چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

مقدمه

ﺑﺸﺮ از دﯾﺮ ﺑﺎز ﺧﻮاهان ﺗﻘﻮﯾﺖ ذهن و روح ﺧﻮد ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ آراﻣﺶ ﻓﮑﺮ و ﭘﯽ ﺑﺮدن ﺑﻪ اﺳﺮار ﻣﺎوراءاﻟﻄﺒﯿﻌﻪ ﺑﻮده و اﮔﺮ ﮔﺬري ﺑﻪ ﺗﺎرﯾﺦ ﺑﯿﻨﺪازﯾﻢ، ﻣﯽﺑﯿﻨﯿﻢ در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓت های زﯾﺎدي ﻧﯿﺰ دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻮم و ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي، اﻧﺴﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮ در دام اﺳﺘﺮس، اﺿﻄﺮاب، اﻓﺴﺮدﮔﯽ و ﺗﺮس­هاي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﮔﺮﻓﺘﺎر آﻣﺪه و ﻟﺰوم اﯾﺠﺎد آراﻣﺶ روح و ﻓﮑﺮ ﺑﯿﺶ از هر  زﻣﺎن دﯾﮕﺮ اﺣﺴﺎس ﻣﯽﺷﻮد. نکته مهم اینه که چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه و باید خودت اون رو تغییر بدی.

چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺷﺨﺼﯿﺖ اﻧﺴﺎن اﺻﻮﻻً ﺷﺎﻣﻞ:

  1. عادات
  2. تصاویر ذهنی
  3. باورها می­باشد.

اﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻗﺼﺪ دارﯾﺪ در ﺧﻮدﺗﺎن هر ﻧﻮع ﺗﻐﯿﯿﺮي اﯾﺠﺎد ﮐﻨﯿﺪ، ﻻزم اﺳﺖ در اﯾﻦ ﺳﻪ وﯾﮋﮔﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮ اﯾﺠﺎد ﮐﻨﯿﺪ.

چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

عادات

اﻧﺴﺎن ﮐﻼً ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻋﺎدات ﺧﻮﯾﺶ اﺳﺖ. وﻗﺘﯽ ﮐﺎري ﭼﻨﺪ ﺑﺎر ﺗﮑﺮار ﺷﺪ اﻧﺴﺎن ﺑﻪ آن ﻋﺎدت ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﯾﮏ ﺧﺼﻠﺖ در او ﻣﯽﺷﻮد؛ در اﺑﺘﺪا ﺗﮑﺮار ﻓﻌﻞ ﻣﺬﮐﻮر ﺑﻪ ﺻﻮرت ارادي و آﮔاهاﻧﻪ اﺳﺖ، وﻟﯽ ﭘﺲ از ﻣﺪﺗﯽ، اﻧﺴﺎن آن را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﯿﺮ ارادي و ﻧﺎﺧﻮدآﮔاهاﻧﻪ اﻧﺠﺎم می دهد. ﻣﺜﻞ راه رﻓﺘﻦ ﯾﮏ ﮐﻮدك.

تصاویر ذهنی

اﻧﺴﺎن اﺻﻮﻻً از هر ﭼﯿﺰ و مفهومی ﯾﮏ ﺗﺼﻮیر ذهنی ﺧﺎص دارد؛ از ﺧﻮد، دﯾﮕﺮان، ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺧﺪا، ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ و هزاران ﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮ. ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺗﺼﺎوﯾﺮ ذهنی ﻣﻨﻔﯽ، ﻣﻮﺟﺐ ﺷﮑﺴﺖ و ﺑﺪ ﺑﺨﺘﯽ و ﺗﺼﺎوﯾﺮ ذهنی ﻣﺜﺒﺖ، ﭘﯿﺮوزي و ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ را ﺑﺮاي ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ارﻣﻐﺎن ﻣﯽآورد. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل :ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺧﻮد را ﻻﯾﻖ داﺷﺘﻦ ﯾﮏ اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ ﻧﻤﯽداﻧﺪ و در ﺧﻮد ﺟﺴﺎرت دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ آن را ﻧﺪارد، ﺗﺼﻮﯾﺮ ذهنی ﯾﮏ اﻧﺴﺎن ﺿﻌﯿﻒ را از ﺧﻮد در ذهن دارد. ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ فردی هیچ وﻗﺖ ﺻﺎﺣﺐ اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ ﻧﻤﯽﺷﻮد، ﻣﮕﺮ آﻧﮑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ذهنی ﯾﮏ ﻓﺮد ﻗﻮي را از ﺧﻮد، در ذهن ﺧﻠﻖ ﮐﻨﺪ.

