22 ایده کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی از آن

کسب درآمد اینترنتی (online business) و ایده‌های کارآفرینی از آن را اگر می‌خواهید پول در بیاورید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، ما شما را در این مقاله راهنمایی خواهیم کرد.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین و آفلاین وجود دارد که این عالی است، اما دانستن اینکه پول و زمان خود را کجا سرمایه گذاری کنیم می‌تواند مشکل باشد که در این مقاله راهنمای شروع برای این کار و ایده‌های پول ساز را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پس در یک تعریف جامع و کامل برای کسب و کار اینترنتی می توان گفت:

کسب و کار اینترنتی و آنلاین هر نوع فعالیت تجاری است که از طریق اینترنت انجام می‌شود. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می‌تواند شامل خرید و فروش آنلاین محصولات یا ارائه خدمات آنلاین باشد.

این نوع کسب‌وکارها نیازی به داشتن کارخانه‌های تولیدی، دفاتر، فروشگاه‌ها ندارند و همه چیز از ابتدا تا انتهای فرآیند فروش یا ارائه خدمات بر روی کامپیوتر و با اتصال به اینترنت انجام می‌شود.

اینترنت و 22 ایده کارآفرینی و کسب و کار اینترنتی از آن

فهرست مطالب مقاله > > >

منظور از کسب و کار اینترنتی چیست ؟

تمام فعالیت‌هایی که در آن محصولات و خدمات در اینترنت خرید و فروش شده و پرداخت انجام می‌شود، نمونه‌هایی از تجارت آنلاین یا کسب و کار اینترنتی هستند. اگر کسی از شما بپرسد که آیا شما کسب و کار آنلاین دارید، می‌خواهد بداند که آیا کالا یا خدمات را به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت می‌خرید یا می‌فروشید یا نه.

برای اینکه بگوییم یک کسب و کار یک تجارت اینترنتی است، کسب و کار در درجه اول باید در اینترنت فعالیت کند که مهمترین بخش بازار است. این بازار باید در اینترنت باشد. به عنوان مثال، برای کسب و کاری که از طریق E-bay، Amazon و… به فروش می‌رسد، بازار هدف آن مشخصا در اینترنت است. از طرف دیگر، برخی از اجزای آن کسب‌وکار به‌صورت آفلاین هستند، به عنوان عرضه محصولات، بسته‌بندی، ارسال و… همه این فعالیت‌ها فعالیت‌های تجاری ضروری نیستند و به همین دلیل این تجارت کسب‌وکار اینترنتی است. کسب و کار اینترنتی می‌تواند ترکیبی از کسب و کارهای اینترنتی و سنتی باشد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که داشتن یک وب سایت به این معنی نیست که شما به طور خودکار یک کسب و کار اینترنتی دارید. اگر می‌خواهید چنین کسب و کاری داشته باشید، باید فرآیند کسب درآمد را به وب سایت خود اضافه کنید. این بدان معنی است که شما باید چیزی را در وب سایت خود بفروشید مثل داشتن جایگاه‌های تبلیغاتی، فروش محصولات و…

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون شک بهترین راه برای ایجاد یک فرصت تجاری خوب است. بهترین مورد برای چنین کسب و کارهایی این است که شما می‌توانید انتخاب کنید که هر طور که می‌خواهید و هر کجا که می‌خواهید کار کنید. از طرف دیگر، سخت‌ترین بخش ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق، راه اندازی آن است.

چرا کسب و کار اینترنتی به عنوان گزینه‌ای عالی برای کارآفرینی است؟ (مزایای کسب و کار اینترنتی)

در ادامه به برخی از مزایای کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی از این طریق می‌پردازم که عبارتند از:

راه اندازی آسان

این نوع کسب و کار ساده‌ترین راه برای راه اندازی کسب و کار شماست و یکی از بزرگترین مزیت‌های کسب و کارهای اینترنتی همین مورد است. شما می‌توانید چنین کسب و کاری را در کمتر از یک روز راه اندازی کنید. شما همچنین می‌توانید سرگرمی که خودتان دارید را به یک تجارت اینترنتی بسیار سودآور تبدیل کنید.

برای داشتن استارت آپ نیازی به سرمایه گذاری مالی کلان نیست

برای مرحله راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با توجه به نوع کسب و کار و شاید داشتن تجربه در زمینه‌هایی خاص و منتشر کردن آن مثلا اگر یک سایت بخواهید می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه راه اندازی کنید.

