تکنیک های بسیار ساده و عملی برای کسب موفقیت در زندگی

مقاله تکنیک های بسیار ساده و عملی برای کسب موفقیت در زندگی

مقدمه

امروز با استفاده از روش ها و تکنیک های بسیار ساده و عملی می توان در تامین بهداشت روانی و کسب موفقیت در زندگی گام هایی مثبت و سازنده‌ای برداشت. کشفیات جدید روان‌شناسی معتقد است که رمز موفقیت، برخورداری از هوش و ذکاوت و یا شانس نیست بلکه در استفاده از توانایی و مهارت در عمل است. استفاده از توانایی های جسمی و روانی که در اعماق وجود هر فرد به صورت دست نخورده باقی مانده است، می تواند فرد را در راه رسیدن به هدف یاری کند و آنچه که موجب تفاوت میان فرد عادی و فرد موفق می‌شود، نحوه استفاده از این توانایی هاست که به صورتی ویژگی هایی نمایان می شود این ویژگی ها به فرد نیرو می دهند تا برای رسیدن به موفقیت فعالیت کند.

داشتن این موارد پیش زمینه ای برای داشتن ویژگی هایی است که هر فرد موفق و ناموفق را از هم متمایز می کند.

  • انگیزه:

فرد موفق، انگیزه نیرومند دارد که پیوسته او را به دنبال خود می‌کشاند و موجب پیشرفت او می گردد. فرد برای حرکت، فعالیت و تلاش خود دلیلی یافته که موجب می گردد، از توانایی های بالقوه خود استفاده نموده و استعدادهای درونی خود را شکوفا کند. وجود انگیزه افراد موفق را از افراد عادی متمایز می کند و سبب می شود زندگی رنگ و روی خاصی بگیرد. هیچ عظمتی بدون انگیزه بزرگ به دست نمی آید. خواه در زمینه ورزشی باشد خواه هنری و خوه علمی…

  • ایمان:

ایمان نیروی محرکی است که وجود را به سوی ترقی و تعالی حرکت می‌دهند سوق می دهد.

ایمان، عبارت است از معرفت و یقین قلبی و اقرار به زبان و عمل کردن بر طبق آن.

ایمان، انسان را امیدوار بار می‌آورد و دل را به خداوند و به رحمت او مطمئن می سازد. قانون زندگی، قانون اعتقاد و ایمان است، یعنی همچنان به کاری که داریم انجام میدیم ایمان و اعتقاد کاملی داشتیم، داریم و خواهیم داشت. شاید از نظر دیگران آن راه درست نباشد، ولی ما باید آنرا را انتخاب کرده و پیش بریم.

  • استراتژی:

برای رسیدن به موفقیت تنها داشتن نیروی محرکه و منابع کافی نیست بلکه باید از منابع به موثرترین وجه استفاده نمود و مسیر و جهت مشخصی را نیز تعیین کرد. استراتژی روشی است که با آن امکانات را در جهت هدف تنظیم می‌کنند. استراتژی شناخته این واقعیت است که باهوش ترین و نیرومندترین فرد هم برای پیشرفت، نیاز به پیدا کردن راه صحیح دارد. اگر فرد بداند که برای تصمیم گیری ها چه قدم هایی را باید بردارد و نحوه برداشتن قدم ها چگونه است، هر زمان که دچار تصمیم می گردد، می‌تواند خود را به فرد مصممی  تبدیل کند. همه انسانها منابع و امکانات یکسانی را در اختیار دارند. استراتژی یعنی نحوه استفاده از آن منابع و امکانات را نمی‌دانند. برای رسیدن به هدف، کافی است، استراتژی خاص آن را دانست.

  • درک ارزش ها

ارزشها سیستم خاص عقیدتی برای تشخیص درستی ها از نادرستی ها هستند. شناخت این ارزش ها که زیستن را توجیه می‌کند چیزهایی مانند تقوا حب وطن، ایمان به خدا عشق به آزادی، نوع دوستی ارزش نامیده می شوند.

مقاله مرتبط:  راه‌های جلوگیری از تعمیر یخچال

ارزش، قضاوتی اساسی اخلاقی و عملی در مورد چیزهایی است که دارای اهمیت هستند. ارزش ها، نوعی داوری است درباره آنچه که زندگی را برای ما ارج دار می کند. بسیاری از مردم در مورد اینکه چه چیزی در زندگی آن ها مهم است قضاوت روشنی ندارند و اغلب کارهایی را می کنند که بعدا موجب ناخشنودی آنان می گردد و دلیل آن هم این است که به طور ناخودآگاه اموری را برای خود و دیگران صحیح می دانند اما مطلب برای خودشان روشن نیست. هنگامی که موفقیت های بزرگ را از نظر می گذرانیم، تقریبا همیشه به کسانی بر می خوریم که به روشنی می داند چه چیزهایی واقعا مهم هستند، به عبارت دیگر از ارزش ها درک روشنی دارند.

