تاریخچه پلاستیک ها

پلاستیک و تاریخچه آن به 110 سال پیش بر می گردد. در این مقاله به توضیحات مفصل در زمینه تاریخچه انواع پلاستیک خواهیم پرداخت. تصور جهان پیشرفته کنونی بدون وجود پلاستیک ها مشکل است. امروزه آنها جزئی از زندگی ما شده اند و در ساخت اشیای محتلف، از وسایل خانگی و مورد مصرف عمومی تا ابزار دقیق و پیچیده پزشکی و علمی، به کار می روند. مهندسان و طراحان ، پلاستیک ها را به دلیل وجود ترکیبی از خواص متنوع، در مقایسه با سایر مواررد مورد توجه قرار می دهند این خواص عبارت است از: سبکی (وزن)، سختی و انعطاف پذیری، مقاوکت در مقابل خوردگی، رنگ پذیری، شفافیت سهولت شکل پذیری و غیره، البته محدودیت هایی نیز در کاربرد پلاستیکها وجود دارد که یک طراح خوب و ماهر می تواند آنا را به حداقل برساند.

 

معنی واژه پلاستیک

واژه پلاستیک به گروهی از مواد شبیه نایلون، پلی اتیلن، تفلون(پلی تترافلورواتلین) اشاره دارد، همانطور که واژه فلزات، آلومینیوم، روی و فولاد را به اطر می آورد. توجه به این نکته مهم است همچنانکه روی، خواص کاملا متفاوتی با فولاد در گروه فلزات نشان می دهد، نایلون نیز خواصی کاملا متفاوت با ت…

ادامه مطلب
  • 0

ریخته گری و شناخت این صنعت

ریخته گري یکي از روش هاي تولید قطعات صنعتي است که در این فرآیند فلزات و آلیاژها را به صورت مذاب در محفظه اي به نام قالب که مطابق با شکل قطعه مورد نیاز است بارریزي مي کنند (شکل 1). آلیاژ در قطعات ریخته گری ممکن است مخلوطي از چند فلز باشد، مي تواند از فلز و غیرفلز تشکیل شده باشد، یا مخلوط عناصر مختلفي باشد که در حالت ترکیب هستند یا در هم محلول مي باشند و حتي امکان دارد که تمام شکل هاي فوق در یك آلیاژ حضور داشته باشد. بنابراین آلیاژ مجموعه اي از چند عنصر است که داراي خاصیت فلزي است. به طور مثال چنانچه ماده اي از 90% آهن (فلز) و 10%کربن (غیرفلز) تشکیل شود با آنکه مقدار فلز خیلي زیاد است ولي به دلیل نداشتن خاصیت فلزي این ماده را نمي توان آلیاژ نامید. چدن ها، فولادها، برنزها، برنج ها از جمله آلیاژها به شمار مي روند. همچنین مسي که در صنایع الکتریکي به کار مي رود و مقدار خلوصي آن از 99.99% مي تواند تجاوز کند نیز به دلیل داشتن ناخالصي به مقدار حدود 0.01 درصد در حقیقت جزء دسته آلیاژها محسوب مي شود. برای مطالعه روش های شکل دهی فلزات مقاله زیر را مطالعه کنید. مقاله شکل دهی فلزات و تقس…
ادامه مطلب
  • 0

عادت دوم و سوم بازاریابان شبکه ای موثر

مقاله عادت دوم و سوم بازاریابان شبکه ای موثر   مقدمه بازاریابی شبکه‌ای (به انگلیسی: Network Marketing) یا بازاریابی چندسطحی (به انگلیسی: (mlm)Multi-level marketing)، نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود. در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب‌ها به صورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند. در حال حاضر به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبکه‌ای سردمدار هستند. تحقیقاتی توسط آژانس‌های نظارت بر مصرف‌کننده به‌طور مستقل، نشان داده بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در بازاریابی شبکه‌ای به درآمدهای بالا نمی‌رسند (در این مقاله و مقالات بعدی برای بهبود این کار راه کارهایی را خواهیم نوشت). اولین کمپانی که ب…
ادامه مطلب
  • 0

