طراحی حالت، طراحی فیگور (figure drawing) یا طراحی ژست و بدن (Gestural drawing) هنر ترسیم فیگور یا حالت انسان است که اغلب به صورت زنده با یک مدل برهنه که در حالتی ایستاده یا نشسته است انجام میشود. این فرآیند به هنرمند کمک میکند تا ماهیت ماهیچهها، بافت و حالتهای بدن انسان را به خوبی دیده و به تصویر بکشد. طراحی حالت تمرینی است برای طراحی اناتومی بدن با تأکید بر یادگیری شکل و حرکت شکل انسان.
طراحی فیگور انسان در حالت های مختلف، از زمانی که هنر وجود داشته است، هنرمندان طراحی حالت فیگور و طراحی فیگوراتیو (figurative drawing) نیز وجود داشتهاند. وقتی صحبت از موضوع کار برای طراحی میشود، هیچ کمبودی در دنیای اطراف شما وجود ندارد. طراحی تصویری و زنده، الهام را به درون میآورد، با تمرکز بر شکل انسان و تمام تکرارها، ویژگیها و عناصر متعدد آن.
فیگور طراحی حالت، طراحی حالت یا فیگور طراحی، بنا به تعریف، موضوعی بسیار گسترده است. برای کمک به تفکیک آن، ما در این مقاله به دو سوال
طراحی حالت یعنی چه؟
یا
طراحی حالت چیست؟
یا
طراحی فیگور چیست ؟
جواب خواهیم داد و سعی خواهیم کرد به کلیات و جزئیات ان به مثالهای مختلف و واقعی بپردازیم. ولی برای اینه که بتوانید خیلی عمیقتر در هر موضوعی مثل طراحی یا طراحی حالت شوید باید تمرین کنید.
البته نمونه هایی از طراحی حالت از طراحی حالت ساده تا طرح برای طراحی حالت و نقاشی در مورد طراحی حالت را بررسی خواهیم کرد. ولی باز هم تاکید می کنیم که هنر یعنی تمرین، تمرین، تمرین و تمرین…
همچنین با مثال های کاربردی و شکل های مختلف خواهیم گفت
طراحی از حالت چه ویژگی هایی دارد و تفاوت شکل های کلی و جزئی در طراحی چیست ؟
برای مطالعه بیشتر در مورد هنر و چیستی آن روی عنوان مقاله زیر کلیک کنید تا شناختی جامع از این که هنر چیست داشته باشید.
مقاله هنر چیست
همچنین برای این که بدانید واقعا هنر و هنر درمانی چیست و این که در علم نوین به جای داروهای شیمیایی از هنر به عنوان درمان استفاده میشود روی عنوان زیر کلیک کرده و مطالعه نمائید. هنر یعنی درمان روح، ذهن، روان بدون داروهای شیمیایی و در نتیجه جان گرفتن و سلامت جسم… بله 🙂
طراحی حالت یعنی چه و مقایسه آن با طراحی ساده
برای یک هنرمند در حال مطالعه طرح، طراحی حالت و این مهارت فراتر از یک جلسه طراحی است. ماهیت طراحی فیگور تلاش برای به تصویر کشیدن زندگی به شکل واقعی و آنگونه که واقعا هست بوده، یا حداقل آنطور که در نظر هنرمند به نظر میرسد میباشد. درک بهتر آناتومی و ترسیم ژست از طریق مطالعه شکل میتواند قابلیتهای تصویرسازی شما را افزایش دهد. ترسیم فیگورهای واقعی به شما کمک میکند تا مهارتهای خود را به عنوان یک نقاش، طرح، تصویرگر و هنرمند دیجیتال افزایش دهید.
در مقاله قبلی سایت در مورد طراحی، طراحی چیست (تعریف طراحی)، طراحی و انواع آن به چند گروه تقسیم میشود؟ و انواع طراحی (اصطلاحات طراحی) صحبت کردیم که میتوانید با کلیک روی همه عنوانها آن بخش را مطالعه کنید.
همچنین میتوانید با کلیک روی عنوان زیر مقاله طراحی و انواع آن را کامل مطالعه کنید.