  • انرژی:

انرژی به صورت های مختلفی خود را نشان می‌دهد، گاهی به صورت خروش و هیاهوی شادمانه و زمانی به صورت میل به سازندگی است. حرکت به سوی زندگی بهتر و موفقیت، با حالت سنتی و افسردگی تقریبا غیر ممکن و محال است. افراد موفق همیشه به دنبال فرصت ها هستند. آنان معتقدند که انسان هیچ وقت به اندازه کافی وقت ندارد. موفقیت های بزرگ را نمی توان از شور و انرژی جسمی و معنوی که سبب می شوند تا فرد از همه توان خود استفاده کند، جدا نمود.  بنابراین هرچه انرژی فرد بیشتر باشد بدترین کارایی بیشتر و روحیه بهتری داشته و بهتر می تواند، استعدادهای نهفته خود را برای رسیدن به نتایج عالی به کار گیرد.

  • تسلط به فن ارتباط:

قدرت ایجاد رابطه یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر فرد می تواند داشته باشد. امروزه دانشمندان علوم رفتاری به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مایه قدرت است و کسانی که این فن را به نحو موثر به کار می گیرند می توانند آن را به گونه ای استفاده کند و جهان نیز آنان را به گونه‌ای متفاوت در می‌کند. کسانی که بر اندیشه ها، احساسات و اعمال انسان ها تاثیر میگذارد افرادی هستند که میداند چگونه از ابزار قدرتمند ارتباطات استفاده کنند.

هر فردی از طریق برقراری ارتباط،  تجربیات زندگی خود را شکل میدهند.

الف) ارتباط درونی یعنی گفتن یا احساس تفکرات درونی.

ب) ارتباط بیرونی یعنی استفاده از کلمات، لحن صدا و تغییرات چهره برای برقراری ارتباط با دنیای خارج.

مقاله مرتبط:  نحوه اشتراک گذاری سایت و تبلیغات آن در شبکه های مختلف اجتماعی

مسئله مهم و قابل توجه این است که زندگی افراد موفق نشان می‌دهد که اتفاقات روزانه تعیین کننده کیفیت زندگی نیست بلکه عکس العمل‌های آنان در برابر این اتفاقات تعیین کننده است.

  • نیروی صمیمیت:

افرادی که بتوانند رشته های مودت صمیمتی را با مردمی که دارای عقاید و فرهنگ متفاوت هستند مستحکم کنند، بزرگترین موفقیت را در زندگی خود به دست آورده اند. تقریبا تمام افراد موفق قدرت فوق العاده در جلب دوستی دیگران دارند و می توانند با افرادی که خصوصیات و اعتقادات گوناگون دارند ایجاد صمیمیت کنند. افراد موفق همچنین دارای نرمش، انعطاف پذیری و جاذبه خاصی هستند و به این ترتیب، می توانند توجه افراد کثیری را به خود جلب کنند. چنانچه  بتوان با افراد مناسب، رابطه صمیمانه و دوستانه برقرار ساخت می‌توان هم نیاز آنان را برطرف نمود و هم آنان احتیاج فرد را برطرف سازند.

همه می خواهند بدانند چه چیزی باعث شد که این انسان های موفق به این درجه از موفقیت در زندگی برسند.

یک سایت  معروف آمریکایی زندگی و اخلاقیات انسانهای موفق را جمع‌آوری کرده و ۲۰روانشناس ویژگی های اخلاقی آنها را بررسی کردند و به  نتایج جالبی رسیدند. در این مطلب تمام ویژگی های که افراد موفق در طول زندگی داشته‌اند آمده است اگر شما هم آماده اید که  یک قدم بزرگ برای رسیدن به رویاهایتان در زندگی بردارید این ویژگی های آدم های موفق را به ارث ببرید.

ویژگی اول : قطع ارتباط با هر کسی که آیه یاس میخواند…

وقتی می خواهید کاری بکنید خیلی ها مخالفت می کنند این جمله “این کار شدنی نیست” را همه موفق ها شنیده اند و به آن گوش ندادند. اجازه ندهید ترس و اضطراب دیگران، شما را به عقب برگرداند. هدف را انتخاب کنید و به هیچ چیز دیگر جز رسیدن به آن فکر نکنید. از همین امروز شروع کنید و به گذشته فکر نکنید.