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی حتما نباید محصولی داشته باشید

بله کاملا درست خواندید، راه اندازی این نوع کسب و کار نیازی به محصول، انبار و… ندارد. شما می‌توانید محصولات سایر مشاغل اینترنتی را بفروشید یا می‌توانید تبلیغات را در وب سایت خود به عنوان سایت مقاله محور و… داشته باشید.

جهانی شدن کسب و کار

وقتی در اینترنت تجارت می‌کنید، می‌توانید در هر کشوری در جهان تجارت کنید. یعنی اگر کسب و کار خود را که به عنوان مغازه‌ای کوچک در شهر یا استانی بود می‌توانید به زبان فارسی برای کل ایارن عرضه کنید، یا این که با چند زبانه کردن سایت خود، اگر کسب و کارتان را می‌توانید به دنیا عرضه کنید این کار را انجام دهید. چرا که یکی از بزرگترین مزایای کسب و کار اینترنتی، بازار جهانی است که به آن دسترسی خواهید داشت.

مقاله مرتبط:  چرا باید خوشبخت و موفق بشویم؟

یعنی با داشتن کالای قابل عرضه یا خدمات قابل ارائه در کشور می‌توانید دارای بازار 80 میلیونی باشید و با داشتن محصولات یا خدمات قابل ارائه به دنیا، می‌توانید 7 میلیارد مشتری بالقوه داشته باشید.

دسته‌بندی افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

گروه‌هایی که می‌توانند به صورت کلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در نظر گرفت عبارتند از:

  • افرادی که در حال حاضر دارای تخصصی هستند و می‌خواهند آن را به شکل اینترنتی برای گسترش کسب و کار و درآمد خود نیز داشته باشند.
  • افرادی که دارای مغازه و کسب وکار سنتی هستند و می‌خواهند آن را به شکل اینترنتی نیز داشته باشند و ازا ین طریق کار آفرینی کنند.
  • خانم‌های خانه دار، فرزندان نوجوان و جوانی که تحصیل کرده هستند و یا نیستند و می‌خواهند از این طرق درآمد داشته باشند.
  • خانم‌ها و آقایان شاغلی که کارهای با درآمد کم دارند یا نیمه وقت مشغول هستند و می‌خواهند به چشم یک کار دوم از منزل کسب و کار اینترنتی نیز داشته باشند.

چه کسانی می‌توانند در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق‌تر باشند؟

حال سوال این است که، چه کسانی می‌توانند در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق‌تر باشند؟

مسلما افرادی که دارای تخصصی هستند یا مغازه دارهای سنتی در فروش کالا، محصول یا خدمات و می‌خواهند اینترنتی نیز این شغل را گسترش‌دهند، راحت‌تر از افرادی هستند که هنوز دارای هیچ ایده‌ای نیستند، اما در حالتی کلی در ادامه مواردی را که برای خانم‌های خانه دار و جوانان بیکاری که می‌خواهند داشته باشند را خواهیم گفت تا بتوانید بهترین نتیجه را با مطالعه آن‌ها داشته باشید و ایده بگیرید.

دانشی که برای کسب و کار اینترنتی به آن نیاز خواهید داشت چه مواردی هستند؟

باید بدانید که کسب و کارهای اینترنتی به عنوان یک سرمایه گذاری به دانشی در این حیطه نیز از جانب شما نیاز دارند. در ادامه به سه نوع مهم از دانشی که برای راه اندازی چنین کسب و کاری نیاز دارید اشاره می کنیم:

داشتن مهارت‌های طراحی سایت

برای کسب و کارهای اینترنتی، مهمترین دانشی است که به آن نیاز خواهید داشت توسعه و نگهداری یک وب سایت، استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف و پلتفرم‌های ایجاد وب سایت است.

البته برای این کار می‌توانید از cms‌های (سیستم مدیریت محتوای) رایگان مثل وردپرس استفاده کنید و فقط باید دانش راه اندازی و کنترل پنل آن را بلد باشید.

طراحی سایت را اگر خودتان بلد باشید هزینه‌های شما شامل دامنه و میزبانی وب یا هاست مثل هاست سی پنل وردپرس، برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی خواهد بود و بقیه موارد به تخصص شما بستگی دارد.

