجتناب شود. همچنین، سعی کنید لینک های سایت های دیگری را که در گذشته جریمه شده اند، با این فرض که از آن اطلاع دارید حذف کنید.

 

صفحات فرود (Landing pages)

کسب و کارها گاهی اوقات سعی می کنند از چندین صفحه فرود برای بهبود موقعیت خود در SERP استفاده کنند. برخی از شرکت‌ ها نیز سعی می‌ کنند با ایجاد تعداد زیادی وب‌ سایت تک صفحه‌ای بهینه‌سازی شده برای یک کلمه کلیدی، موقعیت خود را بهبود بخشند و در صفحه اول گوگل همه نتایج مال آن ها باشد، یا این که بعد از ورود کاربران به سایت، کاربران را به سایت دیگری هدایت کنند. گوگل این نوع کارها را عمل بدی می داند و مستحق جریمه می داند.

 

بهینه سازی بیش از حد (Over-optimization)

گوگل دوست ندارد چیزهای خوب زیادی ببیند. جریمه بیش از حد بهینه سازی معمولاًبه این معنی است که شما یک گام در پیشنهاد خود بسیار فراتر رفته اید و به طور وسواس گونه از سایرین در صنعت خود سئو را حذف کرده اید. در واقع بهینه سازی بیش از حد نسبت به رقبای خود می تواند دلیل شک گوگل بوده و شما را از نتایج حذف کند.

 

آگهی های تبلیغاتی (Advertorials)

بحث و جدل در مورد محتوای تبلیغاتی شناخته شده ترین مورد قبل از پنگوئن 2 می باشد. آگهی تبلیغاتی اساسا صفحه ای از محتوای مملو از پیوندهای پولی است و اغلب از این صفحات برای دستکاری یک باره در نتایج جستجو استفاده می شود.

 

لینک های خروجی بیش از حد (Too many outbound links)

هنگام لینک دادن به وب سایت های دیگر، آن را در حد طبیعی نگه دارید. تعداد زیاد لینک ها نشانه این است که شما به خاطر منافع متقابل سئو با افراد پیوندها را عوض می کنید.

 

تغییر مسیر یا ریدایرکشن به صورت غیر اصولی روی دامنه جدید (Redirection)

اگر سایت شما جریمه شده است. استفاده از تغییر مسیر 301 می تواند جریمه را به دامنه جدید منتقل کند. علاوه بر این، اگر بعدا تغییر مسیر را بردارید، جریمه ممکن است طولانی تر نیز بشود. برای ایمن بودن، این کار را نکنید.

 

کدهای خطا (Error codes)

داشتن کدهای خطای زیاد مثل 404 که صحبت کردیم همگی می تواند دلیل جریمه یا پتالتی سایت شما توسط گوگل باشد. ارورهای دیگر نیز عبراتند از: ارور 500 که خطاهای سروری است. ارور 302 که به عنوان تغییر مسیرهای موقت می باشد. ارور های 500 سایت خود را می توانید با وب سایت زیر چک کنید. https://www.webconfs.com/http-header-check.php

 

بک لینک های مخرب (Malicious backlinks)

شاید سایت شما هرگز مستحق این جریمه نیست. اما این چیزی است که باید در مورد آن بدانید. شاید یک رقیب در کاری غیراخلاقی سعی کند سایت شما را با جریمه کردن در SERP ها و نتایج گوگل پایین بیاورد. شایع ترین علت یک کمپین بک لینک های اسپم زیاد می باشد.

 

وب سایت های ضعیف در تلفن همراه (Poor mobile websites)

گوگل معمولا می تواند یک لینک معتبر بین سایت تلفن همراه شما و وب سایت شما شناسایی کند. با توجه به این که در قالب هایی که در CMS های مختلف مثل وردپرس می توانید سایت ریسپانسیو راه اندازی کنید با انتخاب قالب وب سایت مناسب این مورد به خودی خود حل می شود.

 

خرید دامنه با سابقه بد (Domain has a bad rep)

ممکن است دامنه‌ای با سابقه بد را خریداری کرده باشید و زمانی که می‌ خواهید یک سایت جدید را با آن بسازید، می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. متاسفانه این مورد اغلب یک خیابان بن بست است. ممکن است بهتر باشد به جای اینکه پول بیشتری برای این دامنه ها بپردازید دامنه جدید را برای خود ثبت کرده و از ابتدا کار را شروع کنید.

 

دزدی محتوا یا کپی غیر قانونی (Content theft)

حتی اگر شما محتوای سایت دیگری را کپی نکنید، شخص دیگری می تواند محتوای شما را بدزدد و کپی کند. این مشکل‌ساز است، زیرا حذف محتوا می‌ تواند شامل ارسال چندین اخطار حذف DMCA یا پیگیری سایت‌ها در دادگاه باشد. اگر برای این کار جریمه شدید، از Google بخواهید محتوای دزدیده شده را حذف کند.

 

تبلیغات برجسته یا مزاحم (Prominent ads)

تبلیغات مزاحم یا بیش از حد توسط گوگل به عنوان عامل مزاحم برای گوگل در نظر گرفته می شود که کاربر را اذیت می کند و سایت شما را جریمه می کند.

 

استفاده از مزرعه محتوا (Using a content farm)

طی دو سالی که پاندا وارد شد، خرید محتوا به عنوان مزرعه محتوایی که فقط برای پر کردن سایت در نظر گرفته شود و کیفیت پایینی داشته باشد از طرف گوگل نامناسب تلقی می‌شود. اگر محتوای شما تحقیقات ضعیف، جزئیات کم دارد و عمدتا برای پر کردن صفحه است در بهترین حالت این است که از یک متخصص بازنویسی استفاده کنید و آن را بازنویسی کنید.

 

مراقب راه حل های سریع باشید (Beware of quick fixes)

از کسی که ادعا می کند یک تکنیک جادویی و بی خطا برای سئو سایت شما دارد که به شما کمک می کند تا سایت تان را در صدر SERP ها قرار دهد، استخدام نکنید. تنها راه برای کسب رتبه خوب این است که در طول زمان مقدمات کار را فراهم کنیم و به مرور در نتایج گوگل بالا بیاییم.


تاریخ انتشار: “1 مهر 1395”

تاریخ آپدیت: “28 فروردین 1401”


منابع:

https://neilpatel.com/blog/penalized-by-google
https://www.antevenio.com/usa/6-reasons-why-google-may-penalize-your-website


مقاله تخصصی قبلی سایت آگهی تخصصم اینه – در مورد روانشناسی (مقاله احساس بی ارزشی (کسی که هیچ کاربرد و ارزشی ندارد)) را می توانید با کلیک روی عنوان آن بخوانید.

شرایط تولید محتوای تخصصی و خرید رپورتاژ آگهی (با ارسال در 20 شبکه اجتماعی و وبلاگ سایت) در سایت آگهی تخصصم اینه را (اینجا) مشاهده نمایید.


برای دریافت مقالات بعدی سایت ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید.


لینک کوتاه مقاله برای انتشار در شبکه های مختلف اجتماعی

https://takhasosameine.ir/?p=1332


اینستاگرام و تلگرام ایده، نوآوری، خلاقیت و تکنولوژی ما هست

https://www.instagram.com/takhasosameine/

https://t.me/ineft

5/5 - (5 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.