چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

مقاله چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

 

در ابتدا باید معنی و مفهوم خوشبخت شدن و موفقیت را بدانیم و بعد بفهمیم که چطوری می توانیم به آن ها برسیم.

خوشبختی و موفقیت وابسته به هم هستند ولی شرایط آن ها باهم تفاوت داشته و اگر بخواهیم خوشبختی را معنی کنیم باید بگم که خوشبختی یعنی رضایت درونی و احساس شادی از آن چیزهایی که فعلا در اختیار داریم و از آن ها استفاده می کنیم . این موارد می تواند اعم از ارتباط خوب با خانواده، خرسندی از سلامتی خود، دوست داشتن خود و دنیاست.

به عبارتی کوتاه اینکه اندیشه از زمان لذت ببرد.

موفقیت یعنی حرکت و تلاش کردن در مسیری از خواسته های قلبی که هنوز به آنها دست پیدا نکرده ایم و چون انسان غایت گراست هیچ موقع مسیر موفقیت انتها ندارد و هرچقدر پیش برویم از حرکت در مسیر، خوشحال تر می شویم و طبع ادامه دادن داغ تر از گذشته خواهد بود.

به عبارتی موفقیت رسیدن به یک نقطه ی مشخص و دست یافتن به یک مقدار معین ثروت نیست. پس ما از همان ابتدای شروع حرکت به سمت خواسته هایمان موفق هستیم تا زمانی که دست از تلاش برای رسیدن دوباره به خواسته دیگر برنداریم. تقریبا مثل بازی های کامپیوتری است که وقتی در مرحله اول موفق شدی میری به مرحله بعدی و اگردر مرحله بعدی هم موفق شدی می رسی به مراحل بالا و بالاتر. شما از بازی وقتی لذت می برید که درحال انجام دادن بازی به دست خودتان و امید رسیدن به انتهای مرحله و شروع دوباره در مراحل بعدی باشید.

حالا که معنی خوشبختی و موفقیت را فهمیدیم، باید بدانیم که غیر از فعالیت در مسیرخوشبختی و موفقیت چیزی که درانتظار ماست، افسردگی، عصبانیت، احساس بیهوده بودن، نارضایتی از خود و دیگران و در نهایت گرفتار شدن در زندانی به نام افکار تخریب زا خواهد بود. افکار تخریب زا همان افکاری است که باعث سرزنش خود و محیط می شود و هر روز بدتر از دیروز را شاهد خواهید شد.

مقاله مرتبط:  خلاقیت و حل مسئله

پس فهمیدیم که اگرخوشبختی و مسیر موفقیت را انتخاب نکنیم چه چیزهایی را تجربه خواهیم کرد.

اگر ما خواستار گزینه خوشبخت شدن و موفقیت باشیم و حرکت در این مسیر را ادامه بدهیم چه چیزی در انتظار ما خواهد بود؟

حرکت انسان درجهت خواسته های درونی مثبت باعث می شود به توانایی هایی که در درون خود دارد یکی پس از دیگری پی ببرد و هر چقدر پیشروی کند از بودن وجودی خویش بیشتر لذت خواهد برد. در این حالت نه تنها به مادیات که همان خونه، ماشین مدل بالا وغیره هست خواهد رسید، بلکه دیگران نیز از فیض وجودی او بهره مند خواهند شد و هر چقدر احساس کند که دیگران به او نیازمند هستند و او هم توانایی کمک به آن ها را دارد خوشحالی و رضایت درونی خود که همان خوشبختی و موفقیت واقعی است، افزوده خواهد شد.

دوست استوار من امیدارم تفاوت بین  احساس بیهوده بودن و احساس خوشبختی را به خوبی فهمیده باشی و از همین الان تصمیم بگیری تا خودت را در مسیری از موفقیت دلخواه قرار بدهی که در این صورت میتوانی دنیا را به شکل واقعی ببینی.