اگر می‌خواهید بدانید گام‌های لازم برای طراحی سایت چیست، روی چگونه یک وب سایت طراحی کنیم کلیک کنید و این مقاله را کامل بخوانید تا همه مراحل راه اندازی وب سایت را بدانید.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی با بازاریابی سنتی برای مشاغل آفلاین متفاوت است. اگر در نمی‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست و سایت‌های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی را ارائه می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله زیر را مطالعه کنید.

مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست

مقاله سایت دیجیتال مارکتینگ

داشتن دانش مرتبط به کسب و کار

دانش مرتبط با تجارتی که انجام خواهید داد ضروری است تا کار را بهتر پیش ببرید. مانند همه انواع کسب و کار، کسب و کارهای اینترنتی نیز به دانشی نیاز دارند که با توجه به نوع کسب و کاری که در بازار انجام می‌دهید مرتبط باشد. چرا که در این حالت خواهید توانست روی کل فرایند کسب و کار خود تسلط داشته باشید.

رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی و ایده‌های کارآفرینی در ایران و دنیا چیست؟

در حالت کلی مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی را به دو دسته کلی با اره اندازی وب سایت و بدون داشتن وب سایت بررسی خواهیم کرد که عبارتند از:

  1. راه اندازی یک وبلاگ شخصی متناسب با تخصص و مهارت خود
  2. راه اندازی سایتی برای شرکت خود
  3. راه اندازی سایت در حوزه گردشگری
  4. راه اندازی سایت برای تدریس
  5. راه اندازی سایت خدماتی برای انجام پروژه‌های صنعتی، دانشجویی و…
  6. راه اندازی سایت خبری
  7. یادگیری طراحی سایت و کسب درآمد از این طریق
  8. سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) و معرفی خدمات، محصولات و… دیگران در سایت
  9. جمع‌آوری و فروش فایل‌ها و کتاب‌های الکترونیکی و راه اندازی سایت برای فروش آن‌ها
  10. راه اندازی سایت آموزشی و مقاله محور در حوزه‌های مختلف
  11. راه اندازی سایت برای بررسی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
  12. راه اندازی سایت برای فروش کتاب، بازی‌ها و فیلم‌های قدیمی
  13. راه اندازی سایت‌های فروشگاهی
  14. راه اندازی سایت‌های عمومی
  15. خرید و فروش نام دامنه
  16. فریلنسینگ (Freelancing)
  17. داستان‌ها و ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی بفروشید
  18. ویدیوهای تخصصی یا وایرالی برای یوتیوب بسازید
  19. کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی (برای دیگران یا برای خود)
  20. ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو بدون داشتن وب سایت
  21. برنامه نویسی برای سایت، طراحی اپلیکیشن و ساخت بازی موبایلی
  22. نویسنده شدن بدون راه اندازی سایت و با کمک وبلاگ‌ها یا پلتفرم‌های رایگان

راه اندازی یک وبلاگ شخصی متناسب با تخصص و مهارت خود

هیچ کسی به نوبه خود نمی‌تواند دارای تخصص‌های زیادی باشد و نمی‌تواند همه مهارت‌ها را داشته باشد.

اگر علاقمند باشید که دیگران با یک هزینه کم از آموزش‌های شما استفاده کرده و مهارتی را از این طریق یاد بگیرند این ایده‌ای فوق العاده برای لذت بردن از کاری که انجام می‌دهید و همزمان نیز هم حضوری و آنلاین یا فقط آنلاین از هنرها و تخصص خود کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

مقاله مرتبط:  خوش بینی، بلند پروازی و فروش بیشتر

این مهارت‌ها و تخصص‌ها عبارتند از:

راه اندازی سایتی برای شرکت خود

شما می‌توانید سایتی را برای شرکت خود راه اندازی کرده و با توجه به محصولات و خدمات خود تولید محتوا کنید و محصولات و خدمات خود را از این طریق به فروش برسانید.

اگر در این حالت سئو و انواع آن (مقاله سئو چیست و انواع آن ) را به صورت تخصصی بلد باشید در کمترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل رسیده و می‌توانید کسب درآمد زیادی داشته باشید.

