درآمد از تولید و بازاریابی محتوا

درآمد از تولید و بازاریابی محتوا، یکی از مواردی است که از قبل از دوران کرونا بوده، ولی با شروع دوران کرونا، با شدت و شتاب بیشتری تا امروز ادامه دارد. تولید و بازاریابی محتوا یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد، که از طریق آن می‌توان برای فروش محصول و یا ارائه خدمات بهتر استفاده کرد.

در مقاله بازاریابی محتوا چرا؟، به صورت مفصل به دلایل استفاده از بازاریابی محتوا پرداختیم. در این مقاله به تعریف‌های تولید محتوا، بازاریابی محتوا و چگونگی درآمد از تولید محتوا خواهیم پرداخت.

در مقاله درآمد از تولید و بازاریابی محتوا به صورت کلی به موارد زیر پرداخته خواهد شد.

  • تعریف تولید و بازاریابی محتوا
  • تاریخچه بازاریابی محتوایی
  • شناختن رفتار موتور‌های جستجو
  • تولید محتوا و روش‌های تولید محتوای تاثیرگذار و هدف دار
  • تولید محتوا را از کجا شروع کنم؟
  • مشتریان خود را برای تولید محتوا چگونه بشناسم؟
  • کلمه کلیدی مناسب را چگونه انتخاب کنم؟
  • بهترین منابع جمع کردن مشتری برای ارائه محتوا به مخاطب
  • روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا

درآمد از تولید و بازاریابی محتوا

تعریف تولید و بازاریابی محتوا

گام اول درآمد از تولید و بازاریابی محتوا دانستن تعریف و بازاریابی محتوا می باشد. به تولید و اشتراک گذاری محتوا بازاریابی محتوایی گفته می‌شود. این محتوا می‌تواند در شکل و قالب‌های مختلف، مرتبط با موضوعاتی عمومی، تخصصی برای هر رشته و گروه خاص و به شکل‌های ارائه‌ای مختلف مثل ویدیو، پادکست، مقاله، کتاب‌ها و pdf‌های مختلف باشد. همه این مواردی که گفته شد برای خلق ارزش برای بعد از تولید محتوا، برای شرح و مشخصات و ویژگی‌های محصول، به شکل فروش محصول، ارائه خدمات و یا در کل ارائه محتوا و درآمد از این طریق با نوشتن و تولید متوا برای کارفرما به شکل فریلنسری و یا سایت و شبکه‌های اجتماعی خودتون می‌باشد.

تاریخچه بازاریابی محتوایی

  • سال 1732، انتشار سال‌نامه Poor Richard’s Almanack برای کسب و کار خود، توسط فرانکلین
  • سال 1801، انتشار روزنامه از مقال‌های نویسندگام مختلف، برای کتاب فروش در پاریس، به نام Librairie Galignani ا
  • سال ۱۸۸۲، بررسی مزایای وسایل الکتریکی، توسط شرکت The Edison Electric Lighting
  • سال ۱۸۸۷، مجله Scribner، شامل زندگی نامه نویسندگان معروف، توسط پسران چارلز اسکریبنر
  • سال 1895 میلادی، چاپ کاتالوگ و تبلیغ ماشین آلات تولیدی و فرستادن آن به 40 کشور، توسط جان دیر
  • و…

شناختن رفتار موتور‌های جستجو

گوگل، بینگ و هر موتور جستجوگر دیگری، با عوض کردن و بهینه کردن الگوریتم‌های خود، سعی دارد تا بهترین محتوا را متناسب با جستجوی کاربران را به آن‌ها نشان دهد. پس محتوای خوب، سئو شده و حفظ مشتری در این بازار رقابتی کار آسانی نیست و از این به بعد هم نخواهد بود.

مقاله مرتبط:  طراحی سایت در شیراز

ما باید به عنوان تولید‌کننده محتوا علاوه از حفظ رضایت مشتری، برای رسیدن به جواب و جستجویی که دقیقا مد نظر مخاطب می‌باشد و در آن مورد انجام داده است، برسد، باید رضایت موتورهای جستجو را نیز از طریق محتوای خوب (سئو، استفاده از عکس مناسب، ویدیو و…) تامین کنیم.