مقاله طراحی و انواع آن
طراحی فیگور دشوارترین موضوعی است که یک هنرمند معمولاً با آن روبرو میشود. فیگور انسان یا طراحی حالت یکی از ماندگارترین مضامین هنرهای تجسمی است و طراحی فیگور انسان میتواند پایه و اساس پرتره، تصویرسازی، مجسمه سازی، تصویرسازی پزشکی و سایر زمینهها باشد. یعنی هر شخصی بتواند از این مهم برآید، بقیه طراحیها برایش بساز سادهتر خواهد بود.
طراحی فیگوراتیو یا طراحی حالت چیست؟
طراحی فیگوراتیو یا طراحی حالت که به آن life drawing نیز میگویند، یک تکنیک هنری است که بر به تصویر کشیدن شکل انسان تمرکز دارد. این مورد بر کشیدن یا طراحی آناتومیکی صحیح از پیکر انسان گرفته تا طرحهای آزادتر و انتزاعیتر را شامل میشود.
هنگامی که شما برای تعریف طراحی فیگوراتیو درخواست میکنید، بسیاری از افراد ممکن است فوراً تصویر یک مدل برهنه را در اتاقی که توسط هنرمندان در بوم نقاشی آنها طراحی یا نقاشی شده است به ذهنشان بیاید. البته این ذهنیت دور از واقعیت نیست و بسیاری از نقاشیهای فیگوراتیو بر روی فرم فیگور بدن و فیگور برهنه برای طراحی انسان متمرکز هستند، ولی تمام طراحی فیگوراتیو را به طور کامل پوشش نمیدهد و واقعیت این نیست.
پس طراحی حالت را به عنوان وسیلهای برای به تصویر کشیدن تمامی اجزاء بدن انسان در نظر بگیرید و نه فقط عناصر برهنه آن. این میتواند شامل ماهیچهها، آناتومی، بافتها و حالتها، با طراحیهای فیگور سوژههای برهنه و غیربرهنه باشد. گاهی اوقات طراحی فیگور یک انسان کامل است، سر تا پا. در مواقع دیگر، تمرکز روی قسمت خاصی از بدن، مانند سر یا حتی پا، متمرکز میشود. به همین ترتیب، برخی از نقاشیهای فیگور شامل جزئیات اضافی مانند لباس و لوازم جانبی هستند، در حالی که برخی دیگر به طور کامل در ساختارهای آناتومیکی گنجانده میشوند.
در ویدیو زیر می توانید طراحی مرحله به مرحله یک نمونه طراحی حالت را که در آخر مقاله به صورت تصویری نیز با توضیح ذکر شده ببینید.
طراحی حالت چه ویژگیهایی دارد
وقتی میپرسیم طراحی فیگور چیست؟ یا طراحی از حالت چه ویژگیهایی دارد؟، همچنین میپرسیم طراحی حالت چه فایدهای دارد؟، گذشته از این واقعیت که اکثر هنرمندان در برخی مواقع انسانها را در آثار خود نشان میدهند و باید بدانند چگونه آنها را بکشند، تمرین طراحی فیگور مزایایی فراتر از این بدیهیات را ارائه میدهد.
هنگامی که نحوه طراحی فیگور را میفهمید و میتوانید طراحی کنید، همزمان در حال کشف این موضوع هستید که چگونه فرمهای انواع مختلف دیگر را با تکنیکهایی که به شما کمک میکنند، با تمام پیچیدگیها، آنها را شناسایی کرده و به تصویر بکشید. هر چه بیشتر در مورد طراحی آثار فیگوراتیو بیاموزید، صرف نظر از اینکه به چه موضوعی میپردازید (کلی یا جزئی)، مهارتهای طراحی خود را به طور کلی با مدلهای پیچیده بهبود میبخشید.
هنرمندان برای ترسیم پیکره انسان رویکردهای مختلفی دارند. آنها ممکن است از مدلهای زنده یا از عکسها که شامل مدلهای استخوانی یا ذهن، حافظه و تخیل نیز استفاده کنند.
