عوامل بازدارنده انسان از خوشبختی (بخش دوم)

عوامل بازدارنده انسان از خوشبختی (بخش دوم)

 

مقدمه

عوامل بازدارنده از خوشبختی همانطوری که در مقاله عوامل بازدارنده از خوشبختی (بخش اول) گفته شد، به چند دسته تقسیم می شوند که باید آنها را شناسایی و اصلاح نمود. این موارد عبارتند از:

  1. عقیده و نظرهای غلط در رابطه با خوشبختی و پول
  2. عدم احساس خوب و بدبینی به دیگران و دنیا
  3. قبول سریع نظرات منفی و غیر واقعی دیگران نسبت به خود و جهان
  4. زندگی به سبک دیگران
  5. زندگی درحوادث بدگذشته
  6. هراس از دنبال کردن کارهای تضمین نشده

در ادامه به توضیح هر کدام از موارد ذکر شده می پردازیم.

موارد 1 و 2 را در مقاله قبلی سایت، می توانید از اینجا بخوانید.

3- قبول سریع نظرات منفی و غیر واقعی دیگران نسبت به خود و جهان

بعضی از انسان ها مثل آن بیدی هستند که با هر بادی می لرزند و هر چه را که دیگران به آن ها نسبت می دهند سریع می پذیرند و به این توجه نمی کنند که نظرات بد دیگران و حتی خانواده و دوستان درباره آن ها واقعی نیست. منظور من همان نظراتی است که وقتی شما می خواهید یک کار متفاوت و بزرگی را شروع کنید و اکثر کسانی که در دور و بر شما هستند، می گویند نمی شود، انجام نده، شکست می خوری و یا تو نمی توانی و جملاتی از این قبیل هستند.

مقاله مرتبط:  راه‌های جلوگیری از تعمیر یخچال

 

دیگران همیشه می خواهند دیدگاه بد خودشان را بر شما تحمیل کنند و این شما هستید که قبول کنید و یا نپذیرید و به کار و هدف یا اهداف خودتان حتی با شنیدن این حرف ها با شدت و توان بیشتری ادامه بدهید.

خیلی از پدر و مادرها فرزندان خودشان را ناخواسته، از پیشرفت در کارهای مورد علاقه آن ها جلوگیری می کنند. چون والدین همیشه دوست دارند فرزندانشان را در آن کارهایی که خودشان دوست دارند موفق کنند و هیچ حقی به فرزند خودشان نمی دهند که شاید نظر متفاوتی در رابطه با شغل آینده خودشان داشته باشند و اگر فرزندی عقیده متفاوتی از والدین خود داشته باشد با انبوهی از جملات ناامید کننده مواجه خواهد شد.

به همین دلیل است که ثروتمندان و کارآفرینان زیاد در جمع افراد فقیر و بدبین حضور نمی یابند چون اگر زیاد در جمع آن ها قرار بگیرند اسیر نظرات منفی آن ها می شوند و تضاد عقیده ای زیادی پیدا می کنند.

سعی کنید ارتباط خودتان را با منفی نگرها قطع کنید و زیاد در جمع آن ها قرار نگیرید. چون باعث می شوند شما هم کم کم به سمت آن نظرات کشیده شوید و آن عقاید را باور کنید و در نهایت در دام عقاید منفی آن ها گرفتار شوید.

منفی نگرها همان کسانی هستند که به آینده و شرایط در حال وقوع بدبین و بدگو هستند و چون خودشان نتوانسته اند موفق بشوند می خواهند عقیده (نمی توان با این اوضاع موفق شد) خودشان را به شما نیز تحمیل کنند.

مقاله مرتبط:  زبان بدن (دست دادن)

 

4- زندگی به سبک دیگران

الگو گرفتن از اصول کار افراد موفق یکی از راه های خوب برای پیروزی در کارهاست ولی بعضی افراد می خواهند همه جزئیات افراد موفق و معروف را تقلید نمایند.