کنترل کیفیت چیست + هدف و دسته بندی آن

کنترل کیفیت بررسی کردن مواد در مورد عیب هایی است که به صورت تصادفی و غیرعمد به وجود می آیند و گاهی تعداد این عیب ها را می توان با تجربه و مهارت شخصی کاربر، کاهش داد. هدف اصلی کنترل کیفیت، جلب رضایت مشتری و در نظر گرفتن نیازهای خریدار است نه بیش تر و نه کم تر. هدف از تضمین کیفیت حذف کردن مواردی است که سبب می شود در تولید، قطعات مورد توجه خریداران قرار نگیرد و باید در نخستین فرصت آن ها را جدا و اصلاح کرد. هدف از کنترل کیفیت چیست؟ هدف اصلی کنترل کیفیت، جلب رضایت مشتری است. با کنترل کیفیت، کارایی یک ماده بررسی می شود و این کارایی باید چنین باشد: برابر با آن چه که از سوی سازنده آن تعیین شده است. برابر با آن چه که به طور اختصاصی در قرارداد بین فروشنده و خریدار مشخص شده است و قیمت و زمان تحویل آن را نیز بیان دارد. منظور از انجام کنترل کیفیت در نظر گرفتن نیازهای خریدار است نه بیش تر و نه کم تر. اضافه کردن تجهیزات برای افزایش کیفیت، مطمئناً نیازمند هزینه بیشتری است که باید توسط فروشنده و یا خریدار برآورده شود. فاصله گرفتن از این منظور، باعث نامناسب شدن کیفیت محصول می شود. خوب بود…
ادامه مطلب
  • 0

مبانی، خواص و دسته بندی پلیمرها

پلیمرها مولکول های بسیار بزرگی هستند که از تکرار واحدهای کوچک و ساده به نام مونومر تشکیل شده اند. به طور مثال پلی اتیلن و ساختار مولکولی آن در شکل 1 نشان داده شده است. زنجیره پلی اتیلن می تواند از هزار تا ده هزار مونومر از گروه اتیلن ساخته شده باشد. افزایش تعداد مونومر اتیلن باعث ایجاد پلی اتیلن تجاری با ویژگی ها و وزن مولکولی متفاوت می شود پلیمرهای دیگر نیز همانند پلی اتیلن از واحدهای تشکیل دهنده مختلف تشکیل شده اند. اگر می خواهید تفاوت پلیمر و پلاستیک را بدانید روی عنوان مقاله زیر کلیک کنید و بخوانید. مقاله تفاوت پلیمر و پلاستیک

شکل 1: ساختار مولکولی پلی اتیلن

امروزه پلیمرها در صنایع مختلف از جمله صنایع نساجی، اسباب بازی، الکترونیک و اپتیک، هوافضا، خودروسازی، بسته بندی، کامپوزیت سازی و غیره حضور داشته و به عنوان پوشش و رنگ، چسب، ضربه گیر، فوم، زیست مواد و سایر موارد، مورد استفاده قرار می گیرند. پلیمرها در حالت کلی دارای ویژگی های بارزی نظیر وزن کم، قیمت تمام شده پایین، مقاومت در برابر محیط های خورنده، شکل پذیری و چقرمگی هستند. لیکن از …
ادامه مطلب
  • 0

خوش بینی، بلند پروازی و فروش بیشتر

مقاله خوش بینی، بلند پروازی و فروش بیشتر   مقدمه اغلب فروشندگان به طور حرفه‎ای آموزش ندیده‎اند. 95 درصد فروشندگان می‎توانند با اندک دانش و مهارت بیشتر بر میزان فروش خود بیفزایند.   در ادامه مقاله یکی از موضوعاتی که باعث می شود تا شما به عنوان فروشنده بیشتر بفروشید گفته می شود. در هفته های بعد نیز ادامه مقالات را در این مورد خواهیم داشت. (بیشتر…)
ادامه مطلب
  • 0

الیاف کربن، ساختمان و خواص آن

مقاله الیاف کربن، ساختمان و خواص آن  

کربن عنصری با چگالی g/cm3 2.27 است و شکل‌های مختلف بلوری دارد. شکل بلوری مورد نظر در الیاف کربن، ساختار گرافیتی آن است که در آن عناصر کربن به صورت لایه‌های شش ضلعی قرار گرفته‌اند. شکل دیگر و معروف کربن، ساختار کووالانسی الماس است که در آن اتم‌ها، شبکه‌های سه بعدی سخت و انعطاف‌ناپذیر تشکیل می‌دهند. الیاف کربن (که در آمریکا به آن الیاف گرافیت می‌گویند) الیافی به مراتب نازک‌تر از موی انسان (μm 200-100) در قطری بین μm 10-6 می‌باشند. علیرغم حجم بالای استفاده از آنها، قیمت الیاف کربن هنوز نسبتا بالا است. در شکل 1 انواع مختلف الیاف کربن مشاهده می شود.