یکی از سوالهایی که ممکن است ذهن خیلیها، مخصوصا هنرمندان را به خود مشغول کند این است که، طراحی از حالت چه ویژگیهایی دارد و تفاوت شکلهای کلی و جزئی در طراحی چیست؟
شکلهای کلی و ترسیم آنها توسط برخی از هنرمندان شاید متأثر از مقادیر نور و تاریکی بر روی سطوح بدن باشد و روی این مورد تمرکز میکنند. برخی دیگر رویکرد آناتومیکی دارند و با تقریب اسکلت داخلی فیگور، اندامهای داخلی و ماهیچهها شروع میکنند و در نهایت، هنگام طراحی حالت در صورت وجود لباس، از آن شروع میشود. مطالعه آناتومی، ترسیم بدن به صورت آزادانه از اشکال هندسی، به عنوان مثال، یک کره برای جمجمه، یک استوانه برای نیم تنه، و غیره را میتواند شامل شود. سپس آن اشکال را اصلاح میکنند تا بیشتر شبیه شکل کلی یا اندام انسان شود.
مزایای طراحی حالت (طراحی فیگور)
کشف شکل کلی یا طراحی فیگور ساده
چشم خود را به عنوان یک تصویرگر آموزش دهید تا نحوه تکرار اشکال اصلی را تکرار کند. این اشکال عبارتند از خط، بیضی، مربع. این مورد ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما یادگیری این اشکال برای طراحی هر چیزی، هر هنری و هر هنرمندی ضروری است.
در حالی که طراحی فیگور میتواند به شما کمک کند تا آناتومی انسان را با دقت بیشتری ترسیم کنید، اما کمال و هدف نهایی نیست. تلاش برای کمال میتواند نقاشیهای شما را ایستا و بیالهام کند. شیلا لارسون تصویرگر میگوید: از خطوط مستقیم اجتناب کنید.
“همیشه نوعی گرد بودن برای آنها داشته باشید.”
چرا که انسانها به ندرت کاملاً متقارن یا متناسب هستند، بنابراین نقاشیهایی که این تقارنها و تناسبات را ایجاد میکنند میتوانند غیرعادی یا عجیب به نظر برسند.
درک خود را از آناتومی تقویت کنید
هنگامی که یک شکل را ترسیم میکنید، اشکال پایه ماهیچههایی که در زیر پوست قرار دارند و استخوانهایی که در زیر ماهیچهها قرار دارند را شناسایی کنید. این معماری پایه طراحی حالت است و به نقاشیها و طراحیها جان میدهد.
آناتومی انسان بسیار پیچیده است. به تصویر کشیدن پیچیدگیهای فیگور یک چالش است، چالشی که بسیاری از افراد تمام عمر خود را صرف تلاش برای تسلط بر آن میکنند. اما اگر پیچیدگی آن را از طریق مشاهده عمیق درک کنید، ابزارهایی را برای سادهسازی بصری ایجاد میکنید. یادگیری طراحی فرمی که میکشید به بستری از درک آناتومی متکی است.
حرکت، وزن، تعادل و تنش در طراحی حالت (طراحی فیگور)
یکی از مزایای بزرگ ترسیم فیگور این است که تصویر را به سمت گرفتن عمل سوق میدهد. از حرکت بدن گرفته تا تعادل بین تناسبات و تنشهایی که فیگور در موقعیتهای مختلف بدن تحمل میکند.
یاد میگیرید که موجودات زنده را ببینید یا چطور ببینید
فرآیند ترسیم شکل در طراحی حالت و مدل زنده به شما کمک میکند یاد بگیرید که موجودات زنده را در حرکت طبیعی چطور ببینید. یاد بگیرید که حرکت را از طریق نسبتها منتقل کنید و تکنیکهایی مانند خلاصه کردن، دیدن شکلهای کلی یا طراحی کلی را تمرین کنید. آنها راههای خارق العادهای برای ایجاد نقاشیهای پویاتر هستند. همچنین میتوانید برای تقویت تواناییهای طراحی خود، چندین طرح از یک مدل را ایجاد کنید.
تفاوت بین هنر انتزاعی (Abstract Art) و فیگوراتیو (Figurative Art) چیست؟
تفاوتهای قابل توجهی بین هنر انتزاعی و فیگوراتیو وجود دارد، از جمله این واقعیت که هنر فیگوراتیو تفسیری واقعگرایانه از یک موضوع ارائه میکند در حالی که هنر انتزاعی تفسیری غیرواقعگرایانه ارائه میدهد. به ویژه این که هنر انتزاعی تفسیری که اشیاء دنیای واقعی دارد را به نمایش نمیگذارد.