راه اندازی سایت در حوزه گردشگری

با راه اندازی سایت در حوزه گردشگری می‌توانید خیلی از موارد را تحت پوشش قرار داده و از آن طریق در قالب گرفتن رپورتاژ آگهی (اگر نمی‌دانید رپورتاژ چیست، توصیه می‌کنم دو مقاله رپورتاژ آگهی چیست و انواع رپورتاژ آگهی را با کلیک روی عنوان آن‌ها مطالعه کنید.)، تبلیغات و… کسب درآمد کنید. مثلا می‌توانید:

  • کتاب‌های مرتبط با این حوزه را معرفی کرده و به فروش برسانید و یا کتاب‌ها را تبلیغ کنید.
  • مراکز گردشگری ایران، استان و شهر خود را معرفی کنید و اگر هم می‌خواهید به صورت بین المللی کار کنید به زبان انگلیسی، مراکز گردشگری کشورهای مختلف را معرفی کنید.
  • به نحوه پوشش لباس و سنت‌های کشورها، استان‌ها، شهرها، زبان و سبک زندگی آن‌ها بپردازید.
  • بهترین هتل‌های کشور ایران و دنیا را معرفی کنید و با دریافت هزینه لینک سایت‌های رزرواسیون هتل را در سایت بگذارید.
  • و…

راه اندازی سایت برای تدریس آنلاین، وبینار و…

راه اندازی سایت برای تدریس به صورت فردی یا با دوستان علاقمند به تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی از مدرسه تا دانشگاه یک ایده عالی برای کسب و کارهای آنلاین است. مخصوصا این مدل آموزش آنلاین از وقتی که پاندمی کرونا آمد در مدارس و آموزشگاه‌های مختلف باب شده است و نیاز به تبلیغ و توصیه‌های مزایای روش‌های آنلاین دیگر نیست و بستر کاملا برای این کار فراهم است.

حتی اگر دوستان دیگرتان نخواستند در کار راه اندازی سایت برای فروش اموزش‌های انلاین با شما شریک شوند، شما می‌توانید آموزش‌ها را با هزینه‌ای معقول از آن‌ها خریداری کرده و تمام سود فروش از این کار را برای خود بردارید.

مقاطعی که می‌توانید برای این مورد در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • مقاطع مختلف ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان
  • تدریس دروس دانشگاهی
  • تدریس نرم افزارهای مختلف
  • تدریس دروس کنکوری و تقویتی

راه اندازی سایت خدماتی برای انجام پروژه‌های صنعتی، دانشجویی و…

اگر به نرم افزارهای مهندسی، نرم افزارهای مرتبط با آمار و تحلیل و… تسلط دارید، می‌توانید برای دوستان هم دانشگاهی، پروژه‌های دانشگاهی مختلف، پروژه‌های شرکت‌ها و… را انجام دهید و برای این کار هزینه دریافت کنید.

مثلا اگر به عنوان دانشجوی فنی و مهندسی هستید و انواع ماشین آلات صنعتی را می‌شناسید و طراحی آن‌ها را بلد هستید می‌توانید در این زمینه طراحی مهندسی را انجام دهید.

همچنین می‌توانید مقالات علمی در زمینه تخصصی خود برای متقاضیان تهیه کنید.

راه اندازی سایت خبری

راه اندازی سایت خبری و انتشار خبرهای ترند روز مخصوصا اگر دانشجوی رشته خبرنگاری و حوزه‌های مربوطه باشید می‌توانید سایت خبری را راه اندازی کرده و از این طریق هم با گرفتن رپورتاژ آگهی، هم با گرفتن تبلیغات بنری و… درآمد کسب کنید.

حتی راه اندازی سایت خبری می‌تواند در حد بزرگ و کوچک و برای کشور، استان و حتی شهر خودتان باشد.

یادگیری طراحی سایت و کسب درآمد از این طریق

با یادگیری طراحی سایت می‌توانید برای خود و دیگران سایت طراحی کرده و یا با آموزش ان کسب درآمد کنید.