(بیشتر…)
ادامه مطلب
  • 0

حالت ها و رفتارهای متداول-زبان بدن

مقاله حالت ها و رفتارهای متداول-زبان بدن در این مقاله حالت ها و رفتارهای متداول زبان بدن را ادامه می دهیم. شما دوستان می توانید مقاله قبلی در این مورد را با عنوان مقاله زبان بدن- حالت ها و رفتارهای متداول از اینجا مطالعه نمائید. دستهای پشت سر اين حالت که بيشتر در بين حسابداران، وکلا، مديران و افراد ديگری که دارای اعتماد به نفس کافی بوده و احساس برتری می کنند رايج است. اگر می توانستيم  افكار آنها را بخوانيم می ديديم که  چيزی شبيه به من همه پاسخ ها را می دانم يا همه چيز تحت کنترل است یا شايد يک روز تو هم مثل من شوی می گويند . اين حالت همچنين توسط افراد به اصطلاح "همه چيز دان" به کار می رود که برای ديگران بسيار آزار دهنده است و کلا اين حالت را در صحبت  با همكار خود به کار می برند و نشانه اين است که هر دو آنها احساس می کنند چقدر با اطلاع هستند. البته اين حالت می تواند به نشانه اعلام مالكيت بر آن مكان نيز به کار رود . شكل 1 فردی را نشان می دهد که علاوه بر احساس برتری آمادگی بحث کردن را هم دارد.

شکل 1:  احساس برتری

بستگی به موقعيت ، چن…
ادامه مطلب
  • 0

سئو خارجی سایت شامل چه مواردی است؟

سئو خارجی سایت شامل چه مواردی است؟ سئو چیست؟ کلمه سئو  (seo- Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. برای خواندن ادامه مقاله سئو و ارزش آن برای کسب و کارهای اینترنتی اینجا کلیک کنید. سئو خارج سایت (Off-Page) چیست؟ علاوه بر تغییراتی که شما میتوانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرارگیری بالاتر در SERPs  (SERPs مخفف عبارت  Search Engine Results Page می باشد، و نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایت شما را شامل می شود) برای سایتتان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق میافتد که مهترین آنها عبارتند از: لینک بیلدینگ (Link Building) فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media) فعالیت در شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking) در ادامه به…
ادامه مطلب
  • 0

نانومواد و دسته بندی آنها

نانومواد (مواد نانویي) به موادي گفته می شود که حداقل یکي از ابعاد آن ها در مقیاس 1 الی 100 نانومتر باشــد. یک نانو متر برابر با یک میلیاردم متر (9- 10) است. این اندازه 18000 بار کوچکتر از قطر یک تار موی انسان است. مواد در مقیاس نانو به دسته هاي زیر قابل تقسیم است. انواع نانومواد نانولایه ها نانوپوشش ها نانوخوشه ها نانوسیم ها نانولوله ها نانوحفره ها نانو ذرات نانوپلیمرها نانوسرامیک ها اکنون به معرفي موارد بالا مي پردازیم. نانولايه ها در دنیــاي کنوني تغییرات ســطحي به یک فرایند مهم و اساســي تبدیل شــده اســت. در این مورد روش هایي شامل ایجاد لایه هاي نازک یا پوشش ها بر روي ســطوح، افزایش کارایي و محافظت ســطوح را به دنبال دارد. رسوب یک لایه نــازک (نانولایه) براي پوشــش دهي در اکثر صنایع جایگاه مهمي یافته اســت.  فیلم های نانویی لایه نازک، که بر روی سطح یک زیر پایه نشانده می شوند کاربردهای عمدتاً الکترونیکی دارند. همانند زیرلایه ها، خازن ها، قطعات حافظه، آشکارسازهای مادون قرمز و راهنماهای موجی سطوح را افزایش داد. نانوپوشش ها پوشش ها داراي کاربردهاي متنوعي از …
ادامه مطلب
  • 0