ابزارها و منابع برای مبتدیان طراحی
برای شروع یادگیری نحوه ترسیم طراحی حالت لازم نیست به ابزارهای گران قیمت فکر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مداد و کاغذ بردارید و طراحی را شروع کنید.
انواع مداد در طراحی (طراحی طبیعت بی جان، طراحی حیوانات، طراحی حالت یا فیگور و…)
همچنان که میدانید اگر مداد معمولی یعنی HB در وسط باشد، هر چه به سمت 9H بریم مداد سختتر و اثری که میگذارد کمتر و هر چه به طرف 9B بریم اثر بیشتر و پرنگتر و در اصطلاح مداد نرمتر خواهد بود. اگر به تصویر زیر خوب نگاه کنید کامل متوجه خواهید شد که تنالیته های مختلف خاکستری از طیف گسترده ای از این مداد ها به دست می آید و باید در طراحی در جای درست خود استفاده شوند تا نه کار ما لک بیافتد و چرک شود و هم این که سایه روشن های زیاد را بتوانیم با تنالیته های خاکستری مختلف به دست بیاوریم.
چگونه طراحی حالت (فیگور) را شروع میکنید؟
هنرمندان طراحی فیگوراتیو مجموعهای از مراحل منحصر به فرد را دنبال میکنند، اگرچه بهترین شیوههای شما ممکن است بسته به جایی که دوست دارید شروع کنید کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از هنرمندان ترجیح میدهند که فیگورها را از سر شروع کنند و به سمت پایین تا انگشتان پا کار کنند، در حالی که برخی دیگر از بالاتنه شروع میکنند و فرم را از آنجا میسازند. مراحل کلی کار را در این قسمت گفته و در ادامه مقاله خیلی دقیقتر با مثال به مراحل طراحی حالت خواهیم پرداخت.
مراحل کلی طراحی حالت
مرحله 1: یک طرح یا اسکچ اولیه بکشید
طراحی حالت یا فیگوراتیو ذاتا جزئیات محور است، اما معمولا شروع با یک طرح یا طرح کلی مفید است. این به شما کمک میکند تا قبل از شروع به کار نسبتهای خود را مشخص کنید، بهویژه وقتی صحبت از ارتباط اعضای مختلف بدن میشود.
مرحله 2: تناسب یا نسبت قسمتهای مختلف بدن در طراحی فیگور را انجام دهید.
با اضافه کردن جزئیات بیشتر روی طرح خود کار کنید. در این مرحله نباید خیلی ریز و به جزئیات بپردازید، بلکه باید مواردی مانند تنظیم تناسبات برای نزدیکی به مقیاس واقعی تر، مثل اضافه کردن خطوط شانه، زانو و کمر را شامل شود.
مرحله 3: جزئیات بیشتر برای طرح را اضافه کنید
این مرحله جایی است که شما شروع به اضافه کردن جزئیات کاملتری به طراحی فیگور خود خواهید کرد، مانند قرار دادن ویژگیهای و جزئیات صورت، موها، مشخص کردن عضلات و …. همانطور که از ابتدا انجام دادید، با یک طرح اولیه شروع کنید و سپس هر عنصر را اصلاح کنید.
مرحله 4: بهبود و نهایی کردن طراحی فیگوراتیو
آخرین گام در طراحی حالت یا طراحی فیگور این است که هر یک از جزئیات را در شکل اصلی خود تقویت کنید و آنها را به شکل واقعی نزدیک کنید. این شامل همه چیز است، از کار در نور و سایه گرفته تا افزودن عناصر اضافی مانند لباس و…. این مرحله آخرین مرحلهای است که باید مطمئن شوید که چیزهایی مانند حرکت و وضعیت به طور دقیق به تصویر کشیده شدهاند و همه عناصر شما در یک راستا مناسب با یکدیگر قرار دارند یا نه.
طراحی ادم نشسته یا طراحی فیگور انسان نشسته را در شکل زیر می بینید.
از نظر چگونگی بهبود مهارتهای طراحی فیگور موارد زیر باید یادتان باشد و همیشه در نظر بگیرید این موارد عبارتند از:
- این را بدانید که یادگیری نحوه درک بدن انسان به همان اندازه مهم است که چگونه آن را روی کاغذ آوردن.
