اصول رسیدن به ثروت در زمان کم

مقاله اصول رسیدن به ثروت در زمان کم

 

8 اصل برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

 

اصل اول: ذهنیت رسیدن به ثروت در زمان کم

اگر قبول داشته باشیم که اعتقادات ما اعمال ما را تعیین می کند، پس باید به دو گفته زیر اعتقاد کامل داشته باشیم

  • به سرعت پولدار شدن ممکن است
  • به سرعت پولدار شدن برای من ممکن است

با توجه به تغییرات لحظه ای در موارد زیر می توان گفت در هر لحظه با موافق شدن با هر کدام از موج های تشکیل شده در امور زیر و هم فرکانس شدن با هر کدام می تونانید زود ثروتمند شوید. این موارد عبارتند از تغییرات در: تکنولوژی، قانون، سیستم اجتماعی، مد، بازار یا همان موج های دانش بنیانی و کسب و کارهای نوپایی که در زمینه های اپلیکیشن و … در سال های اخیر در ایران مد شده است.

اصل دوم: برای کاری که انجام می دهید ارزشی عظیم ارایه کنید

متاسفانه اکثر مردم متوجه نمی شوند که اصلا پول چیست. پول نمادی برای تعیین ارزش کالا یا خدماتی است که بین مردم رد و بدل می شود را نشان می دهد و اندازه می گیرد. ما چه از پول خوشمان بیاید و چه نیاید بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهد.

مقاله مرتبط:  چرا نمی توانم موفق بشوم؟

عوامل تعیین کننده ای برای کسب مقدار پول وجود دارند که عبارتند از:

  • عرضه: وقتی ارزش یک کالا یا خدمت وقتی بالا می رود که عرضه ی آن کم باشد.
  • تقاضا: با توجه به نیاز به کالا یا خدمات باید مناسبترین کالا یا خدمت عرضه شود تا تقاضا در بازار زیاد باشد.
  • کیفیت: کیفیت تعیین کننده ارزش کالا یا خدمت شما می باشد.
  • کمیت: در صورتی که کمیت سقف داشته باشد، درآمد نیز سقف خواهد داشت.

 

اصل سوم: انتخاب کسب و کار در زمانی درست

خیلی از ماها زمانی کسب و کاری را شروع میکنیم که دیگه فرصتی برای برداشتن پول های گنده در آن تمام شده است. بهترین زمان برای شروع کار نه زود شروع کردن است که مردم هیچ شناختی از آن نوآوری نداشته و برای آنها ناشناخته باشد و نه دیر شروع کردن که کلا نیاز مردم و بازار نسبت به آن اشباع شده باشد.

 

اصل چهارم: برای خود سیستمی مستقل به وجود آورید

به جای اینکه در کسب و کارتان کار کنید باید روی کسب و کارتان کار کنید.

این جمله یعنی چی؟!

یعنی باید کسب کار خود را به گونه ای طراحی کنید که هر فردی وارد آن می شود در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشد. در این حالت شما دارای یک سیستمی هستید که به فرد وابسته نخواهد بود تا کار شما در صورت نبودن آن فرد لنگ بماند.

مقاله مرتبط:  چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

 

اصل پنجم: رساندن کالا و خدمات به دست همه(تکثیر کالا و خدمات)

کسی که بتواند یک کالا یا خدماتی با سود مناسب راه اندازی کند، می تواند چندین و چندین بار دیگه این کار را انجام دهد. البته لازم نیست که خودتان سرمایه گذار اصلی برای همه کارتان باشید. می تونید مثل مک دونالدز که سیستم کسب درآمدی خود را بر سه پایه استوار کرده بود این کار را انجام دهید.

شعار مک دونالدز این بود

تجارت برای خودتان نه توسط خودتان

ری کراک بنیان گذار مک دونالد برای رسیدن به هدف الگوی منحصر بفردی داشت.

او چکاری انجام می داد؟!

او تولید کنندگان و امتیازداران را ترغیب می کرد تا ایده او را بخرند. فلسفه او بر صندلی سه پایه استوار بود:

یکی از پایه ها مک دونالدز

دومین پایه امتیازداران

و سومین پایه تولید کنندگان بود.

ری کراک با هوش سرشار خود این کار را کرده بود تا هر سه پایه به هم وابسته باشند تا همه در کار خود با جدیت تلاش کنند تا بتوانند سهم خود از هر پایه را به درستی انجام دهند تا پایه مربوط به خود لنگ نزند… چرا که لنگ زدن یک پایه منجر به افتادن صندلی سه پایه خواهد شد.

 

اصل ششم: از اهرمی به نام بازاریابی شبکه ای استفاه کنید

شما به عنوان کسی که می خواهید در مدت زمانی کم به ثروت برسید باید دائم به فکر راحت کردن خرید کالا یا خدمات خود حتی در زمانی که شما خواب هستید باشید.

این جمله یعنی چی؟!

به عنوان مثال اگر بخواهیم مقایسه ای بین سیستم فروش سنتی و بازاریابی شبکه ای داشته باشیم (شکل 1)، ما کاملا درک خواهیم کرد که فرق بین این دو سیستم چیست و چقدر می تواند برای ما به عنوان بازار درآمدی بزرگ تبدیل شود.

مقاله مرتبط:  تکنیک های خلاقیت

 

اصول رسیدن به ثروت در زمان کم

شکل 1: مقایسه بین سیستم سنتی فروش(بالا) و بازاریابی شبکه ای(پایین)

همانطوری که شکل 1 میبینیم، در سیستم سنتی فروش ما باید مسیری طولانی، زمان و هزینه ای بیشتر را صرف کنیم. ولی در بازاریابی شبکه ای ما این مسیر را می توانیم خیلی کوتاه تر با هزینه و زمان کمتر داشته باشیم.

 

اصل هفتم: با توجه به هدف هر کاری را که می خواهید همین حالا انجام دهید

زندگی کوتاه تر از آن است که هر روز بشینید و دست دست کنید. پس هر هدفی دارید می توانید نسبت به آن تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام دهید. درسته که پول همه چیز نیست ولی یک عامل مهم برای زندگی عالی می باشد. پس برای رسیدن به اهداف آینده تان، هدف ها و گام های کوچک بردارید و از الان شروع کنید.

 

اصل هشتم: هر روز بیاموزید

تا اینجا 7 اصل گفته شده که برای اینکه در هر 7 مورد گفته شده موفق شوید فقط وفقط یک راه دارید. بیاموزید، بیاموزید و باز هم بیاموزید.

این جمله یعنی چی؟!

این جمله یعنی اینکه شما باید هر روز یک چیز جدید بیاموزید و یاد بگیرید، آن روزی که شما بدون اینکه وقتی برای یاد گرفتن و برنامه ریزی در این مورد نپردازید به رختخواب خود بروید و بخوابید، شما با دستان خود شکست خود را فراهم کرده اید.

 

مقاله اصول رسیدن به ثروت در زمان کم

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

{لطفا} امتیاز بدین

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.