دوستان به این نکته توجه داشته باشید که اصول موفقیت در اکثر کارها یکسان است ولی جزئیات و راه های فرعی برای خواسته های هر فردی متفاوت است. اگر می خواهید مثل افراد ثروتمند و موفق باشید باید اصول را یاد بگیرید و تمرین کنید.

مثلا اگر کسی که صدای خوبی برای خوانندگی داشته باشد و بخواهد خواننده بشود باید از اصول تمرینات خواننده های بزرگ و کارهایی که آن ها برای رسیدن به آن سطح انجام داده اند را یاد بگیرند. ولی بعضی از افراد با تقلید کردن حرکات و طرز صدای خواننده های معروف می خواهند خودشان را بزرگ جلوه بدهند که این یک راه اشتباه و درجه سوم برای رسیدن به موفقیت است. شما باید خودتان باشید و اگر عزت نفس خودتان را بالا ببرید می توانید ردپایی ارزشمند از خود به جا بگذارید.

همه انسان ها منحصر بفرد هستند و باید به سبک خودشان موفق بشوند.

 

5- زندگی در حوادث بد گذشته

یکی از علل افسردگی ها و نا امیدی های یک فرد زندگی درحوادث بد گذشته خود است. اگر شما در گذشته زندگی کنید به این علت که هیچ تاثیری نمی توانید در گذشته داشته باشید نا امید و افسرده خواهید شد و یادآوری خاطرات بد گذشته شما را رنج خواهد داد. با این حال هم افسرده تر خواهید شد و هم این که، زمان حال را که می توانید بهتر از گذشته باشید را از دست خواهید داد. گذشته هیچ موقع برنمی گردد ولی در بسیاری از مواقع با عمل بهتر امروز و آینده گذشته را می توان جبران کرد. این در صورتی تحقق خواهد یافت که گذشته را فراموش کنید و تنها از تجارب آن استفاده کنید و به عمل خوب امروز و آینده توجه کنید و امیدوار باشید.

مقاله مرتبط:  تخصص چیست و متخصص کیست؟

گذشته بد شما، حاکی از این نیست که خود وجود و اصل شما بوده است، بلکه اعمال غلط از شما بوده است نه خود شما.

اگر از امروز اعمالتان را اصلاح کنید همان شخص بسیار عالی و مد نظرتان خواهید شد.

 

6- هراس از دنبال کردن کارهای تضمین نشده

مرگ حق است. کسی نمی تواند از آن فرار کند و کسی هم نمی داند که تا کی زنده است و امکان دارد هر لحظه این دنیا را ترک کند. خیلی ها به دلیل ترس از شکست خوردن و ترس از خوب جلوه ندادن خود در بسیاری از زمینه ها، باعث جلوگیری از پیشرفت خودشان می شوند. همه افراد موفق در هنگام شروع به کار هیچ مهارت و هیچ تضمینی  برای انجام کارشان نداشتند ولی بعد از برخوردشان با کار مورد نظر توانستند راه حل مناسبی را پیدا کنند. اگر به خودتان ایمان و باور قلبی داشته باشید نتیجه خارق العاده ای را خواهید گرفت. نگذارید ترس از شکست، رسیدن به رویاهای خودتان را متزلزل کند. ترس از شکست مانند سرابی است که فقط از دور قابل ملاحظه است و هنگام مواجه شدن با هر کاری خواهید دیدکه اصلا وجود حقیقی ندارد.

 

نتیجه اینکه:

به دنبال تضین نباشید. به جای تضمین دنبال راه کار بگردید و مطمئن باشید که راهی برای پیروزی خواهید یافت.

عوامل بازدارنده انسان از خوشبختی (بخش دوم)

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


نویسنده: آقای حافظ رستمی خاصلویی


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه(5000 تومان با لینک فالو به سایت) اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

 

3/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.