- درک خود از آناتومی انسان را تقویت کنید، به ویژه نسبتهای آنها
- چشم خود را برای حرکت و دیدن بافت طبیعی و پیادهسازی آن تقویت کنید.
- آنقدر تمرین کنید تا بدانید که چگونه قطعات طراحی فیگور را باید انجام دهید که شکل انسان را با دقت بیشتر و جزئیات دقیقتر بکشید.
- نسبتهای اولیه بدن را یاد بگیرید، ولی این را بدانید که در همه انسانها این نسبتها را نمیتوان دقیق پیدا کرد و باید دید یا خوب دیدن را تمرین کنید.
- آناتومی اسکلتی بدن را خوب تمرین کنید.
- آناتومی عضلانی بدن و نحوه ارتباط آن با اسکلت را تمرین کنید و بدانید. (جایی که ماهیچهها شروع میشوند و روی اسکلت قرار میگیرند، نحوه حرکت آنها در نواحی مختلف بدن و …)
5 راه برای شروع طراحی یا نقاشی حالت
1. میتوانید با سر و گردن شروع به کشیدن طراحی حالت کنید. مثل شکل زیر
2. میتوانید کشیدن طراحی حالت را با خط شانه شروع کنید. مثل شکل زیر برای طراحی فیگور بدن مرد در حالت ایستاده
3. میتوانید با یک خط اشاره شروع به کشیدن طراحی حالت کنید. مثل شکل زیر طراحی فیگور بدن مرد در حالت نشسته روی صندلی
4. میتوانید طراحی فیگورها را با یک شکل شروع کنید. مثل شکل زیر برای طراحی فیگور بدن مرد در حالت نشسته روی زمین
5. میتوانید با یک مرزبندی مشخص (مثل پاکت نامه) با کادر مشخص شروع به کشیدن طراحی حالت کنید. مثل شکل زیر
نمونه طراحی حالت (طراحی مرحله ای طراحی فیگور نشسته)
طراحی فیگور نشسته روی صندلی را ره به صورت مرحله به مرحله با هم در این آموزش پیش می رویم تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.
مرحله اول
در این مرحله مرزهای نقاشی (مثل پاکت نامه(یعنی چهارچوب تعیین کردن)) را تعیین میکنیم و محصور در خطوط برای کلیت کار در نظر میگیریم.
این طرز شروع کردن طراحی از آن نظر مهم است که فضای مشخصی برای طراحی متناسب با کلیت کار در نظر میگیریم.
در این مرحله سعی کنید از مدادهای سخت H استفاده کنید، تا علایمی که از مداد بر روی کار باقی خواهد ماند را به راحتی بتوانید بعدا پاک کنید.
مرحله دوم
در صورت امکان از سر به عنوان واحد اندازهگیری استفاده میکنیم.
چرا در صورت امکان؟ زیرا استثناهایی وجود دارد که نمیتوانید کل شکل سر را ببینید، در این صورت باید واحد اندازهگیری دیگری را پیدا کنید.
اگر شکل سر مشخص باشد میتوانیم از آن به عنوان یک نقطه مرجع در کل نقاشی استفاده کنیم.
با این توضیح و اندازهگیری از مدل انتخابی در این طراحی، پنج سر را روی طراحی اجرایی مشخص کردهام.
اکنون میتوانم از این ابزار برای یافتن نشانههای مهم روی شکل برای جزئیات طراحی استفاده کنم.
مرحله سوم
از آنجایی که من از سر به عنوان واحد اندازهگیری در طول طراحی گام به گام استفاده خواهم کرد، میخواهم ابتدا موقعیت آن را مشخص کنم و از نسبتهای آن کاملا مطمئن باشم.
همانطور که با استفاده از تعیین مرزهای کار در مرحله اول ناحیهای را برای طراحی جدا کردم، میتوانم یک شکل مستطیل بکشم که سر را در خود جای دهد.
مستطیل باید همان نسبت ارتفاع به عرض سر را داشته باشد.
مرحله چهارم
سادهترین یا واضحترین نشانهها را برای ادامه کار پیدا کنید تا به شما در ادامه طراحی کمک کند.
به عنوان مثال، پیدا کردن خط مرکزی و خط رویش مو برای من در ترسیم شکل سر راحتتر بود.
مرحله پنجم
مستطیل دور سر مدل را تجسم کنید و سپس نگاه کنید تا ببینید کدام قسمتها را میتوانید برای پیدا کردن شکل سر، مثل اینکه در حال مجسمهسازی هستید، اسکن کرده و جزئیات را مشخص کنید.
مرحله ششم
در این مرحله من زوایای اصلی فیگور را ترسیم کردهام. زاویه شانهها، پایین سینهها، زاویه بازوی چپ و زاویه صندلی را پیدا کردهام.
مرحله هفتم
ارتفاع و عرض کلی را در این مرحله مشخص میکنیم.
مرحله هشتم
من قبل از شروع این طراحی به صورت گام به گام، چندین بار برای مطالعه طرح، پیچیدگیهای طرح و عناصر طرح را جداگانه مطالعه کردم.
من ریتم طرح و همچنین حجم و آناتومی فیگور را تجزیه و تحلیل کردم.
این مطالعات به من کمک کرد تا متوجه شوم که این طراحی، شکل روانی دارد و مثل 8 انگلیسی است.
من میخواهم این فیگور شکل هشت را حفظ کنم، زیرا چشم بیننده را در نقاشی من هدایت میکند و حس حرکت و جریان را به این فیگور اضافه میکند.
مرحله نهم
تا این لحظه من بیشتر با طرح کلی کار میکردم. ولی طراحی کل به جزء یا بزرگ به کوچک و درآوردن فرمهای داخلی و خارجی بدن را از این مرحله با هم جلو میبریم. در این مرحله شروع به طراحی در اشکال اصلی بدن مثل قفسه سینه و یک جعبه مستطیلی که نشاندهنده لگن است، میکنم و کار را ادامه میدهم.
مرحله دهم
در این مرحله روی فرمهای نیم تنه و فرمها کار کرده و نسبتها را چک میکنم ببینم درست هستند یا نه؟
از این مرحله به بعد طراحی ما سه بعدی و حجم دار میشود.
مرحله یازدهم
در این مرحله موارد زیر بیشتر مشخص میشود.
– طراحی جزئیات
مرحله دوازدهم
در این مرحله موارد زیر بیشتر مشخص میشود.
– طراحی جزئیات بیشتر
– شروع به اصلاح فرمهای کوچکتر مانند دست و پا
– ایجاد سایهها، ایجاد نسبتهای کوچکتر که میتوانم از آن برای بررسی صحت طراحی خود استفاده کنم.
مرحله سیزدهم
– شروع به توجه بیشتر به کیفیت خطوط. ( به عنوان مثال، خطی که سایه مرکزی را نشان میدهد بسیار نرمتر از خطی است که استخوان را نشان میدهد.)
کشیدن چهره را من در این طراحی برای آخر گذاشتم. ولی لزوما توصیه نمیکنم که چهره را تا آخر رها کنید، این فقط تمایل شخصی من است.
اگر فکر میکنید کشیدن صورت در ابتدا برای شما راحتتر است تا مطمئن شوید شکل سر دقیق است، پس حتما این کار را انجام دهید.
جدای از صورت و اصلاح دستها و جزئیات آنها کار تمام شده است و ما توانستیم به همین راحتی یک طراحی حالت زیبا داشته باشیم.
نتیجه گیری برای مقاله طراحی حالت
دوستان عزیز در مقاله طراحی حالت یا طراحی فیگور که مورد توجه خیلی از هنرجویان یا هنرآموزان عزیز می باشد پرداخیتم و سعی کردیم به صورت کاملا کلاس گونه و آموزش مرحله ای پیش بریم که بتونیم حق مطلب رو نسبت به این هنر زیبا بیان کنیم. شما دوستان اول از همه از طرح های ساده شروع به طراحی کنید و به هیچ عنوان عجله ای برای مرحله آخر یعنی طراحی فیگور و طراحی چهره نداشته باشید. برای طراحی اولیه هم از طبیعت بیجان شروع کنید و با شکل های هندسی ساده به حجم های زیبا و سه بعدی برسین. در هر حال اگر نکته و موردی بود و آموزش های بیشتری خواستین برای ما در نظرات سایت درج کنید تا بیشتر به ان موارد بپردازیم.