تولید محتوا و روش‌های تولید محتوای تاثیرگذار و هدف دار

در تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن باید اعتماد مخاطب بیشتر مد نظر باشد تا فروش و یا ارائه خدمات. چرا که در این نوع بازاریابی با توجه به جدید بودن در ایران باید به ارتباط بلند مدت و برقراری ارتباط مستحکم از این طریق به تعامل بیشتر با مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار کرد. روش‌های تولید محتوای تاثیرگذار و هدف دار عبارتند از:

  • مطالعه رفتار مخاطبان و مشتریان بالقوه و بالفعل
  • متناسب با نوع محصول یا خدمات ارائه شده
  • جهت معرفی برند و شعار برند شما، جهت جاسازی در ذهن مخاطب هدف
  • انتخاب بهترین محل انتشار (مثلا برای دانشجویان و متخصصین، نیاز به جستجو هست که هم وب سایت مناسب خواهد بود و هم همه شبکه‌های اجتماعی، یا برای خانمی که خانه دار باشد، شاید شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کافی باشد و…)

تولید محتوا را از کجا شروع کنم؟

با توجه به دانشجویان، جوانان تحصیل کرده بیکار و یا موقتا بیکاری که در کشور ما زیاد وجود دارند، خوشبختانه می‌توان گفت، افراد متخصص در رشته‌های مورد نظر و بستر لازم برای این کار تقریبا فراهم می‌باشد. درست است که هر چقدر هم مهارت داشته باشیم و متخصص باشیم در عین حال در تمام روز‌ها و آینده‌های کاری باید متناسب با فعالیتمون به آموزش و یاد گرفتن مستمر ادامه بدهیم.

اگر بخواهیم به شکلی اصولی برای تولید محتوایی خاص، تولید محتوا انجام دهیم، شخص تولید‌کننده محتوا مواردی که لازم می‌باشد رعایت نماید برای این کار، عبارتند از:

  • تخصص داشتن و بالا بردن اطلاعات در رشته یا زمینه خاص مورد نظر
  • بروز بودن از نظر اطلاعات عمومی
  • آموزش دیدن در زمینه تولید محتواهای مختلف (عکس، متن، عکس نوشته، اینفوگرافیک‌ها و ویدیویی)
  • تسلط به نرم افزارهای تولید محتوا (مثلا برای نوشتن ورد، برای ویرایش و کارهای گرافیکی از فتوشاپ، برای ادیت فیلم از نرم افزار‌های مختلفی چون کمتازیا و…)
  • نگارش صحیح متون فارسی
  • داشتن ذهن خلاق برای تولید محتوا
  • برنامه‌ای خاص متناسب با هدف خود
  • برنامه زمان‌بندی طولانی مدت نسبت به تبلیغات یا تولید محتوای موردی
  • محتوای خوب، بدون غلط، مخصوصا برای محتواهای تخصصی

مشتریان خود را برای تولید محتوا چگونه بشناسم؟

تولید محتوا و بازاریابی محتوا از جمله شغل‌هایی است که دارای ساعت کاری مختلف و منعطف می‌باشد. نیاز به حضور در محل شرکت و کاری خاصی نیست و از منزل می‌توان انجام داد (البته در بعضی مواقع کارفرما حضور را الزامی می‌کند)، همچنین زمان رفت و آمد‌های شما برای مسیر نیز برای خودتان ذخیره خواهد شد.

ما می‌توانیم به عنوان تولید‌کننده محتوا با محتوای جذاب و کامل و‌شناختی کامل از مشتریان، با این شغل جذاب به درآمد مناسب با وقت و زمان بیشتری برسیم.

مقاله مرتبط:  لیست جامع سایت‌های بک لینک رایگان و انواع آن

پارامترهایی که باید برای نوشتن محتوا آن‌ها را مد نظر داشته باشیم، عبارتند از:

  • رده سنی که می‌خواهید برای آن تولید محتوا انجام دهید.
  • علاقه و نیاز این گروه و سن خاص چیست؟ (چه مواردی را جستجو می‌کنند؟ )
  • چه نوع محتوای تولیدی را بیشتر دوست دارند؟ (متنی، ویدیویی و اینفوگرافیکی و…)
  • نوشتن مقالات ادامه دار در ادامه محتوای گذشته و به اصطلاح سریالی
  • سوال و جواب از مخاطب و مشتری در تولید محتوا و جذب آن‌ها