مقاله مرتبط:  تکنیک های بسیار ساده و عملی برای کسب موفقیت در زندگی

باورها

اﻋﻤﺎل، رﻓﺘﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎت اﻧﺴﺎن ﺗﺤﺖ کنترل باورهای اوست. اﻧﺴﺎن­ها از هر ﭼﯿﺰي، ﺑﺎوري در ذهن ﺧﻮد دارﻧﺪ و ﺑﺮ اﺳﺎس آن رﻓﺘﺎر ﮐﺮده و ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﺷﮑﻞ گیری باورهای اﻧﺴﺎن ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:

چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

  1. واﻟﺪﯾﻦ
  2. ﺣﻮادث ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ
  3. ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ 
  4. دوﺳﺘﺎن 
  5. ﺗﮑﺮار ﯾﮏ ﻋﻘﯿﺪه از ﻃﺮف ﺧﻮد ﺑﻪ صورت ذهنی یا از ﻃﺮف دﯾﮕﺮان
  6. ﻣﻄﺎﻟﻌه کتاب هایی ﺑﺎ داﺷﺘﻦ ﭘﯿﺶ زﻣﯿﻨﻪ ﻗﺒﻠﯽ از ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮐﺘﺎب
  7. ﻣﺤﯿط

ﻧﺤﻮه ﺗﻐﯿﯿﺮ دادن ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺷﺨﺼﯿﺖ (ﻧﺤﻮه ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻋﺎدات، تصاویر ذهنی و باورها)

چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

برای تغییر از وضع فعلی به وضع دلخواه ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ دﺷﻤﻦ اﻧﺴﺎن ﻋﺪم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ذهن و زاﯾﺶ اﻓﮑﺎر ﻣﻨﻔﯽ اﺳﺖ. پدیده ها و اﺗﻔﺎﻗﺎت ﺧﺎرﺟﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎراﺣﺘﯽ و رﻧﺠﺶ ﻣﺎ ﻧﻤﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ اﯾﻦ ﻗﻀﺎوت و ﺑﺮداﺷﺖهاي اﺷﺘﺒﺎه ﻣﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ را ﻏﻤﮕﯿﻦ و اﻓﺴﺮده ﻣﯽﮐﻨﺪ.

اﺻﻮﻻً ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺷﺨﺼﯿﺖ اﻧﺴﺎن از ﻋﺎدات، ﺗﺼﺎوﯾﺮ ذهنی و باورها ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. هر ﮐﺪام از اﯾﻦ ﺳﻪ ﻋﺎﻣﻞ را ﮐﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ دهید ﺑﺮ دو ﻋﺎﻣﻞ دﯾﮕﺮ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد. ﻣﺜﻼً اﮔﺮ ﺗﺼﺎوﯾﺮ ذهنی ﺧﻮدﺗﺎن را تغییر دهید، ﻋﺎدات و ﺑﺎورهاﯾﺘﺎن ﻧﯿﺰ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺗﺼﺎوﯾﺮ ذهنی ﺑﺎﯾﺪ در ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻠﺴﻪ و از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺠﺴﻢ ﺧﻼق ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪ، اﻣﺎ ﺑﺮاي ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻋﺎدات ﻣﻨﻔﯽ ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا ﻋﺎدات ﻣﻨﻔﯽ ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮده و ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ بر آنها آﮔﺎهی ﮐﺎﻣﻞ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ و ﺳﭙﺲ اﻧﺠﺎم ﻧﺪهید. هر ﻋﻤﻞ آﮔﺎهاﻧﻪاي ﮐﻪ ﻣﺨﺎلف رفتارهای ﻋﺎدي و روزﻣﺮه اﻧﺠﺎم دهید، ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮد ﻗﺪرت ذهنی و روﺣﯽ ﺷﻤﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﺑﺪ.