الیاف شیشه، انواع آن و نحوه ساخت آنها

مقاله الیاف شیشه، انواع آن و نحوه ساخت آنها   الیاف شیشه الیاف شیشه رایج‌ترین و پر مصرف‌ترین لیف در مورد استفاده در صنعت کامپوزیت است. برحسب نوع و ترکیب مواد به کار رفته در تهیه آن‌ها، الیاف شیشه به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. ماده اصلی تشکیل دهنده الیاف شیشه همانند شیشه‌های معمولی (Soda- line glass)، سیلیکا (SiO2) است. اکسیدهای دیگر مانند B2O3 و Al2O3 برای اصلاح ساختمان شبکه SiO2 و همچنین بهینه کردن فرآیند ساخت نظیر پایین آوردن دمای ذوب به آن افزوده می‌شوند. ساختمان الیاف شیشه یک شبکه سه بعدی از سیلیکون، اکسیژن و دیگر اتم‌ها است (شکل 1) که به صورت غیر منظم (Random) در کنار هم قرار گرفته‌اند. لذا الیاف شیشه، ساختمانی آمورف یعنی غیر کریستالی و همسان (isotropic) دارند یعنی در تمام جهان دارای خواص مکانیکی یکسان هستند. مزایا و محدودیت‌های این لیف در مقایسه با دیگر الیاف به شرح جدول 1 است: (بیشتر…)
ادامه مطلب
  • 2

عادات بازاریابان شبکه ای موثر-عادت اول

مقاله عادات بازاریابان شبکه ای موثر-عادت اول   مقدمه بازاریابی شبکه‌ای (به انگلیسی: Network Marketing) یا بازاریابی چندسطحی (به انگلیسی: (mlm)Multi-level marketing)، نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود. در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب‌ها به صورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند. در حال حاضر به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبکه‌ای سردمدار هستند. تحقیقاتی توسط آژانس‌های نظارت بر مصرف‌کننده به‌طور مستقل، نشان داده بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در بازاریابی شبکه‌ای به درآمدهای بالا نمی‌رسند (در این مقاله و مقالات بعدی برای بهبود این کار راه کارهایی را خواهیم نوشت). اولین کمپانی که ب…
ادامه مطلب
  • 0

هنر و چیستی آن

هنر، چیستی و علت پیدایش آن مشخص است. هنر یعنی زیبایی و خلق آثار زیبا با هر تکنیک و هر روشی برای زیباتر کردن فضای زندگی ما. روشی مشخص برای آثار و تکنیک های اجرا شده، از این نظر که کدام تابلو یا کدام اثر هنری مصداق بارز هنر است در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. مهارت، دانش، تخصص، احساس عواطف، روحیه و … در پیدایش آثار هنر نقش دارند و دقیقا از هر نفری نسبت به نفر دیگر نیز متفاوت است.

هنر طیف بسیار متنوعی از فعالیت‌های انسانی است که در خلق مصنوعات بصری، شنیداری یا اجرا شده (آثار هنری) که بیانگر مهارت تخیلی یا فنی هنرمند است که به‌ خاطر زیبایی یا قدرت احساسی‌شان که هنرمند منتقل می کند انسان درگیر اثر هنری می‌شود.

هنر چیست ؟

نوشتن درباره هنر کار چندان آسانی نیست. هنگامی که کلمه هنر به میان می آید، بر اثر مشاهدات و آگاهی های قبلی مان آثاری چون بنا های تاریخی، مجسمه ها و نقاشی و یا نام هنرمندانی چون داوینچی، کمال الدین بهزاد و… به ذهن می آید. در هر اثری ممکن است یک یا چند ویژگی مانند زیب…

ادامه مطلب
  • 0

یادگیری ادامه دار برای فروشندگی بهتر

فروشندگی، فروشنده، یعنی کسی که میخواد از طریق فروش بیشتر درآمد بیشتری داشته باشه و برای کسب درآمد بیشتر، به یادگیری بیشتری نیاز دارید. نمی‎توانید صرفا با بیشتر کار کردن و استفاده از توانمندی‎های موجودتان درآمد بیشتری به دست آورید. اگر می‎خواهید در آینده درآمد بیشتری داشته باشید، باید روش‎های جدید را بیاموزید. به یاد این گفته قدیمی بیفتید:

«هر چه کاری را که می‎کنید بیشتر انجام دهید، از آن بهره بیشتری نصیب می‎برید.»

(بیشتر…)
ادامه مطلب
  • 0

الیاف مورد استفاده در ساخت کامپوزیت‌ ها

الیاف مورد استفاده در ساخت کامپوزیت‌ ها ، از نظر منشاء تولید و همچنین از نظر بافت مورد نظر می باشد که در این مقاله معرفی خواهیم کرد. مواد اصلی تشکیل دهنده کامپوزیت‌های لیفی، الیاف و رزین‌ها (ماتریس یا زمینه‌ها) هستند. در کامپوزیت‌های چند لایه، می‌توان از چند نوع الیاف نیز استفاده کرد که به آن‌ها کامپوزیت‌های مخلوط (Hybrid) گویند. معمولا سعی می‌شود از یک نوع زمینه استفاده شود تا چسبندگی خوبی بین لایه‌ها وجود داشته باشد. الیاف حجم قابل توجهی از انواع کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. وظیفه اصلی آن‌ها تحمل بار اعمال شده به کامپوزیت‌ می‌باشد. نوع لیف، مقدار آن‌ها و آرایش یافتگی آن‌ها بسیار حائز اهمیت‌اند و بر خواص زیر تاثیر می‌گذارند: استحکام و مدول کششی، فشاری و خمشی استحکام خستگی (Fatigue) ضرایب انتقال حرارت و الکتریسیته وزن مخصوص کامپوزیت قیمت انواع الیاف مورد استفاده در صنعت کامپوزیت در ادامه مطلب الیاف مورد استفاده در ساخت کامپوزیت‌ ها، شرح داده می‌شوند. سپس به مهمترین الیاف مورد استفاده در صنعت کامپوزیت اشاره خواهند شد. لیفت یا تار (Filament) رشته الیاف (Strand) …
ادامه مطلب
  • 0

زبان بدن- حالت ها و رفتارهای متداول

مقاله زبان بدن- حالت ها و رفتارهای متداول مقدمه زبان بدن ... بر اساس يافته های دانشمندان علوم رفتاری تنها حدود 30 تا 40 درصد از ارتباطات ما به صورت کلامی و حدود 60 تا 70 درصد آن به صورت غير کلامی يعنی با استفاده از حالت های سر و دست و چشم و پا و ابرو و غيره صورت می گيرد. سال های پايانی قرن بيستم شاهد ظهور نوع جديدی از دانشمندان اجتماعی يعنی متخصصين رفتارهای غير کلامی بود. همانگونه که برخی افراد از تماشای پرندگان و مشاهده رفتار آنها لذت می برند، اين دانشمندان افراد را در فعاليت های اجتماعی، کنار دريا، تماشای تلويزيون، اداره، يا هر جايی زير نظر داشته و از تماشای نشانه های غير کلامی افراد لذت می برند. يک متخصص رفتارهای غير کلامی مثل يک دانشجوی علوم رفتاری است که می خواهد درباره اعمال همنوعان خود و سرانجام رفتارهای خود و چگونگی بهبود رابطه اش با ديگران چيزهايی بياموزد.  به عنوان مثال چارلی چاپلين و بسياری از بازيگران ديگر فيلم های صامت پيشتازان مهارت های ارتباط غير کلامی بودند. برای درک این موضوع که چه چیزهایی بین فرهنگ های مختلف یکسان و یا بد و خوب می باشد را مقاله زبان بدن (رفت…
ادامه مطلب
  • 0

نانوکامپوزیت ها

نانوکامپوزیت ها به دسته خاصی از کامپوزیت  گفته می شوند که حداقل یکی از اجزای آنها نانومقیاس باشد. بیشتر نانوکامپوزیت ها  دارای مقدار کمی (عموما کمتر از 5 درصد وزنی) از پرکننده های معدنی ورقه ای و یا نانولوله های کربنی دارای ساختار منفرد می باشند. برای آشنا شدن با نانومواد و دسته بندی آنها روی عنوان مقاله زیر کلیک کرده و مطالعه نمائید. مقاله نانومواد و دسته بندی آنها کامپوزیت چیست؟ در حالت کلی یک کامپوزیت به جسمی حجیم یا توده ای (bulk) گفته می شود که حداقل شامل دو ماده مجزا با ساختار مکمل باشد. شما دوستان برای شناخت کامپوزیت ها و انواع آن می توانید مقاله انواع کامپوزیت ها و طبقه بندی آنها را از اینجا بخوانید. برای مطالعه انواع کامپوزیت ها و روش های ساخت و تولید آنها روی عنوان مقاله زیر کلیک کرده و آن را مطالعه کنید. مقاله انواع کامپوزیت ها و روش های ساخت و تولید آنها تاریخچه نانوکامپوزیت ها از ده ها سال پیش و حتی قرون قبل، مواد نانوساختار شناخته شده  و مورد استفاده قرار می گرفته اند. به عنوان مثال، برای لعاب دادن بر روی سرامیک های (Ming Dynasty) از نانوذرات استفاده م…
ادامه مطلب
  • 0