 کلمه کلیدی مناسب را چگونه انتخاب کنم؟

برای این که بتوانیم محتوای خوب و ارزشمند، هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو تولید کنیم، اول از همه باید سعی کنیم در موضوعاتی که رقابت کمتری وجود دارد شروع به تولید محتوا کنیم. چرا که تولید محتوا در این کلمات کلیدی باعث رشد و زود بالا آمدن سایت ما در موتورهای جستجوی مختلف خواهند شد. موارد بعدی که باید رعایت کنیم در انتخاب کلمه کلیدی عبارتند از:

  • پر مخاطب باشد. (دارای سرچ‌های زیادی باشد)
  • چند بخشی و چند کلمه‌ای باشد. (به نوع سرچ خود توجه کنیم)

در این حالتی که گفته شد، اگر سایت ما به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، بالاتر از همه متخصصان قرار خواهیم گرفت. اگر هم در حیطه خاصی فعال نباشیم، در آن کلمات کلیدی بالاتر از همه در موتورهای جسجو خواهیم بود. برای کمک گرفتن در این مورد، هم از گوگل ترند می‌توانید این کار را انجام دهید و همچنین خود موتور جستجو و پیشنهادهایی که در پایین و در هنگام جستجو به ما نشان می‌دهد، کمک بگیرید.

مراحل و چگونگی تولید محتوا عبارتند از:

  • انتخاب موضوع مناسب
  • انتخاب عنوان مناسب
  • جمع‌آوری اطلاعات و مطالب از مراجع و مقاله و وب سایت‌های معتبر
  • شکل و ویدیو متناسب با محتوا (مخصوصا بهتر است شخصی باشد)
  • بروز کردن مقاله و محتوا در گذر زمان
  • داشتن اطلاعات در زمینه سئو و استفاده از آن براش انتشار در سایت و شبکه‌های اجتماعی

بهترین منابع جمع کردن مشتری برای ارائه محتوا به مخاطب

بعد از تولید محتوای خوب، نوبت به ارائه آن می‌رسد. برای این کار می‌توان از ایمیل‌های تبلیغاتی برای جمع کردن مشتری برای خود استفاده کرد. بهترین منبع جمع کردن مشتری، جمع کردن ایمیل‌های مشتریان از سایت خودتان می‌باشد. درست است که این اتفاق یک دفعه نخواهد بود، و به مرور و در گذر زمان رشد خواهید کرد. ولی به صورت ماندگار و برای طولانی مدت می‌باشد. چرا که مشتریانی که به شما اعتماد کرده‌اند و یک بار ایمیل خودشان را به شما داده‌اند، به مرور به مشتری مقالات و در ادامه به مشتری محصولات و خدمات شما تبدیل خواهند شد.

روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا

روش های کسب درآمد از تولید محتوا، از بخش های شیرین درآمد از تولید و بازاریابی محتوا می باشد. یعنی شما به عنوان تولید‌کننده محتوا، می‌توانید با تسلط بر تخصص‌های مختلف و نرم افزارهای تولید محتوا که در بالا اشاره شد، از تولید محتوا درآمد داشته باشید. مواردی که می‌توانید از آن طریق کسب درآمد نمائید عبارتند از:

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوا از طریق ترجمه مقالات و وبلاگ‌های مختلف
  • تولید محتوا از طریق نرم افزارهای گرافیکی و ویدیویی
مقاله مرتبط:  چگونه یک وب سایت طراحی کنیم (گام های لازم)

در ادامه مقاله به توضیح هر کدام از موارد ذکر شده خواهیم پرداخت، تا بتوانید بیشتر و بهتر با انواع تولید محتوا آشنا شوید و با انتخاب درست هر کدام درآمدی مناسب با تخصص، مهارت و تلاش خود داشته باشید.

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی می‌تواند هم برای سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف دیگران به شکل‌های فریلنسری انجام شود. هم این که برای سایت و شبکه‌های اجتماعی شخص خودتان با راه اندازی سایتی ارزان با CMS‌های مختلف (سیستم مدیریت محتوا)، مثل وردپرس، جوملا، دروپال و … برای خودتان داشته باشید. با گذر زمان و تولید محتوای ارزشمند برای سایت خود می‌توانید با گرفتن حق عضویت برای خواندن مقالات و استفاده از محتوای شما، به درآمدی مناسب برسید.

برای داشتن سایت با CMS وردپرس، هر سوالی دارید دارید در ارسال نظر مطرح کنید، تا در اولین فرصت جواب شما داده شود و راهنمایی کنیم.

تولید محتوای متنی برای سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف دیگران

این مورد می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف و شرکت‌های مختلف مثل نوشتن متن محصول، متن مقاله و… انجام شود. با توجه به گسترش سایت‌های شرکتی و خدماتی برای فروش محصول و خدمات خود، با گسترش بیماری همه گیر کرونا و نیاز شرکت‌ها برای تولید این نوع محتوا، مطمئنا شما درآمد مناسبی خواهید داشت. قیمت تولید محتوا در مقالات یا محصولات یا بر حسب کلمه محاسبه می‌شود و یا بر حسب تعداد مقالات. البته که بهترین راه برای این کار به صورت کلمه‌ای است. در این حالت در بازاری که برای این کار وجود دارد، اگر شما چندین مقاله در هفته تولید محتوا داشته باشید، برای یک مقاله 1000 کلمه‌ای، با کلمه‌ای 50 تومان، درآمدی 50.000 تومانی خواهید داشت.

تولید محتوا از طریق ترجمه مقالات و وبلاگ‌های مختلف

تولید محتوا از طریق ترجمه و برگردان آن از زبان انگلیسی و … به زبان فارسی هم می‌تواند برای سایت‌های دیگران، در قالب مقالات مختلف انجام شود و هم برای سایت خودتان. قیمت ترجمه خوب و تخصصی هم تقریبا دو برابر تولید متوای معمولی می‌باشد. البته که سابقه شما در این راه نیز برای تعیین قیمت دخیل خواهد بود. شما می‌توانید با ارائه محتوای تخصصی و بروز برای مشتریان از این راه در سایت خود، کسب درآمد از طریق گرفتن حق عضویت در اول کار، و در ادامه فروش پکیج‌های مختلف داشته باشید.

تولید محتوا از طریق نرم افزارهای گرافیکی و ویدیویی

شما به عنوان تولید‌کننده محتوا و مخصوصا اگر در ادامه می‌خواهید برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خودتان نیز تولید محتوا داشته باشید، 100% باید با انواع ابزارهای گرافیکی و ویدیویی برای تولید محتوای مخصوص شبکه‌های اجتماعی و پکیج‌های مختلف آموزشی آشنا باشید.

البته که این نوع تولید محتوا هم برای کارفرما، به شکل فریلنسری می‌تواند انجام شود و هم این که برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خودتان.

تولید محتواهایی چون اینفوگرافیک‌ها، عکس نوشته‌ها برای سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با گوشی و موبایل از طریق نرم افزارهایی چون اینشات و همچنین برای کامپیوتر و دسکتاپ از طریق فتوشاپ انجام شود.

برای تولید محتوا ویدیویی نیز می‌توانید از نرم افزارهایی چون کمتازیا، پریمیر و… استفاده کنید. برای این کار می‌توانید در ابتدای کار خودتان را با نرم افزارهای ساده، که آموزش آن‌ها در سطح اینترنت می‌باشد، شروع کنید، تا بعد از کسب درآمد با تهیه پکیج‌های مختلف آموزشی به صورت حرفه‌ای به کار خود ادامه دهید.

منابع

stanventures.com/blog/increase-revenue-digital-content-marketing

contentmarketinginstitute.com/2017/05/make-money-content-marketing


مقاله تخصصی قبلی سایت آگهی تخصصم اینه کامپیوتر و اینترنت (مقاله بازاریابی محتوا چرا؟) را می توانید با کلیک روی عنوان آن بخوانید.

شرایط نوشتن و فرستادن مقاله در سایت تخصصم اینه را (اینجا) مشاهده نمایید.


برای دریافت مقالات بعدی سایت ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید.


لینک کوتاه مقاله برای انتشار در شبکه های مختلف اجتماعی

https://takhasosameine.ir/?p=2273


اینستاگرام و تلگرام ایده، نوآوری، خلاقیت و تکنولوژی ما هست

https://www.instagram.com/takhasosameine/

https://t.me/ineft

5/5 - (1 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.