مقاله مرتبط:  علت واریز نشدن یارانه 300 و 400 هزار تومانی و نحوه اعتراض به آن

جهت ﺗﻐﯿﯿﺮ باورها ﺑﻪ ﺳﻮاﻻت زﯾﺮ ﺟﻮاب دهید:

1 – آﯾﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺎورهاي ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﻔﯿﺪي دارﯾﺪ؟

2 – آﯾﺎ ﺑﺎورهاﯾﺘﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ در زﻧﺪﮔﯽ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ؟

3 – آﯾﺎ آنها ﻣﻮاﻧﻌﯽ در راه ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﻤﺎ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ؟

4 -ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎورهاي ﻏﻠﻂ و ﻣﻨﻔﯽ ﺧﻮد را ﺗﺼﺤﯿﺢ ﮐﻨﯿﺪ؟

روش های ﻣﺘﺎﻓﯿﺰﯾﮏ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﺨﺼﯿﺖ

  • ﺗﺠﺴﻢ ﺧﻼق
  • هیپنوتیزم
  • ﻣﺪیﺗﯿﺸﻦ

ﺗﺠﺴﻢ ﺧﻼق ﭼﯿﺴﺖ؟

وﻗﺘﯽ اﻧﺴﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﻮاﺳتن، اﺣﺴﺎس کردن و ساختن ﺗﺼﻮﯾﺮ ذهنی، ﭼﯿﺰي را در ذهن ﺧﻠﻖ ﮐﺮده و نگهدارد، آن ﭼﯿﺰ در ﻋﺎﻟﻢ اﺛﯿﺮي (ﺑﻌﺪ ﻧﺎﻣﺮﺋﯽ جهان هستی) ﺳﺮﯾﻌﺎً ﺧﻠﻖ ﻣﯽﺷﻮد و در نهایت از ﻋﺎﻟﻢ اﺛﯿﺮي ﺑﻪ ﺟﻬﺎن ﻣﺎدي آﻣﺪه و ﺻﻮرت واﻗﻌﯽ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯽﮔﯿﺮد. اﯾﻦ ﭼﯿﺰ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ اهداف ﻣﺎدي ﻣﺜﻞ ﺧﺎﻧﻪ، اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ، وﯾﻼ و … ﯾﺎ اهداف معنوی ﻣﺜﻞ شهرت، ﺗﺨﺼﺺ در ﮐﺎر و  …ﺑﺎﺷﺪ.

هیپنوتیزم ﭼﯿﺴﺖ؟

هیپنوتیزم ﮐﻠﻤﻪاي اﺳﺖ اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮐﻪ از ﮐﻠﻤﻪ هیپنوز ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺧﻮاب ﻣﺸﺘﻖ ﺷﺪه اﺳﺖ. هر ﭼﻨﺪ ﺑﻪ هیپنوتیزم*ﺧﻮاب مصنوعی* یا * ﺧﻮاب ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ* ﻧﯿﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد، اﻣﺎ هیپنوتیزم ﻧﻪ ﺧﻮاب اﺳﺖ و ﻧﻪ بیهوﺷﯽ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺣﺎﻟﺘﯽ اﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﺧﻮاب و ﺑﯿﺪاری.

ﻣﺪي ﺗﯿﺸﻦ چیست؟

ﻣﺪي ﺗﯿﺸﻦ روﺷﯽ ﭘﺮ ﻗﺪرت ﺑﺮاي از ﺑﯿﻦ ﺑﺮدن اﻓﮑﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎت ﻣﻨﻔﯽ و اﯾﺠﺎد ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺜﺒﺖ و اﺳﺎﺳﯽ در اﻧﺴﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷد.

روان و ذهن هر انسانی از دو قسمت تشکیل شده است

  • ضمیر خودآگاه (شعور ظاهری)
  • ضمیر ناخودآگاه (شعور باطنی)

ﺿﻤﯿﺮ ﺧﻮدآﮔﺎه ﻣﺴﺌﻮل ﮐﻨﺘﺮل ﺣﻮاس ﺑﻮده و ﻣﺎ را در زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ هوﺷﯿﺎر وﺑﯿﺪار هستیم، هداﯾﺖ ﮐﺮده وﻓﻘﻂ 10% از اﻋﻤﺎل اﻧﺴﺎن را ﮐﻨﺘﺮل ﻣﯽ­ﮐﻨﺪ. اﻣﺎ ﺿﻤﯿﺮ ﻧﺎﺧﻮدآﮔﺎه ﺧﻮن، ﺗﻨﻔﺲ و اﻓﮑﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎت ﻏﯿﺮ ارادي ﻣﺜﻞ ﻋﺪم ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ در ﮐﻨﺘﺮل ﺑﻌﻀﯽ از اﻓﮑﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎﺗﯽ ﮐﻪ غیر ارادي ﺑﻪ ذهن اﻧﺴﺎن ﻣﯽ­آﯾﺪ، ﻣﯽ­ﺑﺎﺷﺪ. همچنینﺧﺎﻃﺮات ﯾﮏ اﻧﺴﺎن از ﮐﻮدﮐﯽ ﺗﺎ هر ﺳﻨﯽ ﮐﻪ دارد در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺎﯾﮕﺎﻧﯽ ﺷﺪه و 90% از  ﺷﺨﺼﯿﺖ و رﻓﺘﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎت ﯾﮏ اﻧﺴﺎن را در ﮐﻨﺘﺮل دارد. وﯾﮋﮔﯽ ﺑﺴﯿﺎر مهم ﺿﻤﯿﺮ ﻧﺎﺧﻮدآﮔاه، ﺗﻠﻘﯿﻦ ﭘﺬﯾﺮي ﺷﺪﯾﺪ آن اﺳﺖ.

مقاله مرتبط:  10 سایت دوره آموزش باریستا + مهمترین نکات برای شرکت کردن در آن

اصل های مهم ورود به مدار موفقیت

  • اولین شرط موفقیت کسب علم و آگاهی می­باشد
  • شما نمی­تونید به چیز ارزشمندی دست پیدا کنید ولی بهای اون رو نپرداخته باشید، ممکنه بهای اون تلاش، صبر، پشتکار، شب زنده­ داری، مطالعه بیشتر و… باشد
  • به خدا و جهان هستی اعتماد داشته باشی
  • قانون تکامل میگه تو برای کسب  موفقیت و ثروتمند شدن باید آرام آرام مدار خودت را ارتقا بدی و با کسب لیاقت به مدار­های بهتر و درجات عالی برسی.
  • در تو باورهای غلطی هست که مسیر تو رو دشوار می­کنه برای اولین قدم باورهای غلط و تضعیف کننده خودت رو پیدا کن و برای اصلاح کردن اونها دست به کار شو.

افرادی که در راه موفقیت  قدم برمیدارند 4 دسته­ اند:

چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

دسته اول: کل این مطالب رو کذب و غیر واقعی می دونند.

دسته دوم: فقط از یاد گرفتن این مطالب لذت می­برند و ذوق می­کنند.

دسته سوم: علی رغم یادگیری شروع به انجام تمرینات و آموزه های خودشون می کنند ولی در اواسط راه اون را رها می­کنند.

دسته چهارم: بعد از یادگیری با تمام سختی­ ها و مشکلات راه را ادامه می­ دهند تا در عمل به قوانین حاکم بر جهان به درجه استادی برسند و موفق و ثروتمند بشند. این دسته تقریبا 5% از کل افراد جهان را شامل می­شوند.

کمی فکر کنید و ببینید شما جزء کدام دسته­ اید؟

 

منبع:

10 اصل ورود به مدار ثروت

یکصدو پنجاه عبارت معجزه کننده و کلیدی برای کسب موفقیت و ثروت

جذب فوری ثروت

بزرگترین راز پول در آوردن در طول تاریخ

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


مقاله قبلی سایت را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.