در ادامه اصطلاحات مربوط به طراحی فیگور یا طراحی حالت را می آوریم که با گوگل ترجمه شده و می تونید در اینترنت سرچ کنید در این مواردی که بهشون علامند هستید. این موارد عبارتند از:
Mode design What is figure drawing Sitting figure design Simple mode design What is mode design Figure drawing in English Figure mode design Seated figure figure design Naked figure design Gesture design Designing the human figure in different positions Standing figure for drawing Design of a sitting human figure Drawing figure Design of a sitting person Drawing mode design Figure design model Simple figure design Naked figure Live figure for drawing figure drawing Figure drawing of the human body Designing the human figure in different situations Seated human figure Figure in different modes Seated human figure Different figures Simple figure to draw Human figure design model Drawing of a sitting man body figure Live figure design Live model for figure design Figure drawing with shadow What are the characteristics of design and what is the difference between general and partial shapes in design Figurative human Standing figure design Linear figure design Skeletal figure design State design figure Sports figure design Human design Design of a figure sitting on a chair Photo of figure design Figure photo for design Simple human figure Human figure design Professional figure design Human figure figure drawing Figurative design Gesture design designs Simple human design Human figure in different states Human body figure Figure sitting on a chair Different figures for design Body figure for drawing Human drawing drawing Female figure design Figure sketch human figure Design of a standing human figure | طراحی حالت طراحی فیگور چیست طراحی فیگور نشسته طراحی حالت ساده طراحی حالت چیست طراحی فیگور به انگلیسی طراحی حالت فیگور فیگور نشسته طراحی فیگور طراحی فیگور لخت طراحی ژست طراحی فیگور انسان در حالت های مختلف فیگور ایستاده برای طراحی طراحی فیگور انسان نشسته فیگور طراحی طراحی ادم نشسته نقاشی طراحی حالت مدل طراحی فیگور طراحی فیگور ساده فیگور برهنه فیگور زنده برای طراحی نقاشی فیگور طرح فیگور بدن انسان طراحی فیگور انسان درحالت های مختلف فیگور انسان نشسته فیگور در حالت های مختلف فیگور نشسته انسان فیگور های مختلف فیگور ساده برای طراحی مدل طراحی فیگور انسان طراحی انسان نشسته فیگور بدن طراحی فیگور زنده مدل زنده برای طراحی فیگور طراحی فیگور با سایه طراحی از حالت چه ویژگی هایی دارد و تفاوت شکل های کلی و جزئی در طراحی چیست فیگوراتیو انسان طراحی فیگور ایستاده طراحی فیگور خطی طراحی فیگور اسکلتی فیگور طراحی حالت طراحی فیگور ورزشی طراحی انسان طراحی فیگور نشسته روی صندلی عکس طراحی فیگور عکس فیگور برای طراحی فیگور انسان ساده طراحی فیگور انسان طراحی فیگور حرفه ای فیگور انسان طراحی فیگور طراحی فیگوراتیو ژست طراحی طراحیهای طراحی انسان ساده فیگور انسان در حالت های مختلف فیگور بدن انسان فیگور نشسته روی صندلی فیگور های مختلف برای طراحی فیگور بدن برای طراحی نقاشی طراحی انسان طراحی فیگور زن اسکچ فیگور فیگور انسان طراحی فیگور انسان ایستاده |
منابع
skillshare.com/blog/learn-figurative-drawing-and-why-it-matters
adobe.com/creativecloud/illustration/discover/figure-drawing.html
thedrawingsource.com/step-by-step-figure-drawing.html
thedrawingsource.com/figure-drawing.html
thedrawingsource.com/drawing-figures.html
مقاله تخصصی قبلی سایت آگهی تخصصم اینه – ورزشی و تناسب اندام (مقاله آمادگی جسمانی چیست؟) را می توانید با کلیک روی عنوان آن بخوانید.
شرایط تولید محتوای تخصصی و رپورتاژ آگهی (با ارسال در 15 شبکه اجتماعی و وبلاگ سایت) در سایت آگهی تخصصم اینه را (اینجا) مشاهده نمایید.
برای دریافت مقالات بعدی سایت ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید.
لینک کوتاه مقاله برای انتشار در شبکه های مختلف اجتماعی
https://takhasosameine.ir/?p=16055
اینستاگرام و تلگرام ایده، نوآوری، خلاقیت و تکنولوژی ما هست