مثلا

  • دوست هنرمندی دارید محصولات هنری خود را می‌خواهد به صورت اینترنتی عرضه کند، شما می‌توانید برایش این کار را انجام داده و هم در نگهداری سایت کمک کنید و هم این که از این طریق نیز سالیانه با بارگذاری مطالب سایت، آپدیت افزونه‌ها و… دریافت کنید.
  • برای دوست و کسانی که شرکتی دارند سایت راه اندازی کنید.
  • و…

سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) و معرفی خدمات، محصولات و… دیگران در سایت

سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) و معرفی خدمات، محصولات و… دیگران در سایت خود می‌توانید پورسانتی را در ازای هر کلیکی که از سایت شما انجام شده است و منجر به فروش ان شده را دریافت کنید.

می توانید خدمات، محصولات و… سایت‌ها با انواع بازاریابی تبلیغ کنید تا با بالا امدن در صفحه جستجوی موتورهای جستجوی گوگل درآمد مناسبی داشته باشید.

البته این کار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نیز با دریافت لینک از سایت‌های افیلیت مارکتینگ مثل اینستاگرام، تلگرام و… نیز انجام دهید.

جمع‌آوری و فروش فایل‌ها و کتاب‌های الکترونیکی و راه اندازی سایت برای فروش آن‌ها

فروش فایل‌ها حتی با هزینه ک می‌تواند به شما کمک کند تا با فایل‌های زیاد در زمینه‌های مختلف بتوانید درآمد خوبی داشته باشید. البته باید کتاب‌ها و فایل‌های خودمان و نتیجه تلاش خودمان باشند تا پول حلال با رضایت صاحب فایل کسب کنیم. این موارد می‌تواند شامل فایل‌های زیر باشد که عبارتند از:

  • ای بوک‌ها مثل تدریس‌های خودمان و تبدیل آن‌ها به فایل pdf و فروش آن‌ها
  • جزوه‌های دانشگاهی
  • سوالات کنکوری
  • سوالات ورزشی
  • سلامتی و تندرستی
  • عمومی
  • و…

راه اندازی سایت آموزشی و مقاله محور در حوزه‌های مختلف

راه اندازی سایت آموزشی و مقاله محور در حوزه‌های مختلف عبارتند از:

راه اندازی سایت برای بررسی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

وب سایت‌ها و اپلیکیشمن‌ها را بررسی کنید و با ذکر مزایا و معایب آن‌ها از سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که تبلیغ آن‌ها را در سایت خود می‌گذارید هزینه دریافت کنید.

راه اندازی سایت برای فروش کتاب، بازی‌ها و فیلم‌های قدیمی

درست است که در حال حاضر با گسترش اینترنت کتاب، بازی‌ها و فیلم‌های قدیمی شاید در خیلی از سایت‌ها رایگان باشند، ولی در کل یکی از راه‌های قدیمی که فروش زیادی را داشت، همین روش بود و هنوز هم است.

راه اندازی سایت‌های فروشگاهی

برای داشتن وب سایت فروشگاهی هر موردی را در نظر بگیرید می‌توانید ان را در سایت اینترنتی عرضه کنید. اما با توجه به این که کار محصول نویسی، مقاله نویسی و… برای سایت‌های فروشگاهی تخصصی است، باید از اشخاصی کمک بگیرید که در این کار مهارت دارند و هزینه‌ای زیاد هم خواهد داشت که باید همه موارد را همراه با هزینه‌های راه اندازی سایت، داشتن شبکه‌های اجتماعی مناسب، تولید محتوای خوب و… را در نظر بگیرید و با محاسبه هزینه‌ها این کار را انجام دهید تا ضرر نکنید و سرمایه خود را صرف کار مناسبی کنید. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانید داشته باشید عبارتند از:

مقاله مرتبط:  چیزی که در زندگی تو در جریانه بازتابی از باورها و حالات ذهنی حاکم بر افکار توئه

فروش پکیج‌های آموزشی مثل موسیقی، تدریس دروس ابتدایی تا دانشگاه، آموزش‌های هنری، آموزش زبان، آموزش مهارت‌های نویسندگی و…

  • فروش لباس
  • فروش عطر و ادکلن
  • فروش ماشین آلات و دستگاه صنعتی
  • فروش کارهای هنر دست و صنایع دستی
  • چاپ پوستر و پرینت
  • فروش لوازم خانگی
  • فروش اکسسوری
  • فروش کتاب‌های الکترونیکی
  • و…

راه اندازی سایت‌های عمومی

سایت‌های عمومی بدون داشتن محصولی خاص خوب است، اما باید برای اره اندازی سایت، تولید محتوای خوب و… وقت بگذارید تا بتوانید مشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

مثلا

  • سایت آگهی عمومی
  • سایت آگهی تخصصی
  • سایت آگهی نیچ
  • سایت خبری تکنولوژی
  • سایت عمده فروشی
  • سایت تخفیف
  • و…

خرید و فروش نام دامنه

نام دامنه یک آدرس وب سایت است (به عنوان مثال google.com) و پسوندهای زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخرید و بفروشید.