درسته که پول همه چیز نیست، ولی پول هر چیزی که مهم است را تحت تاثیر قرار می دهد و چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم پول یکی از زیر مجموعه های اصلی موفقیت است و تفاوت فقیر بودن و ثروتمند بودن هرکس، در انتخاب آن شخص بین فقیر بودن و ثروتمند بودن است.

شاید بپرسید که آیا کسی دوست دارد فقیر بودن را انتخاب کند؟

معلومه که نه. ولی اگر شما دو تا گزینه فقیر بودن و ثروتمند بودن را پیش رو داشته باشید، اگر گزینه دومی را انتخاب نکنید و برای رسیدن به آن، تلاش مفید و نتیجه بخش انجام ندهید، در واقع گزینه اولی را چه بخواهید و چه نخواهید صاحب می شوید.

این دنیا درحال حرکت است و چرخه زندگی نخواهد ایستاد و باید از دو گزینه یکی را انتخاب کنید و اگر انتخاب نکنید دنیا بدترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد و در نتیجه ناراضی خواهید بود که چرا موفق و ثروتمند نشدم.

مقاله مرتبط:  حالت ها و رفتارهای متداول-زبان بدن

من یک قانون بسیار مهمی را متوجه شدم که اگر از این قانون در مسائل خودتان استفاده کنید، خیلی راحتتر به اقتدار خودتان پی خواهید برد.

قانون

وقتی شما می خواهید تصمیم بگیرید کاری را انجام بدهید، میزان قاطعیت اولین لحظه ی تصمیم گیری، مشخص کننده میزان پیشروی آن کار تا انتهای هر مسیر را نشان می دهد. یعنی تصمیمات ضعیف در وهله اول، نتایج ضعیفی را در انتها شامل می شود.

 

گام های موفقیت وخوشبختی

اگر شما مرحله قبلی یعنی تصمیم گیری برای موفق شدن را به خوبی پشت سر گذاشته و تصمیم گرفته باشید که موفق شوید، در اولین گام باید خودتان را بشناسید یعنی شما باید تمامی عقاید و نظرات و معیارهای زندگیتان را در رابطه با موفقیت در یک کاغذ لیست کنید.

باورهای کاذبی که در مورد ثروتمند شدن وجود دارند و شاید در ذهن خیلی از شما باشند عبارتند از اینکه:

  • ثروتمند شدن نیاز به شانس دارد
  • ثروتمندان از ارث و میراث به ثروت رسیدند
  • ثروتمندان تحصیلات بالا داشتند
  • ثروتمدان در موقعیت جغرافیایی عالی بودند
  • و…

دوستان عزیز شما باید همه این ها را از ذهنتان حذف کنید. به این دلیل که اگر ذهن شما به شانس، تحصیلات بالا و پدر پولدار داشتن روی بیاورد، تا آخر عمر همانی خواهید شد که بودید و هیچ تغییر چشمگیری نخواهید کرد. اکثر ثروتمندان و کارآفرینان خود ساخته هستند، یعنی در ابتدا هیچ چیزی به جز خودشان نداشتند و حتی بعضی از آنها بسیار هم مقروض بودند.

آیا شما هم از این عقاید پیروی می کنید؟!

اشکالی ندارد. همه آدم های موفق اشتباهاتی داشتند ولی بعدا متوجه شدند و برای حذف آنها اقدام کردند و عقاید کاذب را از ذهنشان زدودند.

دقت داشته باشید اگر وقتی که شما می خواهید راه بروید و یا بدوید، اگر ده عدد طناب به پای شما ببندند و بکشند، راه رفتن و دویدن شما خیلی سخت و حتی غیرممکن خواهدبود. به همین دلیل این باورهایی که فکر می کنید موفقیت نیاز به شانس، سواد زیاد، پدر پولدار و سرمایه ی اولیه دارد همان طناب هایی هستند که شما را از تصمیم گیری و حرکت به سمت اهداف بزرگ و موفقیت آمیز باز می دارند.