روشهای اندازه گیری سرمایه فکری

مقاله روشهای اندازه گیری سرمایه فکری مقدمه امروزه با حرکت از یک عصر صنعتی به یک عصر اطلاعاتی قطعا دانش، کلیدی برای مزیت رقابتی سازمانها وحتی کشورها محسوب می شود و برخورداري از سرمايه هاي فكري ومديريت سرمايه هاست كه در عرصه محيط پرتلاطم وچالشي، رمز موفقيت محسوب مي شود. سرماية فكري، مرتبط با دانش كسب شده و توانايي ايجاد شده در كاركنان است. بدين ترتيب، شركت هاي دانش محور ارزش بازار بيشتري دارند. امروزه جنبه نامشهود اقتصاد، بر پایه سرماية فكري بنيان نهاده شده و ماده نخستين و اصلي آن، دانش و اطلاعات  است. شما دوستان عزیز می توانید برای آشنا شدن با تعاریف اولیه سرمایه فکری و جایگاه آن مقاله قبلی سایت با عنوان (سرمایه فکری چیست؟) را اینجا بخوانید. (بیشتر…)
ادامه مطلب
  • 3

انواع خلاقیت و حل مسئله

انواع خلاقیت و حل مسئله، عنوان مقاله ای است که در آن به ادامه روش های خلاقانه حل مسئله خواهیم پرداخت. در این مقاله به ادامه تکنیک و روش های خلاقیت و حل مسئله خواهیم پرداخت. شما می توانید مقاله قبلی سایت با کلیک روی عنوان ان را بخوانید.

مقاله تکنیک های خلاقیت

اگر در مسابقات و نمایشگاه ها اختراعات و نوآوری شرکت کرده باشید، انواع سطوح اختراعات و نوآوری های به 5 دسته (5 سطح) کلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از: دارای راه حل مشخص می باشد. نوآوری کوچک که باعث بهبود کم در کار شده است. نوآوری های بزرگ که باعث بهبود و عملکرد بیشتری نسب به مورد قبلی شده است. نوآوری های خیلی بزرگ که باعث بهبود و عملکرد فاحشی در کار شده است. نوآوری های دارای مفاهیم بنیادی و تغییرات بزرگ. یعنی اختراع به معنای واقعی اگر ما بتوانیم تکنیک های خلاق مسئله را بدانیم و رابطه خلاقیت و حل مسئله را درک کنیم و برای حل مسائل، تفکر حل مسئله داشته باشیم به راحتی می توانیم نوآوری های زیادی را انجام دهیم. با توجه به مقاله انواع هوش، آی کیو و ای کیو که صحبت شد، …
ادامه مطلب
  • 0

کولیس های اینچی، دقت و خواندن آن

کولیس های اینچی و خواندن انواع کولیس های اینچی مختلف را که در صنایع گوناگون استفاده می شود را در مقاله ای با عنوان دقت و خواندن کولیس های اینچی بررسی می کنیم. درست است که در بیشتر تولیدی های کشور کولیس میلیمتری استفاده می شود، اما ممکن است در استفاده از بعضی اجزاء خاص اتصالات ما با این مورد برخورد کنیم و باید خواندن کولیس ورنیه اینچی را بلد باشیم. در این مقاله نحوه بدست آوردن و آموزش خواندن کولیس با دقت کولیس های 1/128 و 1/1000 اینچ را با مثال های واقعی و کاملا کاربردی بررسی خواهیم کرد. علاوه از نحوه محاسبه دقت و خواندن کولیس های اینچی با مثال های کاربردی، به اجزای کولیس اینچی هم خواهیم پرداخت.

ﺗﺎریخچه اندازه گیری

ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ اﻧﺪازه گیری قدﻣﺘﯽ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺗﺎرﻳﺦ دارد و زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎن ﺑﺎ ﺗﮑﺎﻣﻞ و پیشرﻓﺖ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ و همگام ﺑﺎ آن اﺳﺘﺎﻧﺪاردها ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و اﺳﺘﺎﻧﺪاردهای ﻃﻮل ﮐﻪ از اولین اﺳﺘﺎﻧﺪاردهاﺳﺖ، تغییر و ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻳﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

از دﻳﺮﺑﺎز، ﺑﺸﺮ ﺑﺮای اﻧﺪازه گیری ﻃﻮل از ابزارهای ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس، ﮐﻪ ﻃﺒﻌﺎ این وسایل ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ اﻋﻀﺎی ﺑﺪن اﻧﺴﺎن ﺑﺎﺷﻨﺪ، استفاده می نموده ا…

ادامه مطلب
  • 8