دامنه‌هایی که رند باشند و با معنای خاص خریداران زیادی دارند.

در سال 2007 دامنه VacationRentals.com به قیمت 35 میلیون دلار فروخته شده است.

فریلنسینگ (Freelancing)

شاید در اوقات فراغت خود از نوشتن، خواندن کتاب، طراحی گرافیکی یا مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی لذت می‌برید.

با توجه به مهارت‌ها یا زمانی که دارید می‌توانید از تخصص خود با استفاده از سایت‌های واسط یا شبکه‌های اجتماعی به عنوان فریلنسینگ پروژه بگیرید و به عنوان کار دوم در ابتدا و بعدا به عنوان کار اصلی انجام بدید.

داستان‌ها و ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی بفروشید

شما می‌توانید داستان‌ها و ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و… داشته باشید و با استفاده از فالوورهای زیاد با تبلیغ درآمد مناسبی را کسب کنید.

چرا که داستان‌های زندگی جالب و پرطرفدار می‌توانند به صورت ویروسی در شبکه های اجتماعی پخش شوند و از این طریق می‌توانید تبلیغ متناسب با صفحه خود را بگیرید.

ویدیوهای تخصصی یا وایرالی برای یوتیوب بسازید

با YouTube می‌توانید از ساخت و بارگذاری ویدیوها سود ببرید. به ازای هر 1000 بازدید، درصدی از درآمد تبلیغات را در این حالت دریافت خواهید کرد.

بسته به میزان موفقیت شما در ویروسی بودن ویدیو، زمان تماشا، موضوع و… می‌توانید پول زیادی به دست آورید.

کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی (برای دیگران یا برای خود)

کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی هم با ادمین بودن برای دیگران یا فروش محصول و ارائه خدمات برای خودتان امکان پذیر است.

مثلا اگر شما در کار هنری هستید و امکان راه اندازی سایت را ندارید، رایگان محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و علاقمندان کار خود را در کمترین زمان ممکن برای مشتری شدن گرد هم جمع کنید.

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو بدون داشتن وب سایت

خدمات دیجیتال مارکتینگ مجموعه کارهایی هستند که می‌توانید بدون این که وب سایت داشته باشید، با دیدن دوره‌های مختلف تخصصی دیجیتال مارکتینگ آن‌ها را بدون داشتن وب سایت انجام داده و هزینه خدمات خود را دریافت کنید. این موارد عبارتند از:

  • طراحی و توسعه سایت
  • ویدیو مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات بنری
  • SMS مارکتینگ
  • پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • مشاوره تخصصی به کسب و کارها
  • سئو
  • و…

برنامه نویسی برای سایت، طراحی اپلیکیشن و ساخت بازی موبایلی

اگر برای برنامه نویسی برای سایت، طراحی اپلیکیشن و ساخت بازی موبایلی یک سایتی برای دیده شدن بیشتر خود داشته باشید بهتر است. در هر حال اگر دوست ندارید که برای سایت خود هزینه‌های زیادی را داشته باشید. اعم از تولید محتوا، بروز کردن افزونه‌ها و… می‌توانید با دانش برنامه نویسی‌های مختلف مثل html، javascript و… به طراحی سایت کدنویسی و اختصاصی، طراحی و سایخت اپلیکیشن و بازی‌های مختلفی بپردازید.

نویسنده شدن بدون راه اندازی سایت و با کمک وبلاگ‌ها یا پلتفرم‌های رایگان

با افزایش علاقه به بازاریابی محتوا و بازار داغ سایت‌ها در ایران و جهان، شرکت‌های بیشتری به دنبال نویسندگانی هستند که بتوانند وب سایت خود را با محتوای عالی پر کنند. راز موفقیت به عنوان یک نویسنده این است که روی یک عنوان خاص تمرکز کنید. بسیاری از نویسندگان سعی می‌کنند کلی گرا باشند و برای طیف وسیعی از مقوله‌ها، از مواد غذایی گرفته تا فناوری را می‌نویسند. با این حال، داشتن تمرکز ویژه به عنوان یک نویسنده، شما را متمایز می‌کند و جذب مشتری در بازار هدف خود را آسان‌تر می‌کند.