موفقیت و خوشبختی فاکتورهایی دارد که اگر در یکی از این فاکتورها ضعیف عمل کنید، مسلما اون لذت واقعی مورد انتظار را حس نخواهید کرد و لزوما برای احساس رضایت بیشتر، باید در همه این فاکتورها به صورت همزمان فعالیت داشته باشید.

مقاله مرتبط:  بازاریابی شبکه ای موثر (عادت چهارم و پنجم)

فاکتورهای موفقیت عبارتند از:

  • سلامتی
  • ثروت
  • آرامش
  • معنویت
  • عشق خدمت به خلق وکمک به دیگران

اگر در این 5 فاکتور بالا به صورت همزمان حرکت کنید، لذت واقعی را حس خواهید کرد و اگر در یکی از این فاکتورها ضعیف عمل کنید، اون خوشحالی و آرامش مورد نظرتان به تناسب پایین خواهد آمد.

اگر شما تنها از لحاظ ثروت پیشرفت کنید و دیگر فاکتورها را نادیده بگیرید آن وقت رضایت درونی و آن چیزی که قلبا می خواهید حس کنید، تجربه نخواهیدکرد. به عنوان مثال یک نوزاد را فرض کنید که اگر فقط پاها یا دستان او رشد کند، شکل و شمایل یک انسان کامل را در او نمی بینید و نوزاد وقتی کامل می شود که در همه بعد های جسمی رشد کند و یک انسان کامل از لحاظ جسمی باشد.

اگر شما فقط در بعد معنویت رشد کنید و ثروت را نادیده بگیرید، بازهم همان حالت را خواهید داشت.

ما انسان ها درمسیر زندگی باید چنان حرکت کنیم که به تکامل نزدیک تر شویم. کسانی هستند که فقط از لحاظ ثروت یا فقط از لحاظ معنویت یا سلامت و دیگر فاکتورها خودشان را رشد می دهند، ولی به آن چیزی که مدنظرشون هست هیچ موقع دست پیدا نمی کنند. خیلی از شماها دیدید که بعضی از افراد تنها از لحاظ ثروت خودشون رو رشد می دهند و واقعا هم به ثروت آن چنانی می رسند ولی بازهم فکر می کنند کمبودی دارند و فکر می کنند که باید بیشتر از این ها پول در بیاورند تا کمبودهایشان رفع شود و خوشحال بشوند. وقتی به آن مقدار پول دلخواه دست پیدا کردند بازهمان احساس کمبود در آنها ظاهر می شود. این کمبود به دلیل پول کم یا زیاد آن ها نیست. این کمبود همان نادیده گرفتن بقیه فاکتورهاست.

دوست شجاع من اگر شما این مقاله را صبورانه مطالعه نمودی، واقعا به شما تبریک می گویم  چون شما جزو معدود افرادی هستید که می خواهید و می توانید واقعا موفقیت را با رعایت نکات گفته شده در بالا لمس کنید.

 

چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

به این مقاله امتیاز بده 

[ratings]


نویسنده: آقای حافظ رستمی خاصلویی


مقاله قبلی سایت تخصصم اینه را می توانید اینجا بخوانید

همچنین شما دوست عزیز و متخصص نیز می توانید مقالات خود را با اسم خودتون (شرکت، اشخاص و مخترعان) به همراه تبلیغ تخصص، محصولات و خدمات خود در آخر آن در سایت تخصصم اینه به رایگان منتشر نمایید. البته به شرطی که مقاله کپی از سایت های دیگر و حتی خودتون نباشد. مقالات تا همیشه در سایت خواهند ماند.

اینجا کلیک کنید تا شرایط نوشتن و فرستادن مقاله را مشاهده نمایید.

برای تبلیغ خدمات و محصولات تخفیفدار خود در صفحه اول سایت با حداقل هزینه اقدام نمایید(از اینجا بیشتر مطالعه کنید).

در فرم زیر نیز می توانید ایمیل خود را برای دریافت آخرین مقاله های سایت وارد نمایید.

 

 

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.