ویژگی دوم: به شدت کارکردن

برای تو مهم نباشد که شبانه روز در حال کار کردن هستید. هدفتان را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نکنید. اگر فکر می‌کنید که آمادگی این را ندارید که روزی حداقل ۸ ساعت کار کنید پس هنوز اشتیاق لازم برای رسیدن به رویاهایتان را ندارید. اول از همه باید سحرخیز شوید و یک برنامه منظم کاری داشته باشید. سعی کنید یک برنامه منظم ورزش داشته باشید ورزش علاوه بر اینکه شما را خوش فرم می کند، که مطمئنا در آینده با موفق شدنتان به اندام زیبا برای شهرتتان احتیاج دارید باعث می شود که راحت تر استرس کار کردن را مدیریت کنید. هر روز صبح طبق لیست کارهایی که از شب قبل نوشته ای فعالیت خود را شروع کنید مهمترین مسئله این است که وقت برای تفریح و خانواده بگذارید.

ویژگی سوم : شکست را به خوبی پذیرفتن

فکر شکست، خیلی ها را ناامید و ناراحت می‌کند اما اگر از شکست بترسید هیچ وقت خود را در زندگی رویایی نمیابی. تمام مردان و زنان موفق یاد گرفتند که برای شکست هایشان ارزش قائل شوند و به شکست تان فکر کنید ولی از آن غمگین نشوید. همیشه این جمله معروف میلیونر بزرگ مارک کوبان را به یاد داشته باشید:

مقاله مرتبط:  عوامل بازدارنده انسان از خوشبختی (بخش دوم)

هر نه ای که میشنوم مرا به بله نهایی نزدیکتر می کند. یادتان باشد اگر در بازی شکست بخورید هزار بار در بازی دیگر قوی تر بازی می کنید. ارزش آن شکست هزار بار بیشتر از هیچ وقت بازی نکردن است. این جمله را کنار تخت خواب تان بنویسید و هر روز بخوانید.

” چیزی که مرا از پای در نیاورد قویترم می کند”

ویژگی چهارم: هدف دقیق مشخص کردن

قدرت هدفتان را نادیده نگیرد مشخص کردن دقیق هدف اولین قدم برای رسیدن به آن است. آنتونی رابینز می گوید: تعیین هدف اولین گام برای تبدیل چیزهای نامرئی به چیزهای قابل مشاهده است. بهترین کار این است که هدف را بنویسید کاملا واضح و دقیق باشید. برای خود تاریخ مشخص کنید. اقداماتی که تا به حال انجام داده اید و کارهایی که باید انجام دهید با زمان بندی دقیق مشخص کنید. هیچ کاری را نصفه نیمه رها نکنید.

ویژگی پنجم: هدف هاتان را با دید باز و خارج از مرزهای محدودیت دیدن

خلاقیت داشته باشید. نترسید که مبادا چون کسی این کار را انجام نداده است پس نشدنی است. هر وقت ترسیدید این جمله گاندی را به یاد بیاورید:

” بگذارید خودتان آن تغییر بزرگ در جهان باشید”

یادتان باشد یه جای این که مدام هدفتان را مورد سوال قرار دهید به جنبه های مثبت آن فکر کنید. این که برای رسیدن به آن، به چه تیمی احتیاج دارید؟ مشتریان شما چه قشری هستند؟ چگونه تبلیغات کنید؟ چند وقت باید بی وقفه کار کنید تا به نتیجه برسید؟ این سوالات باعث می‌شوند در مورد هدفتان تحقیق کنید.

ویژگی ششم: با انسان های موفق دیگر ارتباط برقرار کردن و زندگینامه بزرگان را خواندن

هیچ چیز اندازه شنیدن حرف های آنها و سختی هایی که کشیده اند انگیزه بخش نیست. برای این کار لازم نیست به دنبال موفق ترین ها باشید فقط نگاهی به اطرافیانتان بیاندازید و کسانی که بیشتر در کارشان تحسین می‌کنید را بیابید. مطمئن باشید که ویژگی های شخصیتی انسان های بزرگ را در اطرافیان نزدیک پیدا می کنید. خیلی وقت ها آدم های ناموفق درس های فراموش نشدنی به ما می دهند. آنها را نادیده نگیرید. یادتان باشد اگر دوستانی دارید که سالها از آنها بی اطلاع بوده اید و شنیده اید که حسابی موفق شده است حتما در شبکه های اجتماعی آنها را بیابید و دوستی را دوباره شروع کنید. تلاش کنید کسانی که همیشه انرژی منفی دارند را از زندگیتان حذف کنیم.

آخرین کلام این است که همین الان دست به کار شوید چون سال دیگر”همین موقع آرزو می‌کنید که ای کاش شروع کرده بودم”.

مقاله تکنیک های بسیار ساده و عملی برای کسب موفقیت در زندگی

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه(با لینک فالو به سایت) اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.