اگر در وبلاگ‌های ایرانی مختلف یا پلتفرم‌های مختلفی مقاله‌های خوبی بنویسید، به مرور صاحبان کسب و کارها شما را می‌بینند و حتی هزینه سایت و راه اندازی ان را نیز نخواهید داشت.

البته می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید تا بازدید مطالب شما افزایش یابد.

نتیجه‌گیری و جمع بندی

یک کسب و کار اینترنتی مثل کار در دنیای واقعی نیازمند برنامه مهندسی شده و دقیق‌تری می‌باشد و شاید بودجه و سمایه زیاد، همراه با تخصص لازم وکافی و… باشد. اما دنیای تجارت الکترونیک و اینترنت با توجه به در دسترس بودن اموزش‌های لازم مثل منابع معتبری چون یوتیوب و سایر سایت‌های آنلاین، نیازی به هزینه حتی یادگیری راه اندازی سایت با هزینه نیست و اگر هم شما حتی هزینه ان را ندارید با راه اندازی سایت وردپرسی می‌توانید خیلی زود شروع به کسب درآمد کنید.

اگر شما محصولی با قیمت 100.000 تومان داشته باشید و در روز یا ماه بتوانید 10 عدد از این محصول را از طریق سایت اینترنتی خود به فروش برسانید می‌شود 1 میلیون تومان برای روز یا ماه شما.

1.000.000=100.000*10

یک میلیون تومان… می‌تواند به عنوان کمک خرجی برای شروع کار و هزینه‌های اولیه‌ای که در این مورد کرده‌اید باشد و در ادامه و با وقت گذاشتن زیاد می‌شود به درآمد بالاتری نیز رسید.

در این هر چه لازم بود را به شما به عنوان ایده اولیه گفتیم. شما دوست عزیز به راحتی هر چه تمام می‌توانید با هر‌شناختی که نسبت به مسائل دارید را با راهنمایی‌های بیشتر در این مقاله ما به راه اندازی سایت برای خود اقدام کنید تا در کمترین زمان ممکن نسبت به کارهایی با سرمایه زیاد و اجاره مکانی با هزینه ماهانه زیاد آن‌ها با هزینه کم شغلی نو و نوینی را شروع کنید. چرا که عصر عصر اینترنت می‌باشد (نباید از دوستان و آشنایان و همچنین عصری که در آن هستیم عقب بمانید).

سایت‌های مختلفی مثل

  • شخصی
  • وبلاگی
  • شرکتی
  • فروشگاهی
  • خبری
  • سلامتی و پزشکی
  • و…

تاریخ انتشار: “20 مرداد 1396”

تاریخ آپدیت: “10 بهمن 1401”


منابع:

entrepreneurshipinabox

savethestudent

oberlo


مقاله تخصصی قبلی سایت آگهی تخصصم اینهفنی و مهندسیمهندسی مکانیک (مقاله کاربردهای چیلر صنعتی در صنایع ) را می توانید با کلیک روی عنوان آن بخوانید.

جهت تولید محتوای تخصصی و مشاهده هزینه رپورتاژ آگهی (با بازنشر در حداقل 10 شبکه اجتماعی و وبلاگ مختلف سایت) در سایت آگهی تخصصم اینه روی هر کدام از عناوین نوشته شده کلیک نمایید.


برای دریافت مقالات بعدی سایت ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید.


اینستاگرام و تلگرام ایده، نوآوری، خلاقیت و تکنولوژی ما هست

https://www.instagram.com/takhasosameine/

https://t.me/ineft

5/5 - (5 امتیاز)

توسط مدیر سایت و تولید محتوا

بنده ارشد مهندسی مکانیک و مدیر سایت هستم. با توجه به مشکلات عدیده ای که از عدم تخصص ناشی می شد، از سال 95 با این امید که متخصصین و تحصیلکرده های کشور بتوانند مشکلات مملکت رو حل کنند، سایت آگهی تخصصم اینه را استارت زدم. انشاءالله که هر کدام گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم.