ارزش های درونی خودتان را پیدا کنید

ارزش های درونی خودتان را پیدا کنید، تک تک شما دوستانی که این مقاله را می خوانید ارزش های بسیار زیادی را در این دنیا صاحب هستید. اگر از این ارزش های خودتان با خبر نشوید هیچ موقع نمی توانید کارهای بزرگ و با ارزشی انجام بدهید و در نهایت ارزان و بیهوده جلوه خواهید کرد.

مقاله پنج ارزش اصلی انسان

خداوند متعال ما را اشرف مخلوقات و نماینده خود در زمین قرار داده است و اگر به این لطف خدا که در حق ما داشته، بی اعتنا باشیم در واقع هم به خود و هم به خداوند کم لطفی نموده ایم و در واقع چنین شخصی می تواند نماد چه کسی باشد؟

انسان های زیادی هستند که احساس کم ارزشی یا بی ارزشی در زندگی خود دارند که می توانید برای مطالعه در زمینه روی لینک زیر کلیک کرده و مطالعه کنید.

مقاله کسی که هیچ کاربرد و ارزشی ندارد (منظور از احساس کم ارزش بودن افراد در جامعه چيست؟)

آیا ما لایق حس ها و ارزش های درونی خود هستیم؟

خداوند هیچ موقع دوست ندارد بنده ای را که با اون همه عظمت آفریده است، حقیر ببیند. در واقع همه انسان ها به یک میزان ارزشمند هستند. اما بعضی از افراد از قدرت اختیار خود در مسیرهایی که بیهوده  و انسان پسند نیستند استفاده می کند و از کاربرد نعمت هایی مانند عقل و قدرت ذهن برای حل مشکلات خود غافل می شوند و چاره حل مسائل را در راه هایی که هیچ موقع به پیشرفت خود و بشریت ندارد می بینند و در نهایت از لذت بردن در مسیر مثبت برای موفقیت بی نصیب می مانند.

مقاله مرتبط:  بغض های آرزو و رویاهات رو به موفقیت و خوشبختی تبدیل کن

ارزش های درونی خودتان را پیدا کنید

کسی که به حرمت نفس خود و دیگران ارزش قائل نشود، چطوری می تواند به موفقیت سالم برسد؟

وقتی کسی می خواهد به مادیات و معنویات دست یابد، به این خاطر است که او خود را لایق بهترن ها می بیند و برای خود ارزش قائل می شود و برای رسیدن به آن ارزش ها دست به تلاش می زند تا به اون جایگاه مورد علایق خود برسد. اگر کسی حرمت نفس خودش را پایین بیاورد و خود را در مقابل دیگران حقیر ببیند و به قول معروف خودش را ارزان بفروشد، دلیلی پیدا کرده که برای کارهای بزرگ و با ارزش قدم بر ندارد و به این راه و جایگاه واقعی قدم نگذارد. شما لایق بهترین ها هستید و اگر کسی شما را تحقیر کند از انسانیت چیزی نمی فهمد.

مقاله مرتبط:  همه چیز در مورد زبان بدن (2)

حرمت نفس

مثالی جالب در این زمینه وجود دارد که بیانگر دید این نوع افراد است و آن مثال این است. یادتان باشد اگر الماس را به دست یک نابینا بدهید او تفاوت بین شیشه و الماس را نخواهد فهمید. اگرکسی به ارزش های شما احترام نگذاشت بدانید که او نابیناست. از او ناراحت نباشید، چرا که شما را نه می فهمد و نه تا وقتی که به جایگاه شما نرسیده نیز شما را نخواهد شناخت. الماس هر چه قدر هم خرد شده باشد باز، از جنس الماس است و ارزش بالای خودش را از دست نداده است.

موفقیت سالم

اگرخودتان را دوست نداشته باشید و خودتان را لایق ندانید، دیگران هم به شما همان احساس را خواهند داشت. ولی اگر شما به خودتان احترام قائل شوید حتما دیگران هم به شما احترام و ارزش چند برابر خواهند داشت. امیدوارم همیشه و همه حال خواستار بهترین ها در زندگی باشید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

چگونه ارز ش های دورنی خودتان را پیدا کنید؟

از نیروی ناخودآگاه خود بهره بگیرید

همه انسان ها دارای مکانیزمی به نام ضمیر ناخودآگاه هستند. این مکانیزم را اکثر مردم متوجه نیستند ولی در همه آنها همیشه فعال است و در جهت همه افکار و باورهای همان شخص کار می کند.

مقاله مرتبط:  معنی رنگ گل ها چیست

ما از دو ضمیر آگاهی ذهنی بهره می گیریم.

اولی ضمیر خودآگاه ماست و کارهایی از قبیل فکر لحظه ای و کار لحظه ای را برعهده دارد. مثلا با شنیدن یک موضوع جدید، تصمیم می گیریم که چه کار کنیم و به صورت عینی است. هر چیزی که می بینیم و هر اطاعاتی را که دریافت می کنیم، حاکی از ضمیر خودآگاه ماست. این ضمیرما، اطلاعات دریافتی را با باورهای قبلی مقایسه کرده و سریع به این اطلاعات، نظر ذهنی فوری می دهد.

وظیفه ضمیر ناخودآگاه ما چیست؟

ضمیر ناخودآگاه ما با کائنات در ارتباط است و وابسته به ذهن خودآگاه ما و بدون اطلاع ما کارمی کند. یعنی ما نمی دانیم در چه عمقی از مسائل کار می کند. این ضمیر 24 ساعته فعال بوده و آماده دریافت اطلاعات و باورهایی است که عمیقا از ته وجودمان توسط ذهن خودآگاه دریافت نموده ایم، تا طبق آنها عمل نماید.

برای خواندن ادامه مقاله چگونه از نیروی ناخودآگاه خود بهره بگیرید؟ اینجا کلیک کنید.

همچنین برای خواندن مقاله کشف هدف زندگی روی عنوان مقاله زیر کلیک کنید.

مقاله کشف هدف زندگی


نویسنده: آقای حافظ رستمی خاصلویی


مقاله قبلی سایت آگهی تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.